Ånei, det hørtes fristende ut!Me fekk servert baguetter med spekeskinke og brie på fyrste dag etter ferien... Fy søren, så kjipt det var å takke nei... Eg trur eg sikla litt..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ånei, det hørtes fristende ut!Me fekk servert baguetter med spekeskinke og brie på fyrste dag etter ferien... Fy søren, så kjipt det var å takke nei... Eg trur eg sikla litt..
Du kan spise Kavli Brie smøreost og gravidsalami fra GrilstadJeg tenker daglig på brie og salami. Jeg tror ikke jeg spiste det de siste 6 månedene før jeg ble gravid så skjønner ikke hvorfor jeg har så lyst på det nå![]()
Kan vi ikke spise bløtkokte egg i Norge? Jeg trodde kontrollen her var så passe streng, at det var ok? Men at faren for salmonella er stor/større i utlandet, så at vi bør unngå bløtkokte egg der. Jeg har i hvertfall ikke sett noen norske kostholdsråd som sier at jeg ikke kanNo når hausten kjem, merkar eg at eg savna blåmuggost, brie, camembert, roquefort, spekeskinker av alle slag...
Også savna eg roastbeef smørbrød, beef wraps (hater gjennomstekt biff)... bløtkokt egg... ja etc
Også har eg vanligvis elska kaffe, spesielt min egen baristakaffe. No er lukta liksom nok![]()

Jo, det kan du. Norske egg regnes som trygge for salmonella.Kan vi ikke spise bløtkokte egg i Norge? Jeg trodde kontrollen her var så passe streng, at det var ok? Men at faren for salmonella er stor/større i utlandet, så at vi bør unngå bløtkokte egg der. Jeg har i hvertfall ikke sett noen norske kostholdsråd som sier at jeg ikke kan![]()

Supert, da er det akkurat som jeg trodde!!Jo, det kan du. Norske egg regnes som trygge for salmonella.
Jeg har til og med spist rått egg som gravid (... Altså, i smoothie, ikke alene), jeg![]()

Du kan evt steke vanlig salami. Er den varmebehandlet, så kan du spise. Kanskje det hjelper?Enig med Salami. Den ferske salamien man kan spise som gravid gjør dessverre ikke opp for salami cravingen min![]()
Tror nesten jeg må detDu kan evt steke vanlig salami. Er den varmebehandlet, så kan du spise. Kanskje det hjelper?
Lager mye ostesmørbrød til beboere på jobb, sikkert 10 ganger om dagen, så det hjelper nok ikke på cravingen. Kan fort hende det blir ostesmørbrød med ordentlig salami til frokost imorgen
Det går absolutt anTror nesten jeg må detLager mye ostesmørbrød til beboere på jobb, sikkert 10 ganger om dagen, så det hjelper nok ikke på cravingen. Kan fort hende det blir ostesmørbrød med ordentlig salami til frokost imorgen
![]()
Litt trøtt på morgenkvisten ja!Savner mest å kunne ri hestene.... kan jo i teorien, men tør ikke ta risikoen fot et fall.
Og så savner jeg inderlig pulverpadder!
Skal pakke med meg det i fødebagen for å si det sånnSamme herHaha, så denne kom opp og leste «hva kommer du til å savne med å være gravid?» og så tenkte jeg det var litt tidlig - vi er ikke inne i 3 trimester ennåLitt trøtt på morgenkvisten ja!