Symptomer ved graviditet - bekymret

S-40765428

Første møte med forumet
Hei. Jeg skal i utgangspunktet få menstrasjon i morgen eller kommende dager. På lørdag tok jeg en graviditetstest som var klart positiv. Søndag fikk jeg også positiv test, men den var noe svakere. Ifølge Flo-appen er jeg i uke 4+2. De siste 3-4 dagene har jeg vært veldig trøtt, hatt ømme bryster og tisset mye. I dag (mandag) føler jeg symptomene har roet seg litt. Brystene er ikke like ømme, for eksempel. Bør jeg være bekymret? Tenker spesielt på at testen var svakere søndag enn lørdag og at brystene ikke er like ømme. Har ikke hatt blødning.

Jeg fikk positiv test ved dpo 11. er på dpo 14 i dag. Men temperaturen som jeg måler hver morgen har gått ned siden dpo 11 så jeg er livredd for at jeg mister nå. Tar progesteron i tillegg. Temp skal jo ikke gå ned uten skyte i været.

Jeg fikk positiv test ved dpo 11. er på dpo 14 i dag. Men temperaturen som jeg måler hver morgen har gått ned siden dpo 11 så jeg er livredd for at jeg mister nå. Tar progesteron i tillegg. Temp skal jo ikke gå ned uten skyte i været.
Temp varierer veldig som gravid. I mitt første svangerskap tempet jeg til 5 uker, da hadde tempen gått ned til coverline også helt til rekordhøyt igjen to ganger.
Denne gangen gikk den også en del ned uti DPOland, men droppet ikke helt ned til coverline etter IKM.
Så gravidtemp er ikke noe du kan stole helt på, eller bruke til å forutse en eventuell SA.

Og til trådstarter, det er veldig tidlig ennå, mange merker ikke at de er gravide før om en uke eller to. Man kan ha få symptomer, og / eller de kan roe seg ila svangerskapet.
Å se på stigning av urintester er ikke akkurat en vitenskap, og du bør ihvertfall ikke se på bare én dags mellomrom.

Symptomene har en tendens til å være mest merkbare før IKM (tror det handler mest om progesteronøkingen kombinert med hcget), også vil det for veldig mange roe seg i noen uker, før man får symptomer igjen rundt uke 6-7.

(Noen får ikke så innmari ille symptomer heller)

Back
Topp