Drømmen om en til i familien♡ MA i uke 9+5

Jeg turte nesten ikke å se, så jeg så bare plommesekken også noe annet, men man ser nesten ingenting, nei. Er jo pga ks-arr. Omtrent ikke innsyn. Regner da ikke med at de ser mer på sykehuset heller. Er så fælt å være så dårlig og kvalm, når det er MA. Kroppen skjønner det jo ikke. Ikke fått time på sykehuset ennå heller, og er blitt sånn at en nå trenger henvisning, sa han. For å få mifegyne
Uff, så kronglete. Jeg bare tenkte at det må ha vært vanskelig å bekrefte at det faktisk er en MA når man ser såpass dårlig. Forferdelig å ha så mye symptomer til ingen nytte :crybaby2

Det er så forferdelig! Kan ikke si annet enn at jeg føler så med deg :Heartred Er så utrolig vondt at kroppen ikke forstår det selv, når hodet nå vet det..
noe av det verste synes jeg er at alle symptomer fortsetter å komme, frem til hcg er på vei nedover. Håper du er heldig og blir kvitt kvalmen og symptomene fort, det føles så utrolig bortkastet å være så dårlig :sorry:

Jeg turte nesten ikke å se, så jeg så bare plommesekken også noe annet, men man ser nesten ingenting, nei. Er jo pga ks-arr. Omtrent ikke innsyn. Regner da ikke med at de ser mer på sykehuset heller. Er så fælt å være så dårlig og kvalm, når det er MA. Kroppen skjønner det jo ikke. Ikke fått time på sykehuset ennå heller, og er blitt sånn at en nå trenger henvisning, sa han. For å få mifegyne
Du trenge vell ikkje mifegyne når det er MA? Då er jo baby allerede død, så det gir lite meining..? Eg har berre fått cytotec ved MA iallefall for å få starta fødsel. Men har lest dei er meir chill ved MA i første trimester, mange som har måtte gå å vente på at det skal starte sjølv først ❤️ håpe du får time snart❤️

Og gratulera med dagen til lillemann, håpe dokk fekk ein fin dag tross alt :love017 :Heartblue

Du trenge vell ikkje mifegyne når det er MA? Då er jo baby allerede død, så det gir lite meining..? Eg har berre fått cytotec ved MA iallefall for å få starta fødsel. Men har lest dei er meir chill ved MA i første trimester, mange som har måtte gå å vente på at det skal starte sjølv først ❤️ håpe du får time snart❤️

Og gratulera med dagen til lillemann, håpe dokk fekk ein fin dag tross alt :love017 :Heartblue
Det er visst litt ulike prosedyrer hos ulike leger og sykehus. Mifegyne blokkerer jo progesteron så det kan hjelpe kroppen til å begynne en abortprosess ved at kroppen ikke lenger tror det er noe utvikling. Så noen velger uansett å gi det før cytotec. Er desverre også mange som må gå lenge å vente før de starter en abortprosess i første trimester fordi de ofte vil vente å se om det bare er for tidlig, eller om det faktisk utvikler seg. Jeg måtte vente en stund med første MA, fordi jeg skulle vært i uke 7, men utviklingen stoppet i uke 5 så dr ville være sikre på at jeg ikke var tidligere enn jeg trodde eller at de hadde sett feil på ul. Heldigvis startet det av seg selv mens jeg ventet.

Gynekologen, som også har vært overlege på fødeavdeling mener at jeg skal starte med mifegyne, for å starte prosessen også ta cytotec to dager etter, da det er mest skånsomt for kroppen. Da får en gjerne mindre rester også?! Jeg har ikke peiling. Synes jeg er mindre kvalm idag(om det er psykisk vet jeg ikke?) Var dritkvalm igår, men om hCG er på vei nei, så halveres det vel hvert døgn?! Så håper kroppen ordner opp selv. Ikke fått noen timer på sykehuset heller. Jeg drar til gyn igjen tirsdag om ingenting har skjedd til da!
Ny sjekk med ultralyd og ny hCG-måling og ber om skriftlig henvisning jeg kan ha med i hånda til A-hus. Føler sjokket har lagt seg litt nå, at jeg klarer å tenke litt klart. Kjenner meg mer rolig, er begynt å kaldsvette litt også, så kanskje kroppen skjønner det?
Jula blir ikke som jeg trodde, men skal nok klare å få den fin fordetom❤️

Takk for det❤️ det fikk vi, og han virket veldig fornøyd med gavene sine :cool05

Fikk bekreftet MA torsdag 8+2, Skulle vært 8+4 idag, men synes jeg er mye mindre kvalm idag? Ikke tatt noe kvalmestillende overhodet idag:think005Kanskje det er håp om at hCG synker?:angelic: Jeg har bestilt ny time til gyn torsdag den 13.november kl 09.30. Får se om det er blitt noen mindre i magen og en ny hCG-måling. Så håper jeg at jeg får ytterligere avklaring/svar derfra. Har ennå ikke begynt å blø eller få magevondt ennå?! OM hCG er begynt å halveres, så skal det ligge på 18.000'ish idag:smiley-angelic001 Lov å håpe kroppen klarer å ordne opp selv, blir tydeligvis ikke prioritert på A-hus. Ikke fått noen melding inne på helsenorge iallefall:angry3
Skal melde meg inn i en ny ikm-gruppe, så snart bare blødningen starter. Går vel egentlig bare å venter på det, så lenge jeg ikke er kvalm, så er det brukbar form og da blir situasjonen en annen for min del:happy119

Fikk bekreftet MA torsdag 8+2, Skulle vært 8+4 idag, men synes jeg er mye mindre kvalm idag? Ikke tatt noe kvalmestillende overhodet idag:think005Kanskje det er håp om at hCG synker?:angelic: Jeg har bestilt ny time til gyn torsdag den 13.november kl 09.30. Får se om det er blitt noen mindre i magen og en ny hCG-måling. Så håper jeg at jeg får ytterligere avklaring/svar derfra. Har ennå ikke begynt å blø eller få magevondt ennå?! OM hCG er begynt å halveres, så skal det ligge på 18.000'ish idag:smiley-angelic001 Lov å håpe kroppen klarer å ordne opp selv, blir tydeligvis ikke prioritert på A-hus. Ikke fått noen melding inne på helsenorge iallefall:angry3
Skal melde meg inn i en ny ikm-gruppe, så snart bare blødningen starter. Går vel egentlig bare å venter på det, så lenge jeg ikke er kvalm, så er det brukbar form og da blir situasjonen en annen for min del:happy119
Veldig lei meg for at dette skjedde med deg, men også glad for å lese at du ønsker deg inn i ny IKM gruppe og vil prøve videre - sender deg en god klem :Heartbigred

Det er en litt bra ting oppi alt det vonde, at du er mindre kvalm. Så kjedelig hvis man er slått ut a symptomer for ingenting. Håper sånn for deg at kroppen begynner å ordne opp selv. Vi vurderer å ta en pakkefertilitetsjekk hos gynekologen din, for å se hva sjangsene våre er. De virker grundige der

Det er en litt bra ting oppi alt det vonde, at du er mindre kvalm. Så kjedelig hvis man er slått ut a symptomer for ingenting. Håper sånn for deg at kroppen begynner å ordne opp selv. Vi vurderer å ta en pakkefertilitetsjekk hos gynekologen din, for å se hva sjangsene våre er. De virker grundige der

Kan på det sterkeste anbefale femini.no❤️ Han Martin Sørensen er så oppriktig god å snill, og han ordner opp❤️ Takk, snille du❤️ Kjenner iallefall mindre på kvalmen idag, det tar jeg som en god ting og kanskje symptom på at hCG'et synker :smiley-angelic001 Har troen på at kroppen kan ordne opp selv, om så med litt tid. Så lenge jeg ikke er kvalm, så føles det okei.

Veldig lei meg for at dette skjedde med deg, men også glad for å lese at du ønsker deg inn i ny IKM gruppe og vil prøve videre - sender deg en god klem :Heartbigred

Har mistet så mange ganger, men aldri i en MA, så jeg måtte tydeligvis prøve det også:smiley-ashamed004:sorry: Føles urettferdig at en skal gjennom så mye:sad010 men kan da ikke gi opp, ikke denne jenta iallefall:angel5 kjenner dog redsel for å være helt nervevrak i neste graviditet:smiley-ashamed005:smiley-angry017 Man er lissom ikke sikret å miste uansett, det som er så skremmende:confused: Takk for klemmen, gode du:smiley-angelic003
Håper så veldig for deg og gullegget nå- spent på uttak:smiley-angelic001:Heartred

Du får bare melde deg inn i en ikm gruppe og heller bytte gruppe etterhvert som du finner EL. Synes selv det var veldig behagelig å kunne tenke fremover. For uansett hva som skjer nå, så er det et veldig ønsket barn :Heartred

Jeg håper kroppen løser ting selv og at alt kommer ut fort slik at du kan starte opp igjen med en gang. Også håper jeg at du får bli gravid igjen umiddelbart slik at det blir august termin i stedet bare :Heartred

Håper kroppen ordner selv, snarest.. Å bare gå å vente sånn, må jo være helt horribelt..!! Man vet det ikke har gått veien, men kroppen er fremdeles veldig gravid og ikke har oppdaget helt at den ikke er det. Dét er unødvendig, det..!!

Krysser fingrene for at det går fort og du får bli ferdig med det...! ❤️

Gynekologen, som også har vært overlege på fødeavdeling mener at jeg skal starte med mifegyne, for å starte prosessen også ta cytotec to dager etter, da det er mest skånsomt for kroppen. Da får en gjerne mindre rester også?! Jeg har ikke peiling. Synes jeg er mindre kvalm idag(om det er psykisk vet jeg ikke?) Var dritkvalm igår, men om hCG er på vei nei, så halveres det vel hvert døgn?! Så håper kroppen ordner opp selv. Ikke fått noen timer på sykehuset heller. Jeg drar til gyn igjen tirsdag om ingenting har skjedd til da!
Ny sjekk med ultralyd og ny hCG-måling og ber om skriftlig henvisning jeg kan ha med i hånda til A-hus. Føler sjokket har lagt seg litt nå, at jeg klarer å tenke litt klart. Kjenner meg mer rolig, er begynt å kaldsvette litt også, så kanskje kroppen skjønner det?
Jula blir ikke som jeg trodde, men skal nok klare å få den fin fordetom❤️

Takk for det❤️ det fikk vi, og han virket veldig fornøyd med gavene sine :cool05
Eg skjønne, eg viste ikkje at mifegyne bruktes slik, men godt å høre at det er meir forskning på det for å gjer det best mulig for kroppen når det likevell går galt❤️ leser også forøvrig ganske ofte om dei der det starter av seg sjølv nokre dagar etter oppdaga MA, er noko med det at når hodet skjønner at baby er død så blir det også sendt signaler til kroppen som begynner å nøste opp. Det hjelper iallefall ofte på.

Fint å lese at du klarer å tenke positivt oppi dette også, det er mykje som er gjort med eit positivt og takknemlig sinn som utgangspunkt. Og du har jo virkelig mykje å være takknemlig for, så å fokusere der oppi sorg og smerte vil iallefall gjer dagene bittelitt lettere og framtida lysere✨

og iallefall godt du ikkje er så kvalm lenger, det unne eg deg så enormt❤️
Tenke sånn på deg, kjære fine M, dette er berre trist❤️

Har mistet så mange ganger, men aldri i en MA, så jeg måtte tydeligvis prøve det også:smiley-ashamed004:sorry: Føles urettferdig at en skal gjennom så mye:sad010 men kan da ikke gi opp, ikke denne jenta iallefall:angel5 kjenner dog redsel for å være helt nervevrak i neste graviditet:smiley-ashamed005:smiley-angry017 Man er lissom ikke sikret å miste uansett, det som er så skremmende:confused: Takk for klemmen, gode du:smiley-angelic003
Håper så veldig for deg og gullegget nå- spent på uttak:smiley-angelic001:Heartred
Ja det er så veldig urettferdig og forferdelig å miste, selv bare en gang men flere ganger… - off jeg kan ikke tenke meg :sorry::Heartbigred Glad for at du har warrior spirit og vil opp på hesten igjen, så håper dette ikke drar ut for lenge sånn at du kan prøve igjen snart, det hjelper som regel når EL kommer og man kan se litt fremover igjen. Synes det er rart å glede seg og være spent over egen prosess når både du og håpefull går gjennom MA - tenker masse på dere :Heartbigred

Uff, syntes det her er så urettferdig :Heartred Men, neste gang skal det gå bra.. Og du har en stor fin heiagjeng med deg hele veien..

Kjempe mange klemmer sendes :Heartred

Å, nei, så trist å høre at du har mistet i MA :sorry: Jeg har aldri kommet så langt i noe svangerskap, men synes det har vært tungt nok å miste tidlig, så jeg kan bare forstille meg hvor tungt det må være å miste når du har kommet noen uker på vei :sad010Håper kropper ordner opp raskt, og at du snart er gravid igjen :Heartred Sender en stor trøsteklem

Back
Topp