Synes det er så koselig å følge med på dagbøkene her inne, så da kan jeg jo bidra med en selv. Jeg har igrunn vært veldig heldig med min fertilitetsreise sålangt.
Jeg skulle egentlig leve livet som frivillig barnløs omringet av nevøer, nieser og egne pelsbarn. I 2020 kjøpte vi hus. Da var det noe i hjertet mitt som endret seg. Jeg fikk litt lyst på barn. Nevnte tanken for samboeren min. Han var enig i at vi kunne slutte med prevansjon og så fikk vi se hva som skjer uten at vi aktivt skulle prøve. Fjerna pstav juni 2020 og fikk aldri mensen tilbake etter dette. Skatt nr1 satt på første eggløsning! Svangerskapet var veldig tungt da jeg fikk bekkenløsning allerede uke 8. Ellers var det null gravidplager. Endte opp med krykker tilslutt da bekkenet ble så ille, men i mars 2021 kom en perfekt liten skatt til verden med pks
Jeg fant fort ut at vi skulle ha flere barn, men jeg ville nyte dette første barnet lengst mulig. Og med erfaring fra første svangerskap var det uaktuelt å prøve på nr 2 før nr 1 var begynt i bhg. Økonomien var bra, så jeg gikk hjemme med nr1 i perm til august 22. Spiral ble fjernet i juli 22, nå kunne vi begynne å prøve! Kom en eggløsning i juli, men da var samboeren på jobbreise, så den syklusen ble ikke aktuelt å prøve uansett. August ble første skikkelige prøveperiode. 1. September testa jeg positivt for graviditet nr 2! 2. September begynte jeg i jobb igjen etter permisjonen med nr 1
Dette svangerskapet ble preget av Hyperemesis og bekkenløsning. I tillegg hadde jeg truende svangerskapsforgiftning på slutten. Men i mai 23 kom det heldigvis en frisk fin skatt til verden, også med pks!
Tanken om baby nr 3 ble utsatt litt da vi i desember 23 ble forlovet etter 10 år sammen. Nå skulle vi sette oss først og ha skikkelig bryllup før neste baby var aktuelt. Juni i år giftet vi oss og spiralen ble fjernet tidlig august. Vi er igang!
Tredjemann er en luring og nå er jeg bikka 30, så har på følelsen av at vi kommer til å prøve en liten stund, men baby, det skal vi få til slutt. Det er jeg sikker på
Pp1: Ikke gravid
Pp2: Ikke gravid
Pp3: Ikke gravid
Pp4: Ikke gravid
Pp5: Forventet el 13/12
Jeg skulle egentlig leve livet som frivillig barnløs omringet av nevøer, nieser og egne pelsbarn. I 2020 kjøpte vi hus. Da var det noe i hjertet mitt som endret seg. Jeg fikk litt lyst på barn. Nevnte tanken for samboeren min. Han var enig i at vi kunne slutte med prevansjon og så fikk vi se hva som skjer uten at vi aktivt skulle prøve. Fjerna pstav juni 2020 og fikk aldri mensen tilbake etter dette. Skatt nr1 satt på første eggløsning! Svangerskapet var veldig tungt da jeg fikk bekkenløsning allerede uke 8. Ellers var det null gravidplager. Endte opp med krykker tilslutt da bekkenet ble så ille, men i mars 2021 kom en perfekt liten skatt til verden med pks

Jeg fant fort ut at vi skulle ha flere barn, men jeg ville nyte dette første barnet lengst mulig. Og med erfaring fra første svangerskap var det uaktuelt å prøve på nr 2 før nr 1 var begynt i bhg. Økonomien var bra, så jeg gikk hjemme med nr1 i perm til august 22. Spiral ble fjernet i juli 22, nå kunne vi begynne å prøve! Kom en eggløsning i juli, men da var samboeren på jobbreise, så den syklusen ble ikke aktuelt å prøve uansett. August ble første skikkelige prøveperiode. 1. September testa jeg positivt for graviditet nr 2! 2. September begynte jeg i jobb igjen etter permisjonen med nr 1

Dette svangerskapet ble preget av Hyperemesis og bekkenløsning. I tillegg hadde jeg truende svangerskapsforgiftning på slutten. Men i mai 23 kom det heldigvis en frisk fin skatt til verden, også med pks!
Tanken om baby nr 3 ble utsatt litt da vi i desember 23 ble forlovet etter 10 år sammen. Nå skulle vi sette oss først og ha skikkelig bryllup før neste baby var aktuelt. Juni i år giftet vi oss og spiralen ble fjernet tidlig august. Vi er igang!
Tredjemann er en luring og nå er jeg bikka 30, så har på følelsen av at vi kommer til å prøve en liten stund, men baby, det skal vi få til slutt. Det er jeg sikker på

Pp1: Ikke gravid
Pp2: Ikke gravid
Pp3: Ikke gravid
Pp4: Ikke gravid
Pp5: Forventet el 13/12
Last edited:
Tenker også å teste etter lh utenom monitor i tillegg denne syklusen da jeg virker som å ha peak på kveld, men testvinduet til monitoren er på morgenen, så det blir spennende. Begynner nok med dette på mandag.
så det blir nok å jobbe halve dager littegrann først.
Bestevenninna mi testa positivt i dag for graviditet, så om denne syklusen klaffer for meg også vil det være mindre enn 2 uker imellom termindatoene 
Han hadde også feber for litt over 1 mnd siden. Har lest feber kan påvirke spermkvaliteten opp til 3 mnd... Det er jo ikke hans feil, men er lov å kjenne på at det er litt kjipt
Litt vanskelig å holde seg positiv når vi legger inn innsats tross sykdom også kommer ikke el engang?
Har bare en el test igjen også som sikkert ryker i kveld. Tips om billige el tester i fysisk butikk? Syklusen er helt ute å kjøre denne runden så føler behov for å time aksjelegging med eggløsning da ingen av oss har overskudd nok til annenhver dag akkurat nå. Tror nok ikke det blir julibaby på meg allikevel... 
Og så er det sykt frustrerende når tester eller temper ikke viser det man forventer
På coop extra selger de make sure eggløsningstester, 100 kr for 10 stk? De har brukt når jeg plutselig går tom
Koselig å lese bakgrunnshistorien din, håper tredje bebis sitter snart
Den ene, sjeldne fridagen jeg har hatt på leeenge (utenom sykedager) og jeg endte opp på arbeidsplassen allikevel 

Spent på dagens EL test!! NB: Forsinket EL har ofte vært et godt tegn her inne
Jeg og kjører dobbel sjanse med FET (frozen embryo transfer) og aksjelegging
Men er sikkert bare 0.00001 % sjanse med normal aksjelegging så har mer troa på lille snøkrystallen