Føler meg nesten som en (dårlig) influenser nå, i og med at jeg skrev innlegg like før legetime (clickbait!) og så ble det helt stille, hehe. Men det har vært så mye annet som har skjedd i mellomtiden i hverdagen og med et familiemedlem blant annet. Og siden jeg ikke er aktiv daglig her lengre, så falt det litt i glemmeboka.
Men ja, jeg fikk legetime og dro på den forrige torsdag. Fikk ikke fastlegen min som har vært med meg gjennom både svangerskap og tidligere aborter, men en vikar ettersom hun har ferie, men han var utrolig hyggelig og profesjonell. Jeg snakket litt med ham om de langvarige blødningene og at syklusen er helt på bærtur. Ble spurt om jeg var trøtt og sliten, og jeg svarte at "ja, akkurat så trøtt og sliten som man blir med to små apekatter hjemme på 2 og 3,5 år", og da smilte han godt.
Men nei, jeg merker ingenting annet på kroppen som jeg har tenkt over i alle fall. Ingen leddsmerter, ingen hetetokter, ingen smerter generelt, ingen forverring i søvn (sånn annet enn hva naturlig er som småbarnsmor) osv osv.
Så da ble det GU, og alt så fint og bra ut der også. Så han ville henvise meg videre til en gynekolog som kan ta ultralyd, for det har de ikke på legekontoret.
Jeg fikk SMS-svar om time i går, og det blir ikke før i midten av november. 3(!!!) måneder til...
Så i mellomtiden skal jeg bare putte hendene i lomma og plystre litt og gå og vente og håpe at det ikke er noe alvorlig galt med meg altså ...
Det er jo helt på trynet lang ventetid. JEG tenker jo ikke det verste, men som sagt er jo mannen min nervøs for at det er noe og bekymrer seg for oss begge to, så han foreslo privat ultralyd i stedet. Det koster jo flesk, men da får vi i alle fall svar raskere. Så det blir nok til at jeg ringer i morgen og ordner en time.
Men ja, jeg fikk legetime og dro på den forrige torsdag. Fikk ikke fastlegen min som har vært med meg gjennom både svangerskap og tidligere aborter, men en vikar ettersom hun har ferie, men han var utrolig hyggelig og profesjonell. Jeg snakket litt med ham om de langvarige blødningene og at syklusen er helt på bærtur. Ble spurt om jeg var trøtt og sliten, og jeg svarte at "ja, akkurat så trøtt og sliten som man blir med to små apekatter hjemme på 2 og 3,5 år", og da smilte han godt.
Men nei, jeg merker ingenting annet på kroppen som jeg har tenkt over i alle fall. Ingen leddsmerter, ingen hetetokter, ingen smerter generelt, ingen forverring i søvn (sånn annet enn hva naturlig er som småbarnsmor) osv osv.Så da ble det GU, og alt så fint og bra ut der også. Så han ville henvise meg videre til en gynekolog som kan ta ultralyd, for det har de ikke på legekontoret.
Jeg fikk SMS-svar om time i går, og det blir ikke før i midten av november. 3(!!!) måneder til...
Så i mellomtiden skal jeg bare putte hendene i lomma og plystre litt og gå og vente og håpe at det ikke er noe alvorlig galt med meg altså ...
Det er jo helt på trynet lang ventetid. JEG tenker jo ikke det verste, men som sagt er jo mannen min nervøs for at det er noe og bekymrer seg for oss begge to, så han foreslo privat ultralyd i stedet. Det koster jo flesk, men da får vi i alle fall svar raskere. Så det blir nok til at jeg ringer i morgen og ordner en time.
Gynekologen så ingenting fysisk galt med verken eggstokker eller livmor! Alt var bra og normalt. Hun mente at den lange blødningen i juli kunne være en slags forsinket «opprydningsblødning» etter spontanaborten, for det var ikke helt uvanlig, og at det kanskje kunne være tilfelle med den lange blødningen i januar også. Jeg vet ikke om jeg hadde noen SA før den, for vi begynte ikke å prøve ordentlig og mer målrettet før i mars, men det er jo ikke umulig. Ellers kunne det være hormoner som klusset det til for meg siden jeg snart er 40, og da var løsningen p-piller for å få strukturert dem. Men det var jo naturlig nok ingen løsning å gå for om det var slik at vi ønsket en tredjemann, hehe. Så hun foreslo å ta en blodprøve for å sjekke østrogen og egglager og diverse, for om det var slik at prøvesvarene viste at det var ingen eller liten sjanse for å få til å bli gravid, så ville det jo være et lettere valg for meg å begynne på p-piller.