Skravletråd

Akkurat samme skjedde med meg i vinter i uke 13. Vil aldri gjennom noe slikt igjen så sent, så nå har jeg også bestilt privat i uke 8. Har i tillegg en fantastisk jordmor som sier hun kan skrive i henvisningen til sykehuset at de burde prioritere meg tidlig denne gangen nettopp pga det psykiske. Spent på om de hører på henne! Så tøff du er som tok den diskusjonen selv :smiley-ashamed004
Takk, og så trist å høre at du har opplevd det samme. Håper alt står bra til med deg nå, og at ingen av oss trenger å oppleve det igjen :Heartpink Det er veldig fint med jordmødrene. De fleste jeg har vært borti tar det psykiske ganske alvorlig heldigvis og gir den støtten man trenger. JM i forrige svangerskap argumenterte for tidligere ul pga dette, men legen på sykehuset gjor likevel sin egen vurdering og satt opp i uke 13, så måtte nesten bare stå på for meg selv :Heartpink

Akkurat samme skjedde med meg i vinter i uke 13. Vil aldri gjennom noe slikt igjen så sent, så nå har jeg også bestilt privat i uke 8. Har i tillegg en fantastisk jordmor som sier hun kan skrive i henvisningen til sykehuset at de burde prioritere meg tidlig denne gangen nettopp pga det psykiske. Spent på om de hører på henne! Så tøff du er som tok den diskusjonen selv :smiley-ashamed004
For en grusom opplevelse

Når du sier uke 8, er det 8+, eller 7+?
Vurderer nemlig privat ultralyd imorgen - men er da bare 7+0

Det blir for en periode på opptil 3 år :oops:
Oi! Spennende da!! Det kan være verdt å undersøke stedet dere evt skal til, se om det finnes noe tilsvarende barselgruppe eller lignende. Der vi bodde var det noe som het N CT, som er litt som barselgruppe, men koster litt penger. Men helt gull for å få treffe folk i samme situasjon. Personlig synes jeg barsel kan være litt ensomt uansett, så verdt å undersøke litt hva som finnes i nærområdet av arenaer for å møte andre i lik situasjon. Kan jo være kjempespennende for dere å utforske et nytt sted sammen også! Flytter dere i så fall før eller etter fødsel?

For en grusom opplevelse

Når du sier uke 8, er det 8+, eller 7+?
Vurderer nemlig privat ultralyd imorgen - men er da bare 7+0
Synes selv dette er forvirrende, men tror jeg har forstått hva som er rett nå. Uke 8 er fra 8+0 til 8+6, selv om du egentlig har begynt den niende svangerskapsuken er det altså likevel uke 8 :wacky:

Jeg har bestilt privat ultralyd 8+0. Det sluttet å utvikle seg et sted fra uke 7 og ut i uke 8 sist, så tror ikke uke 7 hadde gitt meg noe trygghet. Men jeg føler det jo slik pga min opplevelse. Om du får se hjertebank i uke 7 er det stor sannsynlighet for at det går bra :Heartred

Synes selv dette er forvirrende, men tror jeg har forstått hva som er rett nå. Uke 8 er fra 8+0 til 8+6, selv om du egentlig har begynt den niende svangerskapsuken er det altså likevel uke 8 :wacky:

Jeg har bestilt privat ultralyd 8+0. Det sluttet å utvikle seg et sted fra uke 7 og ut i uke 8 sist, så tror ikke uke 7 hadde gitt meg noe trygghet. Men jeg føler det jo slik pga min opplevelse. Om du får se hjertebank i uke 7 er det stor sannsynlighet for at det går bra :Heartred
Dette med ukene så har jeg forstått det sånn at 8+ er din 9ende graviduke :bookworm: :wacky:
Det står det når jeg har søkt, og som feks. her, står det graviduke 9 :bag: Forvirrende dette:
IMG_6673.png

Dette med ukene så har jeg forstått det sånn at 8+ er din 9ende graviduke :bookworm: :wacky:
Det står det når jeg har søkt, og som feks. her, står det graviduke 9 :bag: Forvirrende dette:
Vis vedlegget 470159
Ja jeg ble bare enda mer forvirret nå haha! I nørs står det uke 5 på meg nå som jeg er 4+2. I Babyverden poden uke for uke sier de jeg er i uke 4. Det mest ryddige er vel bare å si uke+dag alltid :happy090

Ja jeg ble bare enda mer forvirret nå haha! I nørs står det uke 5 på meg nå som jeg er 4+2. I Babyverden poden uke for uke sier de jeg er i uke 4. Det mest ryddige er vel bare å si uke+dag alltid :happy090
jeg synes også det er litt forvirrende, selv om jeg skjønner greia :smiley-ashamed004 noen apper sier at babyen er på størrelse med en ert og at hjertet begynner å slå denne uken. Andre apper sier størrelse med et blåbær og at hjertet begynte sist uke :hilarious: Så selv om jeg liksom kan si at jeg er i min syvende uke, så er jeg jo fysisk bare 6+0 og fosteret skal tilsvare 6+0

Vi har fått oss kattunge i helgen. Verdens søteste lille krabat. Selv om jeg ikke har barn enda og sikkert ikke kan uttale meg om det enda, så føler jeg vi forbereder oss på småbarnslivet nå :hilarious: i natt har jeg vel sovet kanskje 2 timer og ikke sammenhengende, alt er nytt og spennende og skal lekes med. Hvertfall ikke tid til å ligge i senga og kose litt :smiley-ashamed004

Mulig jeg har snakket feil i 2 graviditeter men jeg sier jeg er i uke 8, 7+2 idag.

Men vet ikke om ultralyd for æ se hjerteslag kan tas fra 5+0 eller 6+0.. siden 5+0 er jo graviduke 6:)

Skulle egentlig bestille ultralyd på lørdag, endte opp med å vente litt for å faktisk kunne se litt mer, men igjen "lite" symptomer skremmer meg

Mulig jeg har snakket feil i 2 graviditeter men jeg sier jeg er i uke 8, 7+2 idag.

Men vet ikke om ultralyd for æ se hjerteslag kan tas fra 5+0 eller 6+0.. siden 5+0 er jo graviduke 6:)

Skulle egentlig bestille ultralyd på lørdag, endte opp med å vente litt for å faktisk kunne se litt mer, men igjen "lite" symptomer skremmer meg
Som sagt så ble jeg bare mer forvirret nå, og ulike apper viser forskjellige uker. Så vet ærlig talt ikke hva som er rett lenger :hilarious:

Her er et utdrag fra en artikkel som spesifiserer litt mer om når man kan ta tidlig ultralyd. Her bruker jordmoren uke 6 om uke 6+0.

1000010242.png

Som sagt så ble jeg bare mer forvirret nå, og ulike apper viser forskjellige uker. Så vet ærlig talt ikke hva som er rett lenger :hilarious:

Her er et utdrag fra en artikkel som spesifiserer litt mer om når man kan ta tidlig ultralyd. Her bruker jordmoren uke 6 om uke 6+0.

Vis vedlegget 470402
Håper jeg greier å vente nærmere uke 8+x eller 9+x, for å faktisk kunne se litt ner.
Men igjen vil jeg virkelig se nå for å kunne få noe forhold til det

Vi har fått oss kattunge i helgen. Verdens søteste lille krabat. Selv om jeg ikke har barn enda og sikkert ikke kan uttale meg om det enda, så føler jeg vi forbereder oss på småbarnslivet nå :hilarious: i natt har jeg vel sovet kanskje 2 timer og ikke sammenhengende, alt er nytt og spennende og skal lekes med. Hvertfall ikke tid til å ligge i senga og kose litt :smiley-ashamed004
Ååå så søtt, gratulerer :shy: :Heartpink Hahaa blir en smak av småbarnslivet ja :hilarious:

Hvor mange innlegg må man ha for å få skjult forum igjen?

Vis vedlegget 470402
Skal til henne i uke 7 :hello2

Så gøy med en liten pus! Gratulerer :Heartpink

Så gøy med en liten pus! Gratulerer :Heartpink
Veldig gøy! Supersøt men husvarm nå, og rampete :hilarious: Hun er veldig avhengig av meg, og vil ligge oppå meg hele tiden. Mon tro det er fordi hun merker noe ved meg, eller bare tilfeldig:shy:

Veldig gøy! Supersøt men husvarm nå, og rampete :hilarious: Hun er veldig avhengig av meg, og vil ligge oppå meg hele tiden. Mon tro det er fordi hun merker noe ved meg, eller bare tilfeldig:shy:
å så koslig :Heartpink Jeg tror dyrene merker det, hunden vår har en tendens til å bli ganske innpåsliten når jeg har vært gravid, og han merker det veldig fort :cat:

Gjør så vondt for jeg føler meg så beglodd av familie. Hadde gått ned noen kilo fordi jeg hadde endret livsstil.. men flere av de kiloene har jo kommet tilbake, og magen har allerede fått en gravidmage form..
Så jeg ser enten feit ut eller gravid ut i ALLE klær.. helt krise når man egentlig ønsker å vente så lenge som mulig med å si noe, nettopp pga reaksjonen til familien.

Hørt siden nr 2 , dere er vel ferdig nå. Kan trygt si at det er litt kaos med 2, men tror ikke en tredje blir noe mer eller mindre kaos:)

Eneste kjipe er jo at lille mageboer virkelig ikke var planlagt nå(men kanskje om noen år).. Da hjelper ikke akkurat negative kommentarer, usikkerhet osv

Back
Topp