Daisy Bloom & Reisen til Spireland

Takk alle dere fine, for gode meldinger:Heartred Det varmer et litt knust hjerte.

Jeg fikk mensen i går, og etter en hektisk runde med å få tak i medisiner (hvorfor skal det være så vanskelig??)- så har jeg fått ordnet det meste nå. Første sprøyter er satt i dag. Jeg går på en blanding med Rekovelle og Meriofert, så det blir spennende hvordan eggene takler det. I tillegg har jeg tatt progynova i forkant. Så nå er det bare å krysse fingrene. Stimuleringen er i gang… Min nest siste stimulering. Det føles både fint og rart at jeg har satt en så tydelig deadline. Men om 2 måneder skal jeg faktisk ikke stimulere noen ting igjen. Får håpe det er nok og at disse to siste rundene er det som skal til:Heartred

Så godt å se at du er tilbake, DaisyBloom!
Utrolig tungt når ting klumper seg sammen til en stor prøvelse som det... Men nå er du i gang igjen, og om to måneder er det forhåpentligvis noe fint å sette inn hos deg - og om ikke, så hører jeg du har planene klare. Håper virkelig gullspiren er i blant stimuleringen din nå, og at du er ferdig med påkjennelser for en stund nå...!!

Masse lykke til! ❤️

Glemt å oppdatere her, men hadde UL på fredag. Det så lovende ut! For første gang noen sinne har jeg jevne follikler! Det var ingen som hadde vokst fra og stukket av gårde. Gynekologen tippet det ville være rundt 10 egg for uttak, og de var alle rundt 10-11-12-13mm på fredag. Syklusdag 7. Jeg skal inn igjen idag, syklusdag 10. Håper virkelig det fortsatt ser like lovende ut, og tenker at jeg setter meg på flyet til Estland på onsdag kanskje?

Jeg merker at jeg er utrolig håpefull, men det er også veldig farlig. Skuffelsen kan potensielt bli veldig, veldig stor.

Glemt å oppdatere her, men hadde UL på fredag. Det så lovende ut! For første gang noen sinne har jeg jevne follikler! Det var ingen som hadde vokst fra og stukket av gårde. Gynekologen tippet det ville være rundt 10 egg for uttak, og de var alle rundt 10-11-12-13mm på fredag. Syklusdag 7. Jeg skal inn igjen idag, syklusdag 10. Håper virkelig det fortsatt ser like lovende ut, og tenker at jeg setter meg på flyet til Estland på onsdag kanskje?

Jeg merker at jeg er utrolig håpefull, men det er også veldig farlig. Skuffelsen kan potensielt bli veldig, veldig stor.
Så utrolig bra med jevne follikler, og 10 er jo veldig bra antall. Skjønner det er skummelt å håpe, men det er jo best mulig utgangspunkt :Heartred Håper det ser like bra ut i dag!

Det høres jo så lovende ut, krysser alt jeg har for at det blir mange fine egg ut ila uken :love017

Så utrolig bra med jevne follikler, og 10 er jo veldig bra antall. Skjønner det er skummelt å håpe, men det er jo best mulig utgangspunkt :Heartred Håper det ser like bra ut i dag!
Det høres jo så lovende ut, krysser alt jeg har for at det blir mange fine egg ut ila uken :love017
Tusen takk fine dere :Heartred Ja, det er lovende, så er forsiktig optimistisk! Men det har jo egentlig aldri vært antall egg som har vært utfordringen for min del. Mer kvaliteten og at de faller fra en etter en. Så det er alltid tiden etter egg-uttak som er mest nervepirrende. Men det er merkelig. Selv etter 6 forsøk så går jeg fortsatt inn i dette med et håp om at kanskje denne gangen går det bedre? Kanskje dette er den gangen eggene bare oser av kvalitet og det blir mange blastocyster:gen014

Men realiteten er jo ofte ikke sånn. Jeg skal være veldig fornøyd hvis det blir to, og håper at det iallfall blir en. Det er jo hele grunnen til at vi kjører på med to egguttak etter hverandre. Historikken min sier at det er lite sannsynlig med mange blastocyster på kun ett uttak.

Ok, akkurat vært på ny UL. Var hos en annen gynekolog enn han jeg har vært hos de to andre gangene, og denne gynekologen gjør meg altså så usikker! Hun sier så lite, og svarer alltid litt på siden av det jeg spør om… Jeg hadde forventet at de var litt større idag enn de var, og det var ikke før jeg rett ut sa at jeg var skikkelig urolig for at dette ikke var bra at hun sa at hun pleide alltid å måle folliklene mindre enn kollegaen sin. Ah! Hvorfor?

Når jeg ser på målene hun har skrevet ned tenker jeg at det er 7 egg som mest sannsynlig er med dette uttaket. Hvis jeg legger godviljen til så er det kanskje 2 til.

Målene jeg fikk fra henne (stim dag 10):
Høyre: 2x15 mm, 14mm, 12mm, 10mm, 7mm
Venstre: 2x14mm, 12mm, 10mm, 2x9mm, 8mm, 5mm

Jeg tenker alle under 10mm er ikke rekruttert. De på 10mm er nok heller ikke det, men kan kanskje klarer de å henge seg på.

Hva tror dere?

Ok, akkurat vært på ny UL. Var hos en annen gynekolog enn han jeg har vært hos de to andre gangene, og denne gynekologen gjør meg altså så usikker! Hun sier så lite, og svarer alltid litt på siden av det jeg spør om… Jeg hadde forventet at de var litt større idag enn de var, og det var ikke før jeg rett ut sa at jeg var skikkelig urolig for at dette ikke var bra at hun sa at hun pleide alltid å måle folliklene mindre enn kollegaen sin. Ah! Hvorfor?

Når jeg ser på målene hun har skrevet ned tenker jeg at det er 7 egg som mest sannsynlig er med dette uttaket. Hvis jeg legger godviljen til så er det kanskje 2 til.

Målene jeg fikk fra henne (stim dag 10):
Høyre: 2x15 mm, 14mm, 12mm, 10mm, 7mm
Venstre: 2x14mm, 12mm, 10mm, 2x9mm, 8mm, 5mm

Jeg tenker alle under 10mm er ikke rekruttert. De på 10mm er nok heller ikke det, men kan kanskje klarer de å henge seg på.

Hva tror dere?
Haha, hvis det fremdeles er Medicus tror jeg jeg vet hvem du snakker om ja. Men ja, hvis hun måler litt lite (veldig rart for øvrig?) er det kanskje håp for de på 10 også tenker jeg. Uansett fint de 7 største er såpass jevne!

Så fint å se at du er «back on track» :Heartpink
Utrolig jevn vekst på folikklene da! Virker veldig lovende. Litt usikker på hva hun mener med at hun alltid måler mindre enn kolleagen. Rar ting å si. Betyr det at folikklene er større enn hun måler, eller at de er mindre enn kollegaen måler liksom. Satser på det første. Det høres jo uansett ut som det er såpass mange med denne runden, at det må være lov å ha et reelt håp om blastocyster som resultat!!!

Haha, hvis det fremdeles er Medicus tror jeg jeg vet hvem du snakker om ja. Men ja, hvis hun måler litt lite (veldig rart for øvrig?) er det kanskje håp for de på 10 også tenker jeg. Uansett fint de 7 største er såpass jevne!
Jeg synes også det var rart! Men det er faktisk ikke Medicus- de brukte litt lang tid på å komme tilbake til meg, så jeg gikk til et annet legesenter som er veldig vant med IVF pasienter i utlandet. Min vanlige gyn der er veldig hyggelig, men ble litt satt ut av at de tydeligvis måler litt ulikt? Hun regnet også ut for hånd, og ikke gjennom maskinen som de gjør på Medicus- så jeg vet ikke hva hun mente… Avrunder de forskjellig eller måler hun forskjellig? Det er jo sånne ting som stresser oss skikkelig i denne prosessen :smiley-ashamed004

Jeg er litt stressa for at de kanskje er litt små for stim dag 10. Jeg var sikker på at de ville ta ut på fredag (jeg har alltid tatt ut dag 13/14), men klinikken i Estland mente at det også kunne bli mandag. Noe jeg føler er veldig, veldig lenge til. Og at de tydeligvis ikke tar ut i helg, som jeg også reagerte på….

Så fint å se at du er «back on track» :Heartpink
Utrolig jevn vekst på folikklene da! Virker veldig lovende. Litt usikker på hva hun mener med at hun alltid måler mindre enn kolleagen. Rar ting å si. Betyr det at folikklene er større enn hun måler, eller at de er mindre enn kollegaen måler liksom. Satser på det første. Det høres jo uansett ut som det er såpass mange med denne runden, at det må være lov å ha et reelt håp om blastocyster som resultat!!!
Det er det jeg også lurer på! Jeg håper at de er større enn hun måler, altså. For jeg er litt bekymret for at klinikken i Estland vil vente helt til mandag med å ta ut egg, noe jeg synes er veeeeldig lenge.

Jeg er veldig glad for at de er så jevne, og er egentlig fornøyd med 7 egg ut hvis de er god kvalitet. Så jeg krysser fingre og ALT for at dette blir et godt uttak.

For å være helt ærlig så føler jeg meg ikke helt «back on track». Jeg føler mer at jeg bare henger med på prosessen, og tar ett skritt av gangen. For hva annet kan man gjøre for å komme seg videre fra et mørkt sted?

Håper alt er bra med deg:Heartred Jeg savner mars-gruppa, altså. En skikkelig fin termin-gruppe:love017

Det er det jeg også lurer på! Jeg håper at de er større enn hun måler, altså. For jeg er litt bekymret for at klinikken i Estland vil vente helt til mandag med å ta ut egg, noe jeg synes er veeeeldig lenge.

Jeg er veldig glad for at de er så jevne, og er egentlig fornøyd med 7 egg ut hvis de er god kvalitet. Så jeg krysser fingre og ALT for at dette blir et godt uttak.

For å være helt ærlig så føler jeg meg ikke helt «back on track». Jeg føler mer at jeg bare henger med på prosessen, og tar ett skritt av gangen. For hva annet kan man gjøre for å komme seg videre fra et mørkt sted?

Håper alt er bra med deg:Heartred Jeg savner mars-gruppa, altså. En skikkelig fin termin-gruppe:love017
Når skal du h neste ultralyd for å sjekke «ståa» da. Blir fryktelig spennende. Og spennende med 2 uttak sånn rett etter hverandre. Føles jo som noe nytt hvertfall. Må jo bare satse på at de er større enn hun siste måler da. Rart de ikke ble gjort på maskinen. Og rart hun ikke skjønner at man blir usikker av sånn.

Tenker et skritt av gangen er helt rett måte etter en sånn trøkk jeg. Og så leit med hunden din! Jeg mistet min for 4 år siden. Mitt første «barn» og bestevenn gjennom ganske mange vanskelige år. Han døde 14 dager etter at jeg møtte samboeren min. Akkurat som han «ventet» på at noen andre kunn ta seg av meg. Jeg sørger fremdeles mye over den hunden. Så jeg forstår så innmari godt hvor uendelig vondt det har gjort oppi alt annet :Heartpink

Det går bra både meg meg og med lillebror i magen. Skal på ultralyd igjen i morgen. Får ultralyd hver 4. uke fram til termin nå, siden jeg er definert som høyrisiko. Så håper alt er bra også i morgen. Men det kjennes sånn ut hvertfall. Ellers så merkes det at jeg er voksen og gravid. Kroppen er mer skranglete enn sist, og trøttheten er ganske altoppslukende. Men prøver likevel å ikke klage:)

Jeg krysser også fingre og tær og alt som er for god ultralyd og 2 uttak med gode resultater nå!!

Sånn! Egguttak var igår, og jeg er allerede hjemme i Norge. Heldigvis gikk alt veldig bra, og de fikk ut 8 egg. Jeg hadde jo håpet på 10 egg, kanskje 9. Men var jo også forberedt på at det bare var 7. Så jeg er ikke misfornøyd. Med tanke på alder er ikke dette så verst. Jeg venter fortsatt på tilbakemelding på hvor mange som ble befruktet og har klart seg til idag. Krysser alt jeg har på at det er de fleste :nailbiting:

Da fikk jeg oppdatering. Av 8 egg var 7 modne. Men kun 5 er fertilisert korrekt og med videre. Jeg hadde jo håpet på flere. Det er alltid flere som faller fra på dag 3, så fra å være veldig håpefull er jeg nok nå mer realistisk. Jeg må nok være fornøyd hvis det blir en til slutt, og mest sannsynlig nytt uttak rundt jul. Æsj.

Jeg har bare så veldig lyst til at det skal være noe positivt som skjer. Det har vært en så trist høst og jeg er så sliten og lei meg. Kom igjen, universet! Er det ikke greit å sende ned litt solskinn snart?

Da fikk jeg oppdatering. Av 8 egg var 7 modne. Men kun 5 er fertilisert korrekt og med videre. Jeg hadde jo håpet på flere. Det er alltid flere som faller fra på dag 3, så fra å være veldig håpefull er jeg nok nå mer realistisk. Jeg må nok være fornøyd hvis det blir en til slutt, og mest sannsynlig nytt uttak rundt jul. Æsj.

Jeg har bare så veldig lyst til at det skal være noe positivt som skjer. Det har vært en så trist høst og jeg er så sliten og lei meg. Kom igjen, universet! Er det ikke greit å sende ned litt solskinn snart?
Er ikke 5/7 ganske bra? Men skjønner bekymringen... Enig med deg, universet kan godt sende deg masse solskinn nå, det er på tide!

Enig med Malave, 5 av 7 fertilisert er jo bra :) Krysser fingrene for mange perfekte embryoer til deg, det har du fortjent! :Heartred

Back
Topp