Fra 3kløver til 4kløver.. Februar 2026 (gravid)

TENK AT DET BARE ER 3 mnd til februar!

IMG_1416.jpeg

Gravid Uke 25+3 :Heartred Liten oppdatering..

Er så lenge siden jeg har skrevet her.. Alt er i hvert fall bra med meg og lille frøkena i magen. Utenom at jeg har fått influensa, starta med han minste i helgen, så har jeg mannen og datteren ligget rett ut siden søndag.. Kjenner at immunforsvaret ikke er det samme når man er gravid, men tror det begynner å gå riktig vei nå :Heartred

Vi har på Ahus sist uke 24+1. Første vekt kontroll pga svangerskapsdiabetes. Fikk masse info om tiden fremover. Jeg må starte med håndmelking i uke 37 og fikk utstyr til det og frøkna ble målt til ca 800 gram.

Var hos jordmor 24+3 og magen ble målt til 24,4 cm og hun ligger på det samme som alle sine søsken..
Neste jordmor time er i uke 27 og Ahus på ny kontroll i uke 28, på min bursdag :love017

Mage bilde uke 25+2(ikke helt fresh, men er syk)
Vis vedlegget 473421
Wow så fin bebiskul! :happy: :Heartpink :joyful: Uffameg masse god bedring til dere! Fader, minte meg på at jeg må få tatt den jækla vaksina :arghh:

Wow så fin bebiskul! :happy: :Heartpink :joyful: Uffameg masse god bedring til dere! Fader, minte meg på at jeg må få tatt den jækla vaksina :arghh:
Takk :love7 Begynner vel å komme en liten fin kul på deg også nå :Heartred Takk, jeg syntes at du skal ta de. For det her har vært en så slitsom uke, immunforsvaret er ikke helt det samme :dead: endelig frisk nå.

Takk :love7 Er så lei nå, har aldri vært dårlig så lenge før :dead: Merker at immunforsvaret ikke funker helt som det skal når man er gravid. Så håper virkelig at det ikke blir flere runder fremover.
De er så flinke på Ahus. Veldig glad for at det er der jeg får oppfølging :Heartred Går til Jordmor uke før Ahus, så om hun oppdager noe før jeg skal dit så tar de tak i det. Så er veldig fint samarbeid. De kjenner henne godt også, hun jobbet der i mange år før hun ble Jordmor på oppfølging i stede :D

Ja, leser mye dårlige erfaringer rundt omkring. Veldig trist at det skal være sånn.

Håper alt er bra med deg :Heartred

Takk :love7Er veldig mye større denne gangen, er så spent på hvordan jeg blir på slutten med denne kula :hilarious:
Håper du e bedre nå ❤️

Åå så bra! Det er så viktig å ha en god jordmor du kan lene deg på ❤️

Det går bedre nå, takk :) har ny kontroll i morgen, spent på den!

Haha så morsomt :hilarious: kanskje veksten flater seg ut med tiden? Jeg kjenner det er veldig tungt nå:dead::hilarious:

Håper du e bedre nå ❤️

Åå så bra! Det er så viktig å ha en god jordmor du kan lene deg på ❤️

Det går bedre nå, takk :) har ny kontroll i morgen, spent på den!

Haha så morsomt :hilarious: kanskje veksten flater seg ut med tiden? Jeg kjenner det er veldig tungt nå:dead::hilarious:
Ja, nå føler jeg meg mye bedre og aktivtets nivået begynner å komme seg. Har fått gjort så mye i dag :love017 Elsker aktive dager!

Veldig viktig, og ikke minst for de som er første gangs fødende. Man har jo 1000 ting man lurer på :Heartred

Håper kontrollen i dag gikk fint. Nå er det ikke lenge til lille kommer :happy093Du vet ikke skjønnet?

Ja, den gjør jo alltids det.. Haha, eller?!? Håper helt ærlig på at det ikke blir en gigantisk baby med tanke på svangerskapsdiabetesen.. Det er liksom enten eller føler jeg..
kan tenke meg det er tungt, uke 37 :love017 Nå er det heldigvis ikke lenge igjen, snart kommer den etterlengtede lille Prinsen/prinsessa :love7

Hjertesak :Heartred

Kjente jeg ble helt på gråten når jeg leste om mangel på Morsmelk hos Rikshospitalet i dag. Sånn skal det ikke være. Bare tanken på at de små sårbare ikke skal få det de virkelig trenger mest gjør meg virkelig vondt.
Tenker at alle som har mulighet burde donere det de kan. Har i hvert fall bestemt meg for å gjøre det når jeg har fått lille frøkna.

3D Ultralyd Bilder

Ikke de beste bildene, for vi var ikke hos en proff. Men, vi ble overlykkelige for den lille overraskelsen vi fikk. Fikk se henne kjempe tydlig :Heartred Har også sett at noen har fått ChatGPT gjør bildene tydligere. Så måtte prøve det.

IMG_1992.jpeg
IMG_1993.jpeg
IMG_1994.jpeg

Her er fra ChatGPT
84B52B98-28EB-4AA2-B7A0-38D490E28B60.png
A45E97AC-2B48-412E-B2B3-440D561A72B5.jpeg

3D Ultralyd Bilder

Ikke de beste bildene, for vi var ikke hos en proff. Men, vi ble overlykkelige for den lille overraskelsen vi fikk. Fikk se henne kjempe tydlig :Heartred Har også sett at noen har fått ChatGPT gjør bildene tydligere. Så måtte prøve det.

Vis vedlegget 474935Vis vedlegget 474936Vis vedlegget 474937
Her er fra ChatGPT
Vis vedlegget 474938Vis vedlegget 474939
Wow, det var jo en enorm forskjell etter at du kjørte de gjennom ChatGPT. Fine bilder å ha. :)

Wow, det var jo en enorm forskjell etter at du kjørte de gjennom ChatGPT. Fine bilder å ha. :)
Ja, var så morsomt å se. For hun er prikk lik sin søster og bror. Så gleder meg masse til å kunne sammenligne :love017

Tusen takk :love017 hun er så lik de andre.. Gleder meg så ekstremt mye til å se henne :Heartred:shy:
Er så koselig når man ser søskenlikhet :love017 Sett mye av det her også på ultralyd❤️Ikke så mange mnd igjen til hun er her heller:dummy1:

Er så koselig når man ser søskenlikhet :love017 Sett mye av det her også på ultralyd❤️Ikke så mange mnd igjen til hun er her heller:dummy1:
Bare 7 uker igjen :love017 Hun blir mest sannsynlig født i uke 37 ikke seinere en 38. Får dato om ikke lenge :love017

Vi får se hva de sier på neste vektkontroll også, for Magemålet var mindre en det det skulle sist gang. Så enten er det feil mål eller så kan det være tegn på dårlig med næring. Har svangerskapsdiabetes :dead:

Hjertesak :Heartred

Kjente jeg ble helt på gråten når jeg leste om mangel på Morsmelk hos Rikshospitalet i dag. Sånn skal det ikke være. Bare tanken på at de små sårbare ikke skal få det de virkelig trenger mest gjør meg virkelig vondt.
Tenker at alle som har mulighet burde donere det de kan. Har i hvert fall bestemt meg for å gjøre det når jeg har fått lille frøkna.

Hadde veldig lyst å donere og eg hadde jo nok men blei aldri gjort siden eg budde så langt fra klinikken. Trur eg har sett andre steder at dei kjem og henter melka.

Hadde veldig lyst å donere og eg hadde jo nok men blei aldri gjort siden eg budde så langt fra klinikken. Trur eg har sett andre steder at dei kjem og henter melka.
Det skulle vært mye lettere. Om man feks kunne levert på Helsestasjonen så de kunne sendt videre. For er ikke alle som ka reise land og strand. Jeg skal prøve og få donert denne gangen.

Back
Topp