Barnevogner og bilstoler med tilbehør?

Noen som har tips til vogn hvor man kan feste vognposen i sittedelen, slik at den ikke sklir nedover når man sitte? Prøvd å google, men virker ikke som at dette er noe de undersøker i testene

Noen som har erfaringer med Yngri barnevogner? Jeg har ekstremt lyst på bugaboo sin fox 5 renew, men synes 15-20 tusen for ei vogn er mye..
Eg har ikkje personlig erfaring med yngri. Men veldig fornøgd med bugaboo! :) Bugaboo holder seg godt i pris i bruktmarked og.

Men ser ikkje ut til at yngrid er et kvalitetsmerke, då dei eg har sett som sovevogn i bhg har fleire defekte deler.

Noen som har tips til vogn hvor man kan feste vognposen i sittedelen, slik at den ikke sklir nedover når man sitte? Prøvd å google, men virker ikke som at dette er noe de undersøker i testene
Du kan legge et antiskli i mellom vognposen og vogna? Evt feste vognposen med "votteklyper" på toppen :)

Jeg fester voksiposen i den justerings-klemmen på boogaboo og da sitter den ganske greit fast. Ikke prøvd med vinterposen som er tyngre da.

Har de du kjenner sagt noe om hvordan selene på sportsdelen er? Har Britax smile 4 nå, og syns selene på sportsdelen er helt håpløse. De vrir seg og holder seg ikke på plass, så ungen blir liksom dyttet nedover av selene. Pluss Britax smile 4 har ikke feste til vognposen, så den sklir jo også nedover. Vurderer derfor Cybex Talos pga den har kommet godt ut i tester
Kan ikke huske at noen har nevnt noe om selene, men kan spørre neste gang jeg treffer en av de! :)

Nyhet fra easygrow kom godt ut i test med en forbedring mtp at posen ikkje skal sige ned.

Vedlegg

• IMG_2627.jpeg
    IMG_2627.jpeg
    270 KB · Visninger: 10
  • IMG_2628.jpeg
    IMG_2628.jpeg
    816,2 KB · Visninger: 11
Vi kjøpte Cybex Priam til første, og er veldig fornøyd med den. Men skulle jeg kjøpt ny nå, så hadde jeg gått for talos. Den kom etter at vi kjøpte Priam, og jeg har tenkt jeg kanskje kan rettferdiggjøre å kjøpe en ny vogn nå også. Men kan jo ikke det egentlig. Men ja. Jeg hadde kjøpt talos hvis jeg skulle kjøpt nå. Vi har Cybex i alt, både vogn, baby bilstol og bilstol når hun ble større og har ingenting å klage på :)
Kan jeg spørre;
Cybex bilsete, har den «sidelengs» funksjon? Altså at du kan vri barnesetet mot deg når du skal ta ungen inn og ut av bilen, også vrir du det bare, slik at barnet blir sittende baklengs når du kjører? Og avtagbart trekk, så det er lett å vaske?
Ser du har Talos, men regner med de ikke fjerner gode løsninger ;)

Kan jeg spørre;
Cybex bilsete, har den «sidelengs» funksjon? Altså at du kan vri barnesetet mot deg når du skal ta ungen inn og ut av bilen, også vrir du det bare, slik at barnet blir sittende baklengs når du kjører? Og avtagbart trekk, så det er lett å vaske?
Babystolen vi hadde har den funksjonen. Men for å være helt ærlig så var ikke det sååå nødvendig, siden vi stort sett løftet ut stolen og bare helle ut og inn i den. Barneseter vi har valgt har ikke det, men det er det med airbag som skal være framovervendt. Vil tro at noen av de bakovervendte har den snufunksjonen. Avtagbart trekk vet jeg faktisk ikke. Vi hadde ingen uhell i den bilstolen med førstemann. Mulig jeg finner det ut denne runden :laughing002
Jeg har Priam. Men ville kjøpt talos nå om jeg skulle hatt ny vogn. Tror jeg. Rett og slett fordi jeg tror den er like bra. Men betydelig billigere:laughing002

Babystolen vi hadde har den funksjonen. Men for å være helt ærlig så var ikke det sååå nødvendig, siden vi stort sett løftet ut stolen og bare helle ut og inn i den. Barneseter vi har valgt har ikke det, men det er det med airbag som skal være framovervendt. Vil tro at noen av de bakovervendte har den snufunksjonen. Avtagbart trekk vet jeg faktisk ikke. Vi hadde ingen uhell i den bilstolen med førstemann. Mulig jeg finner det ut denne runden :laughing002
Jeg har Priam. Men ville kjøpt talos nå om jeg skulle hatt ny vogn. Tror jeg. Rett og slett fordi jeg tror den er like bra. Men betydelig billigere:laughing002
Takk for svar, veldig nyttig å høre andres erfaringer :happy:

Kan jeg spørre;
Vi hadde Cybex Cloud Z2 i-size som babystol. Den er roterende og kan tas ut av bilen og festes på barnevogn. Vi hadde ikke Cybex vogn, men kjøpte adaptere så den fungerte med andre vogner også. Veldig fornøyd med den og brukte rotasjon mye når baby ble litt større og vi ikke alltid tok med bilstolen inn.

Nå har vi Cybex Sirona som småbarnsstol. Den er også roterende (henger fast i basen), men kan bare brukes opp til 4 år. Men vi har et barn som ikke klatrer inn og ut av bilen selv, og hvor det generelt ikke er lett å få han i bilstolen. Så veldig praktisk med rotasjon fortsatt :)

Vi hadde Cybex Cloud Z2 i-size som babystol. Den er roterende og kan tas ut av bilen og festes på barnevogn. Vi hadde ikke Cybex vogn, men kjøpte adaptere så den fungerte med andre vogner også. Veldig fornøyd med den og brukte rotasjon mye når baby ble litt større og vi ikke alltid tok med bilstolen inn.

Nå har vi Cybex Sirona som småbarnsstol. Den er også roterende (henger fast i basen), men kan bare brukes opp til 4 år. Men vi har et barn som ikke klatrer inn og ut av bilen selv, og hvor det generelt ikke er lett å få han i bilstolen. Så veldig praktisk med rotasjon fortsatt :)
Topp med litt erfaringer!!
Akkurat det ser jeg for meg også, at jeg etter hvert kanskje ikke tar med setet inn hver gang. Roterende sete må jo også være ganske praktisk hvis barnet sover og skal plasseres i stolen. Men her er sikkert erfaringen forskjellig :happy:

Dere med barn fra før, hva tenker dere om behov for søskenvogn? Det blir to år og tre måneder mellom barna og jeg er usikker på behovet. Kanskje bare et søskenbrett til vogna?

Dere med barn fra før, hva tenker dere om behov for søskenvogn? Det blir to år og tre måneder mellom barna og jeg er usikker på behovet. Kanskje bare et søskenbrett til vogna?
Vi hadde søskenbrett med 3 år 2 måneder aldersforskjell. Hvis du skal gå mye med de alene og lenger enn kanskje 1 km ofte så ville jeg hatt søskenvogn. Det var ikke veldig behagelig å trille med det søskenbrettet vi hadde, men vi gikk bare til og fra barnehagen så det gikk bra. Når vi skulle lenger var som regel far med så da hadde vi med ekstra vogn eller sykkel til eldste.

Det spørs helt på hva du foretrekker og hvordan hverdagen deres er lagt opp.
Søskenbrett er fint til korte turer. Skal man langt, og går mye, vil søskenvogn være fint. Om du bærer mye, så kan ene ungen bæres i bæresjal/sele og andre trilles.. :)

Vdr barnevogner;
Er det noe poeng i at baby skal kunne sitte i bag-delen, eller er dette en funksjon som «aldri» er i bruk?
Gikk forbi BarnasHus i dag, og svingte innom for å begynne og orientere meg om vogner og bilseter, og lærte da at av de vognene de hadde inne, så er det bare EmmaLjunga som har mulighet til å sette opp ryggen i bagen.
Noen som har noen tanker om dette?

Vdr barnevogner;
Er det noe poeng i at baby skal kunne sitte i bag-delen, eller er dette en funksjon som «aldri» er i bruk?
Gikk forbi BarnasHus i dag, og svingte innom for å begynne og orientere meg om vogner og bilseter, og lærte da at av de vognene de hadde inne, så er det bare EmmaLjunga som har mulighet til å sette opp ryggen i bagen.
Noen som har noen tanker om dette?
De fleste babyer er klar for å gå over til sittedelen når de begynner å sitte, men i en overgang er det noen som kjøper en liten pute for å ha i bag-delen. Like greit å kjøpe en liten pute som er egnet til det om ikke bag-delen har mulighet til å sette opp ryggen. Vi hadde emmaljunga med slik mulighet, men her ble pute brukt i stedet. Men her måtte jeg gå over til sittedel allerede ved 5-mnd. etter avtale med lege :)

Back
Topp