Håpet om et hjerteplaster

CD 4

Ikke fått noe svar fra OUS, men har gitt meg selv til mandag før jeg purrer eller etterspør svar. Da ringer jeg så jeg kan få et svar med en gang. Det verste er den ventetiden og det som føles som et limbo/vakuum periode..
Håper de kan si noe mer når det blir innsett og at vi ikke trenger å vente alt for lenge.

Tempen min har plutselig gått noe opp igjen og ligget på coverline noen dager, så hvis den fortsetter sånn burde jeg nok kanskje ta en test bare for å være sikker likevel. Synes mensen var litt rar denne mnd, men så har jeg jo heller aldri hatt en mens etter en graviditet så hva vet vel jeg.. Orker ikke ha noen forhåpninger eller tanker om at det plutselig har gått likevel og at det ikke var mensen, så med mindre tempen skyter i været nå så stoler jeg på at det var en mens, bare en litt rar en.

Ser i det minste litt frem til å begynne med EL-tester igjen, nå som jeg vet at syklusen er på gang hvert fall. Håper jo også det blir siste syklus vi prøver selv før IVF-oppstart, men prøver også å ikke ønske for mye om spesifikke mnd, da blir jeg så skuffet hvis vi må vente.

Vi har også blitt satt i kø til sorggruppe i dag, så håper det blir oppstart der om ikke alt for lenge. Nå føler jeg litt at jeg lever i en fornektelse om det som har skjedd og bare skyver det litt unna. Hender jeg tenker på at jeg egt skulle vært så og så langt på vei, men orker ikke tenke på det for lenge så dytter det litt vekk. Er nok ikke den sunneste måten å håndtere det på, men jeg vet ikke hvordan jeg ellers skal forholde meg til det ennå.

CD 4

Ikke fått noe svar fra OUS, men har gitt meg selv til mandag før jeg purrer eller etterspør svar. Da ringer jeg så jeg kan få et svar med en gang. Det verste er den ventetiden og det som føles som et limbo/vakuum periode..
Håper de kan si noe mer når det blir innsett og at vi ikke trenger å vente alt for lenge.

Tempen min har plutselig gått noe opp igjen og ligget på coverline noen dager, så hvis den fortsetter sånn burde jeg nok kanskje ta en test bare for å være sikker likevel. Synes mensen var litt rar denne mnd, men så har jeg jo heller aldri hatt en mens etter en graviditet så hva vet vel jeg.. Orker ikke ha noen forhåpninger eller tanker om at det plutselig har gått likevel og at det ikke var mensen, så med mindre tempen skyter i været nå så stoler jeg på at det var en mens, bare en litt rar en.

Ser i det minste litt frem til å begynne med EL-tester igjen, nå som jeg vet at syklusen er på gang hvert fall. Håper jo også det blir siste syklus vi prøver selv før IVF-oppstart, men prøver også å ikke ønske for mye om spesifikke mnd, da blir jeg så skuffet hvis vi må vente.

Vi har også blitt satt i kø til sorggruppe i dag, så håper det blir oppstart der om ikke alt for lenge. Nå føler jeg litt at jeg lever i en fornektelse om det som har skjedd og bare skyver det litt unna. Hender jeg tenker på at jeg egt skulle vært så og så langt på vei, men orker ikke tenke på det for lenge så dytter det litt vekk. Er nok ikke den sunneste måten å håndtere det på, men jeg vet ikke hvordan jeg ellers skal forholde meg til det ennå.
Sender deg en stor og varm klem ❤️ Jeg kan ikke forestille meg hva du går gjennom nå, men håper du finner en vei til å sørge og etter hvert gå videre.
Ville også bare si at jeg har sendt en melding til OUS om noe annet, og fikk et svar som ser ut til å være standard: dialogmeldingen brukes nå kun for å melde inn mensen og avtale oppstart. Alt annet skal tas på telefon. Dette er for å kunne svare raskere til alle som står i kø for oppstart. så jeg tror du vil få svar ganske snart.

Sender deg en stor og varm klem ❤️ Jeg kan ikke forestille meg hva du går gjennom nå, men håper du finner en vei til å sørge og etter hvert gå videre.
Ville også bare si at jeg har sendt en melding til OUS om noe annet, og fikk et svar som ser ut til å være standard: dialogmeldingen brukes nå kun for å melde inn mensen og avtale oppstart. Alt annet skal tas på telefon. Dette er for å kunne svare raskere til alle som står i kø for oppstart. så jeg tror du vil få svar ganske snart.
Tusen takk❤️
Ja, den har jeg fått en gang før også, så håper det snart kommer et svar! Sett at flere venter på svar også, så de jobber sikkert iherdig med å komme gjennom alt.

Tok omsider en test bare for å få utelukket for min egen del, og den var så blenda som det går an. Så da var det mensen jeg hadde og innmeldingen til OUS stemmer i det minste. Da er det bare å vente på svar der og begynne med EL-tester til helgen tenker jeg.

CD10
Da har testingen etter eggløsning begynt og per nå er de hvert fall så negative de kan få blitt. Tror kanskje jeg har EL rundt dag 15-19(litt uregelmessig), så jeg får bare fortsette å teste. Gjør at jeg hvert fall føler jeg har litt kontroll med denne testingen. Tempen er også nå veldig fin og jevn hver morgen, så tar det som et godt tegn på at kroppen er oppe og går igjen syklusmessig.

Har også vært i dialog med OUS og fått vite at de nå besvarer meldinger fra 06.08, så da kommer de til min melding om ikke alt for lenge håper jeg. For nå var visst første ledige time i oktober, så krysser fingrene for at det kan gå på den syklusen! Hvis det ikke har lykkes før den tid naturlig da. Det hadde jo vært drømmen.

CD13
Jakten etter eggløsning fortsetter. Enn så lenge er det sterkeste jeg har fått på EL-tester 0,16 så en positiv test skjer nok ikke i dag eller i morgen hvert fall. Prøver å bare teste en gang for dagen, frem til det kommer litt høyere hvert fall. Tempen har heldigvis vært veldig fin og stabil, sett bort fra ett hopp. Så håper dette kan være lykkesyklusen! Venter fremdeles på svar fra OUS, så må jo bare legge all innsats i egen prøving så lenge. Legger med et bilde av denne syklusens tester hittil, fint å se litt tilbake på også:)

Vedlegg

• IMG_6722.jpeg
    IMG_6722.jpeg
    272,9 KB · Visninger: 25
CD14
Og våkner til den beste beskjeden på det som føles som en evighet! Ahus tok oss aldri inn til samtale for å gå gjennom obduksjonsrapporten, selv etter vi ringte og etterspurte. Men nå har vi fått time på OUS fordi de har fått rapporten tilsendt og beskjed om at vi har fått reservert plass for innsett i uke 41! Brått ble dette siste syklusen vi skal prøve selv før vi får brukt et av embryoene våre. Legetimen er allerede 02.09, så tiden dit kommer til å gå veldig fort og uke 41 er jo virkelig ikke lenge til. Kunne virkelig ikke fått en bedre start på dagen og er så takknemlig for OUS som tar oss på alvor!

CD14
Og våkner til den beste beskjeden på det som føles som en evighet! Ahus tok oss aldri inn til samtale for å gå gjennom obduksjonsrapporten, selv etter vi ringte og etterspurte. Men nå har vi fått time på OUS fordi de har fått rapporten tilsendt og beskjed om at vi har fått reservert plass for innsett i uke 41! Brått ble dette siste syklusen vi skal prøve selv før vi får brukt et av embryoene våre. Legetimen er allerede 02.09, så tiden dit kommer til å gå veldig fort og uke 41 er jo virkelig ikke lenge til. Kunne virkelig ikke fått en bedre start på dagen og er så takknemlig for OUS som tar oss på alvor!
Så bra dere skal snarlig få innsett :woot::Heartbigred

CD15
Og der kom toppen på EL-tester endelig. Bare å vente på at tempen bekrefter at det slipper nå da.
Ble også litt stressa for tidsløpet hos OUS mtp at jeg skal begynne på primolut etter legetimen, og det vil jo bli samme tid jeg tror jeg skal få mens. Da er det jo en sjanse for at jeg er gravid, så synes tidsmessig det er litt vanskelig. Stoler på at sykepleierne vet hva som blir best, men tror jeg skal ringe de igjen i morgen og bare få en litt mer konkret plan. Vil gjerne også vite om jeg skal ta kontakt med de på melding eller komme innom kontoret deres når jeg er der for å planlegge mer detaljert. Kjenner jeg trenger litt mer kontroll enn det jeg har fått til nå, så da får det bare bli sånn denne gangen.

Har jo alltids et håp om at det lykkes naturlig også, men etter så mange PP uten hell, så er realisten i meg mer negativ for det.

Vedlegg

• IMG_6725.jpeg
    IMG_6725.jpeg
    373,6 KB · Visninger: 20
CD16
EL-test går nedover igjen og tempen hadde et lite dupp i dag, så satser på at tempen går oppover igjen i morgen! Da blir vel 1DPO i morgen, så det blir en spennende tid. Føles litt lettere denne runden da jeg vet vi får hjelp etter denne.

Vedlegg

• IMG_6728.png
    IMG_6728.png
    1,4 MB · Visninger: 19
  • IMG_6729.jpeg
    IMG_6729.jpeg
    278,2 KB · Visninger: 22
CD18
Tempen svinger litt, men jeg er fremdeles overbevist om at EL var på mandag, så satser på at tempen bare øker igjen i morgen! Kan nesten ikke skjønne annet.

Ellers gruer jeg meg litt til legetimen nå. Vi fikk tilsendt kopi av obduksjonsrapporten etter forespørsel fra oss, og der ser det jaggu ut som de fant noe likevel.. Nå er det ingen leger som har gått gjennom med oss ennå, så skal ikke si noe for sikkert før legetimen, men det kommer til å bli vanskelig å tilgi hvis noe kunne vært gjort..

Vedlegg

• IMG_6738.jpeg
    IMG_6738.jpeg
    281 KB · Visninger: 19
CD20 / 4DPO

Endelig har FF bekreftet eggløsning, begynte å bli utålmodig. Skal prøve å holde meg fra å teste til 10DPO, så får vi se hvordan det går. Dette ble jo brått vår siste syklus før IVF igjen, så det føles ganske godt faktisk. Tror ikke jeg blir like skuffet om det ikke har gått nå da.

Men jeg merker mye bevegelse i livmoren, så håper det er et godt tegn. Måtte bare tempen holde seg høyt nå!

Vedlegg

• IMG_6746.jpeg
    IMG_6746.jpeg
    316,4 KB · Visninger: 22
CD21 / 5DPO
Tempen holder seg oppe og alt er good. Jeg har plutselig begynt å lure på om tempene er litt feil og at EL egt Var søndag kveld sånn at 1DPO var mandag og ikke tirsdag. Har tidligere fått registrert EL dagen etter positiv test. Men vet ikke om jeg bare febrilsk leter etter tegn. Hadde en bitteliten blødning i går, helt lyserosa, og hvis det da var 5dpo istedetfor 4dpo så er det jo en mini ørliten sjanse for at det var festeblødning. Men var det 4dpo så er det vel for tidlig :rolleyes:

Jaja, tiden vil vise uansett!

Vedlegg

• IMG_6752.png
    IMG_6752.png
    304,8 KB · Visninger: 14
CD24 / 8DPO

Ikke klart å holde meg så har tatt noen graviditetstester, negative alle sammen. Gir ikke opp håpet helt ennå, men tenker nok at det ikke har gått. Og da blir det egt pause frem til innsett, som vi trodde skulle bli i oktober, men fikk nye beskjeder i dag. Jeg må ta blodprøver for å sjekke om jeg har noen underliggende grunn til å ta blodfortynnende neste gang, prøver som må ta 3 mnd etter man var gravid sist. Så det blir i oktober for min del. Innsett blir da ikke før prøvesvarene på det foreligger, så håper det da blir i november! Noen uker til med venting er jo greit for å være mer trygg på at det går bra neste gang :Heartred

CD5
En liten stund siden forrige oppdatering. Forrige syklus gikk det ikke, men det fine er at syklusen er veldig fin lengde på nå. Vært helt ute å kjøre tidligere, så kan se ut som all hormonstyret i forkant av IVF og senere senaborten har gjort noe godt for kroppen hvert fall.

Det har blitt endringer mtp oppstart, da vi fikk vite at jeg må ta noen blodprøver før vi kan sette i gang. De må jeg ta i oktober, så blir innsett syklusen etter det hvis alt ser greit ut. Så en måned senere ca enn vi trodde og det går overraskende fint. Det beste har bare vært å fått en dato som vi kan forholde oss til. Nå er det da bare en måned til blodprøver og 1,5 til samtale med legen før det virkelig braker løs.

Bytter på å ha trua på fryseforsøk og at alt går fint til at jeg tenker det aldri vil lykkes og det samme bare vil gjenta seg. Prøver å ikke tenke for mye på det, jeg får ikke gjort noe fra eller til akkurat nå uansett. Det blir hvert fall en mer spennende høst enn vi forventet.

Lenge siden sist oppdatering, har trengt en liten pause for å ikke bli for opphengt i ventetiden..

Nå er det faktisk innsett på neste syklus, jeg mangler bare svar på om jeg kan få starte opp på egen mens eller om den må komme fra primolut. Så selv om det nå bare er 3 uker igjen ca til ny syklus, så føles dagene eeenda lenger enn de har vært til nå. Prøver å lage meg noen rutiner som hjelper i ventetiden og bokser jeg kan krysse av. Har bl.annet sett på antall løpeturer i uka og hvor mange det blir før innsett. Så i stedetfor å tenke dager, tenker jeg nå antall ditt og datt før det er innsett.. Kjøpte meg også en juleflaxkalender som jeg startet å skrape fra 24 og nedover for en nedtelling for meg selv. Er egt ganske streng på å ikke kjøpe/bruke juleting før 01.12, men dette er en spesiell situasjon så da må det gjøres unntak.

Har i utgangspunktet ikke noe håp om at det lykkes denne siste syklusen før oppstart, men har nesten skremmende mye håp nå for at ett av våre embryoer på frys skal bli terminbaby. Så håper det stemmer, og at jeg evt klarer å håndtere skuffelsen hvis det ikke går..

Skal endelig snart få sjekket om jeg har endometriose også, legene mistenker det, men må sjekkes grundig da det i så fall sitter høyere opp enn hos mange andre.. Noe håper jeg hvert fall at det er, for smertene jeg har ved menstruasjon er nesten ikke til å holde ut.

Vil nok prøve å bruke forumet litt mer fremover, fint å ha litt og se tilbake på når det faktisk skjer noe fra uke til uke.

CD1 - innsett av frys!

Endelig kunne jeg bli glad for mensen for en gangs skyld. Denne syklusen blir det innsett og jeg har begynt med progynova. Sendt melding til OUS og venter da på svar om når jeg får time til kontroll. Føler ventetiden kommer til å bli så mye bedre bare jeg får en dato å forholde meg til :Heartred

Har hatt en telefontime med en lege før oppstart denne gangen og vi følte oss så sett og hørt av henne. Hun kunne også fortelle oss at vi hadde hatt et utrolig bra uttak i februar og at det var sjeldent så mange gode blastocyster på frys, så det ga oss veldig mye håp!

Lenge siden sist oppdatering, har trengt en liten pause for å ikke bli for opphengt i ventetiden..

Nå er det faktisk innsett på neste syklus, jeg mangler bare svar på om jeg kan få starte opp på egen mens eller om den må komme fra primolut. Så selv om det nå bare er 3 uker igjen ca til ny syklus, så føles dagene eeenda lenger enn de har vært til nå. Prøver å lage meg noen rutiner som hjelper i ventetiden og bokser jeg kan krysse av. Har bl.annet sett på antall løpeturer i uka og hvor mange det blir før innsett. Så i stedetfor å tenke dager, tenker jeg nå antall ditt og datt før det er innsett.. Kjøpte meg også en juleflaxkalender som jeg startet å skrape fra 24 og nedover for en nedtelling for meg selv. Er egt ganske streng på å ikke kjøpe/bruke juleting før 01.12, men dette er en spesiell situasjon så da må det gjøres unntak.

Har i utgangspunktet ikke noe håp om at det lykkes denne siste syklusen før oppstart, men har nesten skremmende mye håp nå for at ett av våre embryoer på frys skal bli terminbaby. Så håper det stemmer, og at jeg evt klarer å håndtere skuffelsen hvis det ikke går..

Skal endelig snart få sjekket om jeg har endometriose også, legene mistenker det, men må sjekkes grundig da det i så fall sitter høyere opp enn hos mange andre.. Noe håper jeg hvert fall at det er, for smertene jeg har ved menstruasjon er nesten ikke til å holde ut.

Vil nok prøve å bruke forumet litt mer fremover, fint å ha litt og se tilbake på når det faktisk skjer noe fra uke til uke.
Åå så lur idé å kjøpe flaxkalender og bruke den til nedtelling da. Skikkelig gøy :happy:

Skikkelig spennende tider for deg denne syklusen her da :nailbiting: Håper du klarer å få tiden til å gå fort :happy:

CD1 - innsett av frys!

Endelig kunne jeg bli glad for mensen for en gangs skyld. Denne syklusen blir det innsett og jeg har begynt med progynova. Sendt melding til OUS og venter da på svar om når jeg får time til kontroll. Føler ventetiden kommer til å bli så mye bedre bare jeg får en dato å forholde meg til :Heartred

Har hatt en telefontime med en lege før oppstart denne gangen og vi følte oss så sett og hørt av henne. Hun kunne også fortelle oss at vi hadde hatt et utrolig bra uttak i februar og at det var sjeldent så mange gode blastocyster på frys, så det ga oss veldig mye håp!
Det er så godt når man endelig er i gang! Hvor mange har dere på frys? Heier på august-baby 2026 da :gen014

Back
Topp