IKM uke 45

Flere som logger i premom-appen/andre med eggløsningstester og temping? Ikke gjort det før men tenkte jeg skulle gjøre det denne syklusen og se om det resulterer i noe :happy: Noen som har noen gode tips? Når pleier dere å legge inn aksjer ifht lh-topp? :happy:
Jeg brukte premom appen sist pp, og kommer til å gjøre det igjen denne perioden også :happy: Jeg testet fra cd9, på ettermiddagen. Testet litt oftere fra cd11. Har lest at toppen kan komme fort og gå fort ned igjen, så kan være man går glipp av den på testen og derfor lurt å teste flere ganger for dagen. Har og lest at man ikke bør teste morgen og sen kveld/natt, og at det er lurt å ligge inn aksjer når du får positiv el test og dagen etter. Men at det er er best i forkant så sædcellene ligger å venter på egget :happy: Så vil nok tro det bare er bra å starte aksje legging før positivt test også, men de viktigste dagene er når testen er positiv, sånn jeg har forstått det :confused005

Jeg brukte premom appen sist pp, og kommer til å gjøre det igjen denne perioden også :happy: Jeg testet fra cd9, på ettermiddagen. Testet litt oftere fra cd11. Har lest at toppen kan komme fort og gå fort ned igjen, så kan være man går glipp av den på testen og derfor lurt å teste flere ganger for dagen. Har og lest at man ikke bør teste morgen og sen kveld/natt, og at det er lurt å ligge inn aksjer når du får positiv el test og dagen etter. Men at det er er best i forkant så sædcellene ligger å venter på egget :happy: Så vil nok tro det bare er bra å starte aksje legging før positivt test også, men de viktigste dagene er når testen er positiv, sånn jeg har forstått det :confused005
Åkei, takk for tips :happy: hvorfor skal man ikke teste morgen? Kan det være misvisende? Håper ikke jeg har så rask lh-peak at den går over før jeg rekker å oppdage den da, de fleste har vel ikke det får en tro :D

Skjønner hva du mener! Det er kjipt å gå å vente og ikke vite hvor lenge man må vente. Og de ukene føles jo så lange.. Krysser fingrene for oss alle her i denne prøveperioden :love7
Ja, det er sant. Var ikke forberedt på hvor lenge det kan føles fra eggløsning til tr liksom når man har gjort et forsøk :p Må være skikkelig tålmodighetsprøve for dem som prøver veldig lenge før den sitter også

Krysser fingrene for oss ja :Heartblue

Åkei, takk for tips :happy: hvorfor skal man ikke teste morgen? Kan det være misvisende? Håper ikke jeg har så rask lh-peak at den går over før jeg rekker å oppdage den da, de fleste har vel ikke det får en tro :D
Jeg pleier å teste på morgenen også, fordi jeg sliter med å få «bra nok» urin utover dagen. Hørte det fra en bekjent at de ble anbefalt av en fertilitetslege å ta EL-test på morgenurin, men jeg vet ikke.

For min del så pleier EL-testene å være veldig sterke ihvertfall i 2-3 dager, så hvis det er sånn for deg også så rekker du sikkert å oppdage det :)

Sniker.

Har periodevis slitt med det samme, så usikker på om jeg havner i denne gruppa eller uke 46.

Så spennende at du har startet på metformin. Hva er erfaringene med det så langt? :)
Denne gangen har jeg mye bivirkninger, så har nå gått over til å ta tabletten til lunsj. Tok den på kvelden tidligere. Jeg er fortsatt på startdose, og venter nok med å trappe opp til bivirkningene har roet seg.
Gikk på metformin da vi prøvde på nummer 2, og opplevde at syklusene ble kortere. :hello2
Jeg har PCO og sykluser på mellom 40 og 80 dager, så greit om den kan korte ned litt. :smiley-ashamed004

Jaa, den ser jeg :Heartblue Er i samme bransje selv, så skjønner godt den følelsen av konstant stress.
Tenkte jeg skulle prøve å fokusere mer på pusteteknikker og box-breathing, i tillegg til at jeg prøver å kutte litt ned på skjerm. Det går litt opp og ned :p

Ja, har troen jeg også :Heartblue
Fokus på pust tror jeg også er super viktig. Skal prøve å legge inn litt rutiner med meditasjon og ulike strekk øvelser for kroppen etter jobb. Rart hvordan det kan være så vanskelig å slappe av. Hehe

Denne gangen har jeg mye bivirkninger, så har nå gått over til å ta tabletten til lunsj. Tok den på kvelden tidligere. Jeg er fortsatt på startdose, og venter nok med å trappe opp til bivirkningene har roet seg.
Gikk på metformin da vi prøvde på nummer 2, og opplevde at syklusene ble kortere. :hello2
Jeg har PCO og sykluser på mellom 40 og 80 dager, så greit om den kan korte ned litt. :smiley-ashamed004
Huff, så kjipt å høre at du har mye bivirkninger. Det er ikke noe særlig. Men så bra du opplevde god effekt av det tidligere, da er det sikkert gode sjanser nå også :Heartblue
Ja det skjønner jeg. Har også PCOS men tror det lengste jeg har hatt er 41 dager. Har du prøvd inositol før?

Huff, så kjipt å høre at du har mye bivirkninger. Det er ikke noe særlig. Men så bra du opplevde god effekt av det tidligere, da er det sikkert gode sjanser nå også :Heartblue
Ja det skjønner jeg. Har også PCOS men tror det lengste jeg har hatt er 41 dager. Har du prøvd inositol før?
Kjipt med den uforutsigbarheten sykluslengden gir. :shifty:
Har ikke hørt om inositol før, skal det også virke på sykluslengde? :joyful:

Er visst noe med at LH-surge begynner vanligvis tidlig på dagen, men det tar flere timer før hormonet vises i urinen og man kan gå gå glipp av LH-økningen ved morgenurin.
Chatgpt sier det er best å teste mellom kl. 10 og 20, gjerne mellom kl. 14–18, da er LH-nivåene vanligvis høyest :happy:

Jeg ble tipset om å teste formiddag, middag, og kveld rundt da jeg tenkte el var. Da tror jeg man klare rå oppdage den :D

Ja, det er sant. Var ikke forberedt på hvor lenge det kan føles fra eggløsning til tr liksom når man har gjort et forsøk :p Må være skikkelig tålmodighetsprøve for dem som prøver veldig lenge før den sitter også

Krysser fingrene for oss ja :Heartblue
Nei, føles mye lengre ut når man går å venter på å kunne teste :laughing002 Jaa, man får virkelig testet tålmodigheten :dance018

Kjipt med den uforutsigbarheten sykluslengden gir. :shifty:
Har ikke hørt om inositol før, skal det også virke på sykluslengde? :joyful:
Jaa det er det :confused:

Det skal visst det, jeg begynte egentlig å bruke det for noe annet. Men det er anbefalt for de med pcos også for å stabilsere hormonene og syklusen :happy:

Er visst noe med at LH-surge begynner vanligvis tidlig på dagen, men det tar flere timer før hormonet vises i urinen og man kan gå gå glipp av LH-økningen ved morgenurin.
Chatgpt sier det er best å teste mellom kl. 10 og 20, gjerne mellom kl. 14–18, da er LH-nivåene vanligvis høyest :happy:

Jeg ble tipset om å teste formiddag, middag, og kveld rundt da jeg tenkte el var. Da tror jeg man klare rå oppdage den :D
Åkei, da hører jeg at jeg må kjøpe fler tester hvis jeg skal teste såpas ofte ja :laughing002 Tenkte jeg tok i med å planlegge for 1x daglig, men høres jo lurt ut å teste fler, hvertfall hvis det nærmer seg og man ser en begynnende økning på testene kanskje:happy:

Åkei, da hører jeg at jeg må kjøpe fler tester hvis jeg skal teste såpas ofte ja :laughing002 Tenkte jeg tok i med å planlegge for 1x daglig, men høres jo lurt ut å teste fler, hvertfall hvis det nærmer seg og man ser en begynnende økning på testene kanskje:happy:
Jeg begynte med å teste 2x daglig på CD12 for var redd for å miste toppen:nailbiting:Merket en liten økning på CD14. Testet igjen dagen etter og da var den betraktelig høyere, og test nr. 2 jeg tok på kvelden (kanskje 5 timer senere) var da enda høyere og viste seg å være toppen. Så jeg opplevde en gradvis økning. Dagen etter var testene svakere igjen. Dette varierer selvfølgelig fra person til person, men tenkte jeg kunne dele min erfaring fra forrige PP:happy:

Back
Topp