Hva blir du å savne mest som gravid?

No når hausten kjem, merkar eg at eg savna blåmuggost, brie, camembert, roquefort, spekeskinker av alle slag...

Også savna eg roastbeef smørbrød, beef wraps (hater gjennomstekt biff)... bløtkokt egg... ja etc

Også har eg vanligvis elska kaffe, spesielt min egen baristakaffe. No er lukta liksom nok :meh:
Kan vi ikke spise bløtkokte egg i Norge? Jeg trodde kontrollen her var så passe streng, at det var ok? Men at faren for salmonella er stor/større i utlandet, så at vi bør unngå bløtkokte egg der. Jeg har i hvertfall ikke sett noen norske kostholdsråd som sier at jeg ikke kan :bag:

Kan vi ikke spise bløtkokte egg i Norge? Jeg trodde kontrollen her var så passe streng, at det var ok? Men at faren for salmonella er stor/større i utlandet, så at vi bør unngå bløtkokte egg der. Jeg har i hvertfall ikke sett noen norske kostholdsråd som sier at jeg ikke kan :bag:
Jo, det kan du. Norske egg regnes som trygge for salmonella.
Jeg har til og med spist rått egg som gravid (... Altså, i smoothie, ikke alene), jeg :bag:

Enig med Salami. Den ferske salamien man kan spise som gravid gjør dessverre ikke opp for salami cravingen min :schocked028
Du kan evt steke vanlig salami. Er den varmebehandlet, så kan du spise. Kanskje det hjelper?

Du kan evt steke vanlig salami. Er den varmebehandlet, så kan du spise. Kanskje det hjelper?
Tror nesten jeg må det :smiley-ashamed004 Lager mye ostesmørbrød til beboere på jobb, sikkert 10 ganger om dagen, så det hjelper nok ikke på cravingen. Kan fort hende det blir ostesmørbrød med ordentlig salami til frokost imorgen:shy:

Tror nesten jeg må det :smiley-ashamed004 Lager mye ostesmørbrød til beboere på jobb, sikkert 10 ganger om dagen, så det hjelper nok ikke på cravingen. Kan fort hende det blir ostesmørbrød med ordentlig salami til frokost imorgen:shy:
Det går absolutt an ❤️

Jeg savner ikke så mye i hverdagen, heldigvis. Men jeg er en foodie, og savner å gå på restaurant og kunne spise alt som serveres… :sad015

Lakris, tørkakjøtt/spekemat, kombucha og klærne mine som sitter bra:rolleyes:

Savner fortsatt litt min mentale helse, men den er ikke så bortreist som jeg trodde den skulle bli. Stor bedring ved å komme over 12 ukers kneika og nipt.
Meeeen, jeg savner virkelig å kunne bevege meg lettere. Og kaffe, salami og lakris :p

Haha, så denne kom opp og leste «hva kommer du til å savne med å være gravid?» og så tenkte jeg det var litt tidlig - vi er ikke inne i 3 trimester ennå :laughing002 Litt trøtt på morgenkvisten ja!

Savner mest å kunne ri hestene.... kan jo i teorien, men tør ikke ta risikoen fot et fall.

Og så savner jeg inderlig pulverpadder!

Noe lakris går an, så litt pulverpadder går an. Trenger bare ikke spise så mye eller ofte. ❤️

Selv har jeg én kveld spist noen drops tyrkisk pepper.

Back
Topp