Skravletråd

Er det flere som kjenner at det "strekker" i magen innimellom? Jeg har begynt å kjenne dette i det siste, spesielt når jeg har lagt meg. Må gjerne skifte stilling littegrann fordi det føles som magen strekkes "for mye". Har også kjent på trening at hvis jeg gjør ting hvor overkroppen strekkes så må jeg være litt mer forsiktig. Er dette vanlig? Og hva er det liksom? :happy:
Her og, spesielt ved trening. Er på noen bestemte steder nederst på magen! Vet ikke om det er det de kaller ligamentsmerter, men slått meg til ro meg det

Her og, spesielt ved trening. Er på noen bestemte steder nederst på magen! Vet ikke om det er det de kaller ligamentsmerter, men slått meg til ro meg det
Okei. Men gjør det vondt hos deg? Her gjør det ikke vondt, det bare kjennes stramt ut liksom..

Både og! Er det i huden eller inni magen på deg? Her er det mest inni, men magen har jo vært utvidet før:p

Er det flere som kjenner at det "strekker" i magen innimellom? Jeg har begynt å kjenne dette i det siste, spesielt når jeg har lagt meg. Må gjerne skifte stilling littegrann fordi det føles som magen strekkes "for mye". Har også kjent på trening at hvis jeg gjør ting hvor overkroppen strekkes så må jeg være litt mer forsiktig. Er dette vanlig? Og hva er det liksom? :happy:
Eg har også kjent på dette...spesielt om eg ligg på ryggen for min del...men eg aner ikkje ka det er dessverre...prøver berre å ikkje tenke så mykje på det, skifte stilling som du skriv...

Jeg skjønner hva du mener! Jeg er ganske rolig ca en uke etter ultralyd, og etter på da kommer igjen alle de tankene - er det bra inne, er det vokser osv. Men jeg tror det blir sånn til baby begynner å beveger seg regelmessig
Sånnner det her også - jeg er rolig etter kontroll, men nå som det er et par uker til neste UL, så begynner jeg bli bekymret og har følelsen av at det øker frem til kontroll. Jeg tror også det blir bedre når man begynner kjenne spark ol. Men da blir jeg vel bekymret om den ikke sparker hele tiden..

Er det lenge til ultralyd? Jeg prøver å tenke på andre ting, er en del her inne og skriver og ser. Ellers er det å holde seg opptatt i hverdagen. Er det mest på kvelden/natten du bekymrer deg?
Er et par uker til. Jeg fikk ordnet en liten ekstra kontroll, så nå har jeg fått bekreftet at hjertet slår ❤️❤️ Bekymrer meg både dag og kveld, men som du sier så hjelper det å aktivisere seg og være opptatt med noe. Men mye av det jeg driver med involverer aktiviteter som jeg må tilpasse litt (aktiviteter som i utg.pkt. involverer risiko for fall ol.), så da glemmer jeg det jo ikke helt.

Hele tiden. Tror det er veldig naturlig med noe som er så ønsket, og er så utenfor vår kontroll. Prøver å holde meg opptatt (lettere sagt enn gjort med alle symptomene) og bruker egentlig dette forumet en del, hjelper å dele og "snakke" med andre.
Selvom jeg ikke unner andre å sitte med en sånn bekymring, så er det godt å høre flere bekymrer seg. Da er vi vel normale, og bare bryr oss veldig om den som forhåpentlig vokser som den skal inne i magen. Jeg har nok tatt meg for mye tid til å kjenne etter. Høres lurt ut å være aktiv og å tenke på annet.

Jeg bekymrer meg også masse, selv om ingenting tyder på at det er noe galt. Jeg har bestilt en ekstra, privat, ultralyd-time i morgen på grunn av dette. Det koster litt, og vi er ikke kjemperike, men jeg kjente plutselig at jeg ikke taklet å vente i over 2 uker til (på oul) for å få vite om det står bra til.
Føler med deg, og er såå enig i at det er bedre å «skrape sammen» penger til en ekstra privat UL enn å bekymre seg i to uker. Det er vondt å være redd for at noe er galt så lenge. Lykke til med undersøkelsen!! ❤️ Håper alt er bra!

Samme her! Uke 18, men bekymrer meg mye - spesielt de siste dagene. Føler noen av symptomene har dempet seg litt (antagelig fordi jeg har hatt litt fri fra jobb og barnefri, så faktisk fått hvilt litt). Det som bekymrer meg mest er at jeg kjenner lite bevegelse. Vet det er tidlig, men for noen uker siden kjente jeg ganske masse en periode. Så det får kverna til å gå innimellom.. men hørte hjertelyd forrige uke hos jordmor, så sannsynligvis er jo alt bra.. Skal også på ultralyd neste uke. Synes alltid bekymringene blomstrer opp når det nærmer seg ultralyd. :dead:
Så godt å ha fått sjekket hjertelyd ❤️ Jeg er ingen ekspert, men den tida nå er vel sånn mellomfase hvor man ikke kjenner så mye på verken symptomer eller bevegelse el. Da får vi jo liksom ingen tegn på noe. Selv tror jeg det stresset meg litt at mange vet om det nå.

Så godt å ha fått sjekket hjertelyd ❤️ Jeg er ingen ekspert, men den tida nå er vel sånn mellomfase hvor man ikke kjenner så mye på verken symptomer eller bevegelse el. Da får vi jo liksom ingen tegn på noe. Selv tror jeg det stresset meg litt at mange vet om det nå.
Det er helt sant :Heartpink Takk for at du sier det. Man går seg litt vill i egne tanker og bekymringer og merker jo hvordan jeg gjør det verre selv. :dead: Tror jeg har kjent litt bevegelse igjen i dag og i går, og det hjelper veldig. Tror ikke jeg hadde vært så stressa for det meg bevegelse hvis ikke det var for at jeg kjente så veldig tydelig for et par uker siden. Er jo ikke å forvente at man skal kjenne bevegelse hver dag enda.

Jeg stresser også ekstra fordi mange vet det. Første graviditet ventet jeg til etter OUL. Denne gangen sa vi det til eldste (som sa det til alle) etter TOUL. Kjenner jeg var mer komf med å vente til uke 20. :dance008

Det er helt sant :Heartpink Takk for at du sier det. Man går seg litt vill i egne tanker og bekymringer og merker jo hvordan jeg gjør det verre selv. :dead: Tror jeg har kjent litt bevegelse igjen i dag og i går, og det hjelper veldig. Tror ikke jeg hadde vært så stressa for det meg bevegelse hvis ikke det var for at jeg kjente så veldig tydelig for et par uker siden. Er jo ikke å forvente at man skal kjenne bevegelse hver dag enda.

Jeg stresser også ekstra fordi mange vet det. Første graviditet ventet jeg til etter OUL. Denne gangen sa vi det til eldste (som sa det til alle) etter TOUL. Kjenner jeg var mer komf med å vente til uke 20. :dance008
Samme her, mye mer stressende når «alle» vet

Har blitt bekymret for om alt står bra til inne i magen. Er i uke 17. Ingen tegn på at noe skal være galt. Vet ikke helt hva jeg spør om / lurer på. Andre som bekymrer seg? Hva gjør dere for å ikke bekymre dere?
Bekymrer meg faktisk helle tiden, så letter det når jeg kjenner et lite spark. Det er mer og mer av det nå. Jeg har også Doppler så bruker den for å høre på den lille. Er veldig glad for at jeg har den :Heartpink Gleder meg til å kjenne bevegelsene daglig og til OUL er unnagjort på torsdag

Doppler har jeg også. Har leste mye forskjellige meninger om den, så prøver ikke bruke den ofte, tar det max 1 gang per uke. Men når jeg finner hjerte, det hjelper så mye å roe seg ned

:Heartred Bekymrer meg faktisk helle tiden, så letter det når jeg kjenner et lite spark. Det er mer og mer av det nå. Jeg har også Doppler så bruker den for å høre på den lille. Er veldig glad for at jeg har den :Heartpink Gleder meg til å kjenne bevegelsene daglig og til OUL er unnagjort på torsdag
Doppler har jeg også. Har leste mye forskjellige meninger om den, så prøver ikke bruke den ofte, tar det max 1 gang per uke. Men når jeg finner hjerte, det hjelper så mye å roe seg ned
Har doppler og. Men én lege og en jordmor sa at eg skulle bruke det minst mulig for å ikkje forstyrre babyen. Men er så beroligende å høre hjertelyden, og høre bevegelsene, vanskelig å ikkje bruke den. :Heartred hvor ofte bruker du den ametyst83?

Har doppler og. Men én lege og en jordmor sa at eg skulle bruke det minst mulig for å ikkje forstyrre babyen. Men er så beroligende å høre hjertelyden, og høre bevegelsene, vanskelig å ikkje bruke den. :Heartred hvor ofte bruker du den ametyst83?
1 gang hver 2-3 uke.. Har aldri fått beskjed om å bruke den mindre :) Eller at det skal skadde. Har hatt i alle mine svangerskap utenom 1 som var i 2004

Må bare klage bittelitt! Har såå mye kynnere o_O ikke halvveis engang, men de er sterke og kommer hele tiden (føles det som). Ikke vonde; så er ikke rier. Slitsomt da :happy090

Har blitt bekymret for om alt står bra til inne i magen. Er i uke 17. Ingen tegn på at noe skal være galt. Vet ikke helt hva jeg spør om / lurer på. Andre som bekymrer seg? Hva gjør dere for å ikke bekymre dere?
Samme her! Er vel litt mangelen på liv som er årsaken her. Tenker at jeg burde kjent noe nå. Selv om jeg vet at det ikke nødvendigvis er sånn.

Back
Topp