Prøve på neste barn..

Feb24

Forelsket i forumet
Skuddårsspirene 2024
Vi er der at vi prøver på neste. Er 8 dpo (her fikk jeg positiv test med forrige) i første pp, og testen er selvfølgelig negativ - noe som egentlig er forventet.

Likevel merker jeg nå at jeg er redd for at denne prøve perioden skal bli like lang som den forrige. Da brukte vi nesten 8 mnd. Begge jobbet turnus, alt skulle klaffe, alt av tester mnd etter mnd var negativ før det satt.

Jordmor sa at mange som brukte langt tid på første kan bli raskt gravid med neste. Tror det ikke før jeg ser det.

Noen som har noen tanker eller erfaringer rundt dette?

Siden vi må ha IVF så er prosessen igang for lengst.. kjenner det tærer på å skulle måtte ta så mye hormoner å dritt men håper det går fortere enn med frøkna.. :)

For oss var det omvendt: med nummer 1 (februar 24-barnet) tok det oss to PPer, PP1 ble en kjemisk. I dag er jeg 20+6 med nummer 2. Det tok oss seks PPer.

Nå kan jeg ikke relatere så veldig siden det gikk ganske fort for oss begge gangene, men det tok 3 pp med første også klaffet det på første forsøk med nummer 2. De sier jo gjerne at man er mer fruktbar etter fødsel (usikker på hvor lenge det varer). Masse lykke til ❤️

Åh, gratulerer så mye <3 Vi tenker også på baby nr 2 om et pr mnd Det blir spennende!

Det endte i SA i uke 8 dessverre… veldig sårt, men vi gleder oss til å prøve igjen!
Åh det var utrolig trist :sad010 Føler med dere! Blåser babystøv til deg :Heartpink Masse lykke til med prøvingen!

Er gravid igjen, 4+4 i dag med termin 24. januar. Rett under en måned før toårsdagen til spiren min! Håper den sitter hele veien!
Gratulerer så mye :talk017:Heartpink Krysser fingrene!

Takk <3 kjenner veldig på det nå.. har plutselig fått et desperat ønske om å bli gravid igjen fort.
Ja det forstår jeg godt :sad010 Håper det går lett å bli gravid igjen! <3

Hvordan går det med dere nå damer? <3 Flere fra skuddårspirene som prøver å bli gravide nå? <3 Og hvordan gikk det med deg feb24? Har du blitt gravid igjen? Krysser fingrene! Vi har prøvd en syklus, men fikk mensen dessverre..

Hvordan går det med dere nå damer? <3 Flere fra skuddårspirene som prøver å bli gravide nå? <3 Og hvordan gikk det med deg feb24? Har du blitt gravid igjen? Krysser fingrene! Vi har prøvd en syklus, men fikk mensen dessverre..
Her er vi igang igjen med ny runde IVF. Så satser på at det ikke går så lenge før det sitter :)

Her er vi igang igjen med ny runde IVF. Så satser på at det ikke går så lenge før det sitter :)
Masse lykke til! Krysser fingrene <3

Fødte nr. to for snart en mnd siden. Tenker å begynne på neste søskenprøving tidligst mai neste år. Er travelt nå med to tette, men regner med det går seg til etterhvert

Fødte nr. to for snart en mnd siden. Tenker å begynne på neste søskenprøving tidligst mai neste år. Er travelt nå med to tette, men regner med det går seg til etterhvert
Åååh så koselig! Gratulerer så mye <3 Ja, husker jeg leste at du hadde blitt gravid igjen <3 Hvordan gikk fødselen i forhold til nr 1?

Åååh så koselig! Gratulerer så mye <3 Ja, husker jeg leste at du hadde blitt gravid igjen <3 Hvordan gikk fødselen i forhold til nr 1?
Styrtfødsel og generelt et mye lettere forløp på alle måter. Uvant å ikke være zombie de første månedene post-partum så to veldig forskjellige fødsler men god opplevelse begge gangene. Hvis jeg skulle valgt hvilken type fødsel jeg vil ha neste gang, definitivt styrt men ikke så fort at jeg ikke rekker frem til føden før baby er ute :wtf:

Styrtfødsel og generelt et mye lettere forløp på alle måter. Uvant å ikke være zombie de første månedene post-partum så to veldig forskjellige fødsler men god opplevelse begge gangene. Hvis jeg skulle valgt hvilken type fødsel jeg vil ha neste gang, definitivt styrt men ikke så fort at jeg ikke rekker frem til føden før baby er ute :wtf:
Oi, så bra at du fikk en bedre opplevelse denne gangen ig at det har gått lettere i etterkant også! <3 Haha, ja er en fordel å rekke frem Men du rakk frem denne gangen eller ble det bil/ambulansefødsel?

Back
Topp