September 2025

Hei til nye og gamle prøvere!

Dette blir mest sannsynlig mitt siste forsøk. Håper jeg endelig får et søsken til sønnen min etter over 2 års prøving av og på. Jeg har svært lav AMH og har ikke respondert bra på stimulering i mai og juni. Går på DHEA og håper det kan være med å bedre hormonbalansen.

Otilde - 42 - solomor - B2 - Copenhagen Fertility Clinic - IVF4 (+3 avbrutte IVF) - Pergoveris, Letrozol, Fyremadel og luteralstøtte er ikke fastsatt - venter på oppstart med 7 dager forsinket mens…
Jeg er i gang med stimulering! Endelig! Vært på UL i dag og det så bra ut, men slimhinnen var 5mm så de synes den var på grensen, Allikevel besluttet oppstart i dag CD3. Stimulerer med kun Pergoveris 375 frem til neste UL mandag.

Blir egguttak på søndag her! Var mildt overstimulert så blir totalfrys, liiitt skuffet, men var egentlig forberedt på det (aldri fått sette inn fersk) og vil jo gi eggene best mulig sjanse så totalfrys er vel best for meg.
Oi! Godt det ble oppdaget i tide. Skjønner du er skuffa, men det viktigste er eggene. Håper de blir av god kvalitet :)

Er det flere som hsr fått beskjed om at det nesten garantert blir fryseforsøk pga pcos? Virket nesten som at legen forventet at jeg kom til å bli overstimulert:oops:

Så kjedelig.. føler sånn med deg!! Mange klemmer
Kjedelig med overstimulering, men er det beste med totalfrys da som du sier :Heartred Hvor lang utsettelse blir det når det er totalfrys, sånn type neste syklus? Har hørt at det er bedre sjanse ved totalfrys enn fersk grunnet bedre hormonbalanse i livmoren, vet ikke om det er rett eller galt men håper på det for deg :smiley-angelic001:Heartred
Det går helt fint, jeg har aldri fått sette inn fersk tidligere heller, men hadde et lite håp siden jeg har litt "mindre" pco enn tidligere.

Det har typisk vært én syklus pause, men for meg som ikke har syklus så er det uttak - vente 4 uker - Oppstart styrt syklus. Har lyst til å spørre om å få vente kortere hvis alt ser bra ut, men dette er de nok rigide på..

Blir egguttak på søndag her! Var mildt overstimulert så blir totalfrys, liiitt skuffet, men var egentlig forberedt på det (aldri fått sette inn fersk) og vil jo gi eggene best mulig sjanse så totalfrys er vel best for meg.
Blir mest sannsynlig egguttak her søndag eller mandag også. I tillegg til at jeg også må total fryse pga det ser ut som jeg har en polypp de vil fjerne… Det så ut som det er 4-6 egg som blir store nok og kjenner jeg litt stressa for at det til slutt etter opptining er få egg (hvis jeg er heldig å få fryst noen) :/ siden du har fryst tidligere. Hvordan er din erfaring med det? Er det mange som ofte ikke tåler opptiningen?

Blir mest sannsynlig egguttak her søndag eller mandag også. I tillegg til at jeg også må total fryse pga det ser ut som jeg har en polypp de vil fjerne… Det så ut som det er 4-6 egg som blir store nok og kjenner jeg litt stressa for at det til slutt etter opptining er få egg (hvis jeg er heldig å få fryst noen) :/ siden du har fryst tidligere. Hvordan er din erfaring med det? Er det mange som ofte ikke tåler opptiningen?
Ah.. Så synd med polypp.. Men krysser fingrene for mange gode egg i uttaket som er klare når du har fått fjernet den.

Jeg har ila to uttak fått hhv 0 og 4 blastocyster til frys, alle blastocystene (altså 5dagers egg) har klart opptining. Generelt synes jeg det virker som opptining stort sett går bra altså, tør ikke komme med et prosenttall.

Det går helt fint, jeg har aldri fått sette inn fersk tidligere heller, men hadde et lite håp siden jeg har litt "mindre" pco enn tidligere.

Det har typisk vært én syklus pause, men for meg som ikke har syklus så er det uttak - vente 4 uker - Oppstart styrt syklus. Har lyst til å spørre om å få vente kortere hvis alt ser bra ut, men dette er de nok rigide på..
Ja min opplevelse er også at de er rigide i det offentlige ihvertfall, men håper tiden går relativt fort for deg ihvertfall :smiley-angelic001

Jeg skal ha fryseinnsett i oktober i naturlig syklus for første gang, og klinikken har bedt meg kjøpe inn digital eggløsningstest for å teste etter eggløsning, jeg har ikke sånn kjempegod erfaring med de digitale (en gang slo den ikke ut men fikk positiv med strinmel), men lurte på hvilken jeg burde kjøpe? Kommer nok til å teste med strimmel ved siden av siden det er det jeg er vant til….

IMG_5349.jpeg

IMG_5350.jpeg

Jeg er i gang med stimulering! Endelig! Vært på UL i dag og det så bra ut, men slimhinnen var 5mm så de synes den var på grensen, Allikevel besluttet oppstart i dag CD3. Stimulerer med kun Pergoveris 375 frem til neste UL mandag.
Jippiiii, endelig!!

Jeg skal ha fryseinnsett i oktober i naturlig syklus for første gang, og klinikken har bedt meg kjøpe inn digital eggløsningstest for å teste etter eggløsning, jeg har ikke sånn kjempegod erfaring med de digitale (en gang slo den ikke ut men fikk positiv med strinmel), men lurte på hvilken jeg burde kjøpe? Kommer nok til å teste med strimmel ved siden av siden det er det jeg er vant til….

Vis vedlegget 469496

Vis vedlegget 469495
Jeg tok den rosa – det var den Ullevål sa jeg skulle kjøpe. Tror det er den eneste de godtar

Vis vedlegget 469496

Vis vedlegget 469495
Sniker.

Lilla er for monitor. Du skal gå for den rosa.

Ferdig til legen. Alt så veldig bra ut. Fin og tykk slimhinne, fikk ikke med meg hvor tykk men legen var fornøyd. Ett follikkel på 15,6 mm :dance008Skal sette ovitrelle i morgen kveld også blir det innsett neste uke :hello2
Har så mange følelser og tanker svirrende i hodet nå :banghead:

Ah.. Så synd med polypp.. Men krysser fingrene for mange gode egg i uttaket som er klare når du har fått fjernet den.

Jeg har ila to uttak fått hhv 0 og 4 blastocyster til frys, alle blastocystene (altså 5dagers egg) har klart opptining. Generelt synes jeg det virker som opptining stort sett går bra altså, tør ikke komme med et prosenttall.
Ååh takk! Ja høres ut som gode tall! :love017 Jeg krysser fingrene for oss begge! Og funny at du ble overstimulert og jeg ikke med tanke på at jeg gikk på dobbelt av din dose pluss må stimulere lengre :p

Jeg har ila to uttak fått hhv 0 og 4 blastocyster til frys, alle blastocystene (altså 5dagers egg) har klart opptining. Generelt synes jeg det virker som opptining stort sett går bra altså, tør ikke komme med
Kan jeg spørre hvor mange eggposer du har og hvor mange de mener er med i spillet denne gangen? :)

Back
Topp