Tidlig ultralyd

Åh, takk for at du tok deg tid til å svare :) ble du fulgt opp tettere på grunn av det? Og den som gikk til grunne, begynte du å blø da?:nailbiting: Gyn kunne ikke si noe sikkert, men spørsmålene ble mange:laughing002
Fikk ingen oppfølging. De første ultralydene var privat. På den første sa hun bare til den minste sekken "her var det visst ingen hjemme", mens to uker senere hos en annen sa han at det var to, men at den ene ikke levde lenger. Synes å huske at det var Iitt mørkt blod/blodig utflod, men reagerte nok mest på at jeg plutselig ikke lenger var kvalm, mindre ømme brystvorter etc. Skjønner at det kan være tidlig å se, men bør være svar å få innen to uker.

Fikk ingen oppfølging. De første ultralydene var privat. På den første sa hun bare til den minste sekken "her var det visst ingen hjemme", mens to uker senere hos en annen sa han at det var to, men at den ene ikke levde lenger. Synes å huske at det var Iitt mørkt blod/blodig utflod, men reagerte nok mest på at jeg plutselig ikke lenger var kvalm, mindre ømme brystvorter etc. Skjønner at det kan være tidlig å se, men bør være svar å få innen to uker.
Okei, skjønner! Da er det bare å smøre seg med tålmodighet litt til, men greit å være forberedt på hva som kan skje :happy:

Første private tidlig ultralyd er 6+6 til uka. Hvis alt ser bra ut kommer jeg nok til å ville ha en til privat før OTUL på sykehuset. Hvilken uka skal jeg gå for da? Midt mellom de andre to, ca uke 10? Eller er det noen hensyn med tanke på hvor mye man ser eller når det er størst risiko for at noe har gått galt eller andre ting som jeg burde tenke på for den andre timen?

Første private tidlig ultralyd er 6+6 til uka. Hvis alt ser bra ut kommer jeg nok til å ville ha en til privat før OTUL på sykehuset. Hvilken uka skal jeg gå for da? Midt mellom de andre to, ca uke 10? Eller er det noen hensyn med tanke på hvor mye man ser eller når det er størst risiko for at noe har gått galt eller andre ting som jeg burde tenke på for den andre timen?
Hvis du får se hjertelyd og at alt er fint er veldig mye gjort allerede nå :Heartred Da hadde jeg nok satt opp en ny midt mellom de to timene du har. Eller venta til den på sykehuset :Heartred

Jeg skal også ta 6+6, og tenker å ta en til i uke 10 før den ordinære tidlige :)

Hvis du får se hjertelyd og at alt er fint er veldig mye gjort allerede nå :Heartred Da hadde jeg nok satt opp en ny midt mellom de to timene du har. Eller venta til den på sykehuset :Heartred
Jeg skal også ta 6+6, og tenker å ta en til i uke 10 før den ordinære tidlige :)
Da blir det uke 10! :Heartred Ikke for ille det med ca tre uker mellom hver, litt avhengig av når OTUL kommer.

Da blir det uke 10! :Heartred Ikke for ille det med ca tre uker mellom hver, litt avhengig av når OTUL kommer.
Veldig godt med den bekreftelsen! Jeg var veldig engstelig i første svangerskap. Denne gangen greier jeg i større grad å tenke at jeg er gravid til det motsatte er bevist :smiley-angelic003 Er en merkelig prosess det her. Må bare stole på at kroppen vet sånn cirka hva den driver med.

vært på privat ultralyd i dag, i uke 8. alt så fint ut! Så deilig å få det bekrefta :love017 Er innkalt til tidlig ultralyd i uke 13 på sykehuset i slutten av november. Spennende!
Så gøy, godt å høre at alt sto bra til ! Akkurat samme som meg med neste ultralyd :love7

Verdt pengene bare for litt mer ro i sjelen mener jeg :D :Heartred
Veldig godt med den bekreftelsen! Jeg var veldig engstelig i første svangerskap. Denne gangen greier jeg i større grad å tenke at jeg er gravid til det motsatte er bevist :smiley-angelic003 Er en merkelig prosess det her. Må bare stole på at kroppen vet sånn cirka hva den driver med.
Ja, lettere å legge bort tanker om at noe kan ha skjedd. I tillegg vil det være en god motivasjonsboost å se knøttet hvis jeg blir like dårlig i første trimester som sist. Lite som kan måle seg med å høre den hjertelyden for å minne en på at det er så verdt det!

Jeg bestilte, og fikk først time 6+3, men syntes det var litt tidlig og fikk flyttet til 7+6. De 10 ekstra dagene føles ut som en evighet, men håper jo at de kan se desto mer:Heartpink

Jeg bestilte, og fikk først time 6+3, men syntes det var litt tidlig og fikk flyttet til 7+6. De 10 ekstra dagene føles ut som en evighet, men håper jo at de kan se desto mer:Heartpink
Jeg skal ha 6+6, men tror ikke jeg klarer å vente lenger heller :nailbiting: Så er planen å bestille en ny til uke 10

Jeg skal ha 6+6, men tror ikke jeg klarer å vente lenger heller :nailbiting: Så er planen å bestille en ny til uke 10
Ja, jeg hadde nok også håpet å få en mellomting, men de hadde ikke noe annet ledig :smiley-ashamed004 Ser jo her inne at det er mange som har fått mye ut av det selvom det er tidlig! Skjer jo så mye på den korte tiden at det er nok stor forskjell bare fra 6+0 til 6+6!:Heartpink

Har fått time til OTUL og nipt-test den 4.desember når jeg er 12+2 uker på vei❤️ Og OUL den 15 januar når jeg er 18+2 ✨

Last edited:
Halo trenger råd her. Jeg har bestilt en privat ultralyd 3. november, da er jeg i følge menstermin 10+0. Jeg vet helt seriøst ikke om jeg klarer å vente til da pga noen usikkerheter jeg sitter med pga de to tidligere ultralydene jeg fikk på sykehuset. Den ene trodde jeg jeg skulle være 6+3 ca, ble da satt tilbake til 5+(?) og de fant ikke hjerteslag fordi det var for tidlig. Var på ny ultralyd 10 dager senere og da sa hun først at jeg målte 6+4, og fant hjertelyd. Da jeg ytret at jeg i følge mens termin skulle vært noe lengre på vei målte hun noen ekstra ganger og kom da frem til at jeg skulle være 7+5, noe som stemte godt med menstermin… ellers så hun at alt så fint ut med størrelse og hjerteslag og alt. Jeg selv reagerte på målet hun tok som da viste 0,84 cm på 7+5..

Nå lurer jeg på - bør jeg vente til ultralyden 3 november når jeg skal være 10+0 eller bør jeg fremskynde den for å få ro i sjelen? Vil det å vente til 10+0 gi meg mer ro i sjelen siden jeg har kommet lenger eller vil stresset jeg opplever ved å vente til da ikke være verdt det? Vil det å ta en ny ultralyd en av de nærmeste dagene gi meg nok til å stå i det frem til toul når jeg er 12+? Orker ikke. Har i hvert fall sett at det er mange ledige timer der jeg har gått til privat ultralyd før, så det frister jo, det må jeg si. Koster 750 kr.

Back
Topp