Navn du elsker, men ikke kan bruke

Frostbite

Virgo and moon child ☾
Himmelbarn
♡ Babymais2026 ♡
Her kan vi skrive navn (både guttenavn og jentenavn) vi elsker, men som vi ikke kan bruke av forskjellige grunner! Hvorfor kan/vil du ikke bruke det? :happy:

Jeg er selv fortapt i navnet Aron, men det heter gutten til en venninne av meg. Og en annen venninne har en William :sour:

Sofie og Hanna :Heartred
Nære venners barn heter dette. Elsker begge, pga oppkalling også, men helt umulig å bruke.
Astrid har samboer satt veto på pga lærer han ikke likte :p

Sofie og Hanna :Heartred
Nære venners barn heter dette. Elsker begge, pga oppkalling også, men helt umulig å bruke.
Astrid har samboer satt veto på pga lærer han ikke likte :p
Er så dumt når navn blir ‘ødelagt’ på den måten hehe. Jeg blir ofte glad i navn som nære venner av meg har, så det funker jo heller ikke alltid sånn kjempebra. F.eks. I mitt tilfelle elsker jeg Mia, Elliott, Hannah, Lars, Anna, men tror ikke vi ender med noen av disse. De er jo ‘opptatt’
:)

Estella etter min grandtante. Der har mannen satt ned foten. :smiley-ashamed004
Elsker navnet Adrian men det heter fetteren min så det blir litt vel nært.
Vi har lenge diskutert Emma, som vi begge liker men er ekstremt vanlig OG jeg kjenner minst 4-5 venninner med døtre som heter Emma.

Greia for oss er at vi ønsker oss relativt korte navn som uttales like lett på norsk og engelsk, og er "idiotsikker" å stave. Dvs navn som kan skrives på forskjellige måter er no go. For eks Lucas/Lukas, Aleksander/Alexander, Thomas/Tomas, Teo/Theo, Kristina/Christina osv..

Det er fordi spesielt jeg har et navn som kan staves på ørten forskjellige måter og har hele livet irritert meg over å måtte stave navnet mitt bokstav for bokstav hver gang noen skal skrive det. Pluss at INGEN engelsktalende klarer å uttale navnet mitt og signaturfelter er aldri lange nok for hele navnet mitt. Så vi er fan av korte, enkle og stavesikre navn.

Vokst opp med Madikken og Marikken i historier/fortellinger fra jeg var liten(eller hva man kaller det)
Samboeren tenker rett på at Madikken høres IKKE greit ut på engelsk...så spesielt det navnet er er hardt nedstemt.

Jeg synes det er så mange fine navn på A, spesielt jentenavn. Samtidig har jeg og mannen et dobbelt etternavn hvor begge navnene begynner på S. Altså ville initialene til poden blitt A.S.S. Det vet jeg ikke om vi unner hen, spesielt med tenke på at vi begge har britisk familiebakgrunn og tilbringer mye tid i Storbritannia. Briter er jo noen notoriske vitsemakere...

Hahha her lo jeg mye, dette var en morsom tråd :laughing001 Jeg ble født 6 mnd før besteveninna mi back in the days da vi bodde i leilighet i firmannsbolig. Mammaen til hun som ble besteveninna mi kom opp til mamma og spurte om det var ok for de at de kalte jenta si det samme som meg for det var ett navn de hadde vurdert lenge selv... det var jo bare tilfeldig at de bodde i samme bygning som oss, så selvfølgelig skulle det være greit sa mamma. Vi syns det var DØDSKULT å hete det samme og være bestevenninner! Jeg tror at hadde jeg virkelig elsket ett navn så hadde jeg kanskje vurdert å bruke det fordi om noen jeg kjenner hadde samme navnet på sitt barn. Kanskje upopulært, men :wacky:

Casper, men det er "oppbrukt" i famile og vennekrets.
Ååå, jeg synes også Casper er et kjempefint navn! Men skjønner at det kanskje ikke er så aktuelt om det er flere i omgangskretsen som heter det allerede. Kjenner ingen som heter det, så det vil absolutt bli diskutert om det er gutt vi skal få :love017

Har fått sansen for Alba etter Eirin Kristiansen kalte datteren sin det (influencer), men vil ikke være en av de som påvirkes av influencere så det blir ikke det. Ellers liker jeg Hermine, Hennie og Matheus, men noen i familien heter det så føler det blir rart?? (Barna til mine søskenbarn)

Jeg elsker Klara. Synes det er så vakkert! Men samboer sier det er "nørd" :arghh:
Jeg også elsker Klara, og har hatt lyst på det navnet lenge!
Min oldemor het det, og jeg har veldig lyst til at vi skal velge familienavn, gjerne litt gammeldagse. Samboer og min mor synes begge to at det navnet er grusomt, og jeg skjønner ikke det?!? Meeen kjenner jeg meg selv rett, så kan det hende jeg får gjennomslag dersom det blir en jente :smiley-ashamed004 Se for deg en liten jente med musefletter og en liten hestehov i hånda på våren da.. lille Klara :Heartred:Heartred

Min oldemor het det, og jeg har veldig lyst til at vi skal velge familienavn, gjerne litt gammeldagse. Samboer og min mor synes begge to at det navnet er grusomt, og jeg skjønner ikke det?!? Meeen kjenner jeg meg selv rett, så kan det hende jeg får gjennomslag dersom det blir en jente :smiley-ashamed004 Se for deg en liten jente med musefletter og en liten hestehov i hånda på våren da.. lille Klara :Heartred:Heartred
Klara er så fint :)

De vil jo få ett helt nytt forhold til navnet når lille bebis kommer ja! Så det skal nok gå bra, det vender de seg på, så når lille bærer navnet elsker de det!

Anna etter bestemor. Men samboer hadde en greie med en Anna like før han traff meg. Men heldigvis mange andre fine navn.

Jeg synes at Hella er sååå fint men mannen min ser den ikke :arghh: Jobber fortsatt med saken da…:hilarious:

Anna etter bestemor. Men samboer hadde en greie med en Anna like før han traff meg. Men heldigvis mange andre fine navn.
Kjenner meg igjen - jeg ville kalle datteren min opp etter min bestemor, men eksen til samboer heter det samme, så for meg ble det helt feil.

Vokste opp med en nabogutt som het Cedrik, og jeg synes det navnet var såå fint. Ble hardt nedslått her hjemme dessverre:sad010Liker også Annicen godt, men blir for likt navnet til svigermor.

Back
Topp