Koalabjørn
Forumet er livet
Marshmallows 2022
Stjerneskuddene 2024
✨Juniverse 2026✨
♡ Babymais2026 ♡
Hvordan går det? Hørt noe fra sykehuset? 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Hvordan går det? Hørt noe fra sykehuset?![]()
Har godtatt at sånn her ble det, og det må jeg bare forholde meg til. Jeg hadde et lite rituale/avskjed til"han" før idag. Ryddet vekk alle testene jeg hadde tatt nå i graviditeten, lagt el-tester testekassen ved siden av do
Ååå, elsker krumkakerTakk som spørJeg er i skrivende stund igang med å bake krumkaker til fammen
Vis vedlegget 474028
Vis vedlegget 474029
Vis vedlegget 474030
Ikke skjedd noen verdens ting. Datteren min må til legen imorgen, og kun mannen som har lappen. Er 1 time å kjøre til A-hus og har ikke tid til flere timers forsinkelser(alltid laaang ventetid der), da jeg har barn som skal hentes etter skolen, og har ingen til å hjelpe slikt sett! Kjenner meg fortsatt veldig gravid med kvalme av og på osv. Har time hos gyn torsdag. Må ha tabletter, for detta starter ikke av seg selvHar godtatt at sånn her ble det, og det må jeg bare forholde meg til. Jeg hadde et lite rituale/avskjed til"han" før idag. Ryddet vekk alle testene jeg hadde tatt nå i graviditeten, lagt el-tester testekassen ved siden av do
Sånn ble det dessverre denne gangen
![]()
Jeg skal inn på Ahus nå, skal jeg høre om det er vanlig at det tar så lang tid å få svar på henvisningen din?
Er lissom det jeg prøver å fokusere på nå
.Ååå, elsker krumkaker
Uff, MA er en egen form for tortur. Man står liksom på stedet hvil. Og ekstra ille når man har masse ubehag og symptomer. Forferdelig at sykehuset ikke har tatt kontakt enda, merker at jeg virkelig koker over av frustrasjon på ahus nå!
Ønsker å bli ferdig med det nå, så ringer A-hus imorgen og hører om de har en ledig time til meg onsdag morgen, så jeg kan få mifegyne også få med de andre tablettene hjem
Det krever mer anledning..Ja, MA er rart sånn. Men det er vel det at det lett blir litt hormonkluss når fosteret/embryoet har produsert så voldsomt med hcg og progesteron, da gir det liksom ikke helt slipp før den hormonkaskaden blir stoppet. Bare en tanke altså, sitter ikke på noe forskning om mekanismene bak MA! Håper du blir gravid med terminspire fort!Jaah, er så godt
Ja, er så rart at kroppen ikke selv forstår hva som har skjedd!?Ønsker å bli ferdig med det nå, så ringer A-hus imorgen og hører om de har en ledig time til meg onsdag morgen, så jeg kan få mifegyne også få med de andre tablettene hjem
Det må bare overståes for at jeg kan komme videre og bli gravid igjen
![]()

Herlig med krumkakerDet er godt..! Tror det dog bare blir pepperkaker og hvetebakst her i år. Resten blir liksom ikke spist
Det krever mer anledning..
Håper du får greit svar fra Ahus i morgen..Kjedelig nok å stå i denne situasjonen, om det ikke skal dra ut i tillegg...
jeg får bare vente til torsdag og jeg skal til min private gynekolog. Og evt dra inn fredag. For et rot!Det høres slitsomt ut, ja.. synes det er stress nok hvis vi kun har en bil i drift for en kort periodeJo, men jeg hadde glemt det er planleggingsdag for alle barna onsdag. Sist når jeg tok mifegyne begynte jeg å blø samme dag. Så har ikke mulighet til å dra inn onsdag likevel. Er et evig styr når kun mannen har lappen, og andre barn må til lege og slikt. Må prioritere de først. Jeg kjenner ingen verdens ting. Så må ha tabletter før dette setter igang. Ikke blødd eller noe denne gangen(oh the irony)jeg får bare vente til torsdag og jeg skal til min private gynekolog. Og evt dra inn fredag. For et rot!

Ja, MA er rart sånn. Men det er vel det at det lett blir litt hormonkluss når fosteret/embryoet har produsert så voldsomt med hcg og progesteron, da gir det liksom ikke helt slipp før den hormonkaskaden blir stoppet. Bare en tanke altså, sitter ikke på noe forskning om mekanismene bak MA! Håper du blir gravid med terminspire fort!![]()
Det høres slitsomt ut, ja.. synes det er stress nok hvis vi kun har en bil i drift for en kort periode![]()
Morkaken er vel dannet til en viss grad, og selv om fosteret ikke utvikles lenger, så produserer vel hcget i morkakeanlegget...? Uansett utrolig kjedelig..Nei, men skulle jo tro at hCG skulle synke når fosteret dør, men det skjer jo tydeligvis ikke, og om det skjer så går det veldig sakte. Kan bli gående lenge å tro alt er bra. Hadde ikke jeg tatt privat ultralyd, så hadde jeg jo trodd alt var bra i magen ennå. Skummelt med MA, da man har symptomer på at alt er bra(kvalme, ømme pupper og etc) Hadde glemt at onsdag er det planleggingsdag for alle barna, siat jeg tok mifegynebehynte jeg å blø samme dag. Så venter rett og slett på å dra til gyn til torsdag. Så ser vi hvordan det ser ut via ultralyd og tar blodprøve for hCG-måling. Torsdag var den på 67.000(håper den har sunket, men har mine tvil). Ber gyn om å skrive en henvisning jeg får med i hånda. Så kan jeg møte opp fredag morgen på A-hus.
Forstår ham godt jegYup, er litt logistikk å få til å gå opp. Har lyst å bo mer sentralt, det har mannen ikke! Så ikke så lett![]()
Men man er litt avhengig av å ha lappen, da..!Ånei, så utrolig leit å lese!Ble konstatert MA 8+2.. tatt hCG-måling også settes det igang til uka om ingenting har skjedd selv.
Sender deg mange varme tanker Morkaken er vel dannet til en viss grad, og selv om fosteret ikke utvikles lenger, så produserer vel hcget i morkakeanlegget...? Uansett utrolig kjedelig..
Forstår ham godt jegMen man er litt avhengig av å ha lappen, da..!
Ånei, så utrolig leit å lese!Sender deg mange varme tanker
Vil det si at du mistet mens du lå syk med Covid? For jeg mistet i MA 7+4 min første graviditet, den uka jeg hadde Covid i 2022. Jeg tror det hadde en sammenheng, selv om legene var litt uenige..Jeg gikk jo helt til 12+2 før det ble oppdaget på TUL på sykehuset, og slet med rester i flere mnd. Godt du oppdaget det såpass fort, og håper prosessen går fort og greit for deg
![]()

Er så merkelig at kroppen ikke forstår den lille er dødUff, så vonde tanker å gå medTakk, kjære du
Ja, jeg ble smittet med covid-19 2 ganger ila 10 dager. Og er da embryoet i magen er dødd. Så har jo dessverre tenkt den tanken selv, men får det jo ikke bekreftet. Redd for at jeg kommer til å være nervøs og livredd når jeg blir gravid igjen- totalt hysterisk
Uff, det er så sykt lenge å bli gående med et dødt embryo inni magenEr så merkelig at kroppen ikke forstår den lille er død
Er nok grunnet morkaken som dannes som holder graviditeten gående. Er 9+0 idag, så ser fram til å få mifegyne og sette det igang og bli ferdig med det
![]()
det skal vel litt til at embryoet har blitt påvirket av sykdommen?Så trist at du må gjennom detteTakk, kjære du
Ja, jeg ble smittet med covid-19 2 ganger ila 10 dager. Og er da embryoet i magen er dødd. Så har jo dessverre tenkt den tanken selv, men får det jo ikke bekreftet. Redd for at jeg kommer til å være nervøs og livredd når jeg blir gravid igjen- totalt hysterisk
Uff, det er så sykt lenge å bli gående med et dødt embryo inni magenEr så merkelig at kroppen ikke forstår den lille er død
Er nok grunnet morkaken som dannes som holder graviditeten gående. Er 9+0 idag, så ser fram til å få mifegyne og sette det igang og bli ferdig med det
![]()
Er vel det det mifegyne gjør, altså struper progesterontilgangen til morkaken. Så er nok dét, ja! Gått i 5 dager, og kjenner ikke noe vondter eller noe, så tror nok dessverre jeg må gjennom den abort-prosessen. Har traumer fra abort, så ser ikke fram til det, akkurat, men sånn må det bare bli. Håper jeg da får tatt mifegyne fredag. Skal til gyn på torsdag og får ham til da å printe ut skriftlig henvisning.
Haha, jeg synes det hadde vært litt lettere å bo sentralt når jeg ikke har lappen![]()