August 2025

Hadde en interessant dag i dag!

Først en ultralyd for å sjekke om det fortsatt var væske i egglederen. Litt vanskelig å se, for eggstokkene mine har blitt så store at de faktisk tar borti hverandre. :smiley-ashamed004 På et tidspunkt sto det fire leger i rommet for å diskutere, haha.
De så ingen væske, men en eller annen rar form. Uansett, ingen væske i livmoren, så de bestemte seg for å kjøre på med innsett.

Det er fortsatt høy risiko for spontanabort hvis jeg blir gravid, så... både gode og dårlige nyheter igjen, antar jeg.
Men! På den positive siden: 6 av eggene våre klarte seg helt til dag 5! Ett ble satt inn, og 5 ligger på frys. Så nå er det bare å vente :nailbiting::nailbiting:

Først en ultralyd for å sjekke om det fortsatt var væske i egglederen. Litt vanskelig å se, for eggstokkene mine har blitt så store at de faktisk tar borti hverandre. :smiley-ashamed004 På et tidspunkt sto det fire leger i rommet for å diskutere, haha.
De så ingen væske, men en eller annen rar form. Uansett, ingen væske i livmoren, så de bestemte seg for å kjøre på med innsett.

Det er fortsatt høy risiko for spontanabort hvis jeg blir gravid, så... både gode og dårlige nyheter igjen, antar jeg.
Men! På den positive siden: 6 av eggene våre klarte seg helt til dag 5! Ett ble satt inn, og 5 ligger på frys. Så nå er det bare å vente :nailbiting::nailbiting:
Så bra med innsett!! Nå ruger du :love7 :Heartbigred
Kan jeg spørre om hvorfor det er høy risiko for spontanabort hvis du blir gravid? :Heartred

1000001917.jpg
Altså, jeg griner! Vær så snill og si at det er flere enn meg som ser streken? :smiley-angelic001:love017

Hallo så bra, krysser fingrene for det som ble satt inn, men 5 egg på frys er jo uansett helt fantastisk!

Kan vel egentlig si det sånn at jeg har litt større risiko for at det ikke fester seg. Hvis væsken skulle lekke inn i livmoren, kan den liksom "skylle bort" eller ødelegge embryoet.

Men jeg holder meg positiv :flower
Skjønner.! Satser på at det går bra og fint du holder deg positiv, vi er nødt til det i denne prosessen! :smiley-angelic001:Heartbigred

Oppdatering etter første ultralyd i går, på dag 9:

Litt blandede følelser etter ultralyd, hadde litt væske i buken på begge sider. Uttak planlagt torsdag. Hadde 4 eggposer over 16 mm og mange små på rundt 10-12 + en cyste.

Gruer meg til uttak, noen som har hatt flere uttak som har opplevd uttaket som verre når man har litt væske rundt eggstokkene?

Oppdatering etter første ultralyd i går, på dag 9:

Litt blandede følelser etter ultralyd, hadde litt væske i buken på begge sider. Uttak planlagt torsdag. Hadde 4 eggposer over 16 mm og mange små på rundt 10-12 + en cyste.

Gruer meg til uttak, noen som har hatt flere uttak som har opplevd uttaket som verre når man har litt væske rundt eggstokkene?
Nei dessverre har bare hatt et uttak uten væske (ble ikke nevnt iallefall). Er det første uttaket ditt? :Heartred

Edit: så nå at du har flere forsøk, ønsker deg iallefall masse lykke til og si at det går sikkert helt fint, legene hadde ikke gjort uttak om de ikke trodde det skulle gå fint :Heartbigred Du får oppdatere oss hvordan det gikk etterpå, håper på uthenting av gullegg :smiley-angelic001

Last edited:
Ferdig med uttak!! Det gikk veldig bra :gen014 Selvfølgelig ikke kjempe digg men fikk masse smertestillende og beroligende, så var mer ubehagelig enn vondt :D
Vi fikk ut 12 egg :love017 Så nå venter vi i spenning på hvor mange som blir befruktet og hvor mange som blir blasto :dance008

Back
Topp