Hva blir du å savne mest som gravid?

Jeg trodde også at ingefær i matlaging, altså som krydder, er innafor??

Ellers så savner jeg mer kaffe, og trening. I følge klinikken så skal jeg bare løfte max 3kg frem til uke 12, og max 6kg etter. Jeg syns dette høres litt vel restriktive ut, og tenker at det er viktigere at jeg lytter til kroppen. Men når det er sagt, så har jeg ikke vært i noen treningsform frem til nå akkurat :laughing002
Til dere som har snakket med jordmor alt; kan jeg spørre hvilke føringer for trening har dere fått? Er det øvelser dere ikke skal gjøre etc?
Løfte max 3 og 6 kg - hva gjør man om man har barn fra før man på bære på? :p

Savner så innmari å kunne drikke mer kaffe!! Hver dag, savner jeg det!!:banghead:

Og jeg savner lakris!! Jeg er en hund etter lakris og salmiakk godteri til vanlig, men nå unner jeg meg en bit eller to, men savner virkelig å kunne spise en hel pose saltsild eller en pose pulverpadder. Jeg har lest et sted at salmiakk godteri i noen tilfeller ikke inneholder lakris, men hittil har jeg ikke klart å finne noe salmiakk goderi som ikke inneholder lakris eller lakrisekstrakt i tillegg.
Noen som har gode tips på lakris og salmiakk godteri-fronten?
Ingen gode tips… Jeg savner også lakris:smiley-angry017 Og spekeskinke!

Men merkelig nok har jeg helt mistet lysten på kaffe. Jeg trodde jeg kom til å savne det så mye, men når har jeg ikke drukket en dråpe kaffe på 3 uker!

Akkurat der er jeg «heldig». Jeg tåler ingenting av det man ikke kan ha :smiley-angelic003 Tåler ikke ost, skalldyr, kullsyre, kaffe har jeg allerede sluttet med, og jeg liker ikke lakris eller spekemat/salami etc. Så jeg spiser egt som vanlig…
Bør man unngå kullsyre når man er gravid?! :nailbiting:

Åh det var bra! Jeg tror jeg har drukket mer vann med kullsyre nå som jeg er gravid enn noen gang før. Må være kjipt å ikke tåle det
Nei, det går veldig greit. Siden jeg blir dårlig er det ikke noe «savn». Selvsagt, vann er jo litt kjedelig i lengden, iallefall når jeg har sluttet med kaffe, men et og annet glass saft eller juice er nok for meg.

Men merkelig nok har jeg helt mistet lysten på kaffe. Jeg trodde jeg kom til å savne det så mye, men når har jeg ikke drukket en dråpe kaffe på 3 uker!
Ingen lyst på ren kaffe her heller, men klarer en iskaffe, med lite kaffesmak. Må ha en om dagen så jeg ikke får så vondt i hodet :hilarious:

Spiser du ingen lakris overhode? Jeg er litt usikker på om litt er greit, eller om jeg burde være totalt avholden.

Spekeskinke har jeg ikke noe savn etter, men pleier ikke spise det så ofte, så sikkert derfor.

Du er heldig som ikke har lyst på kaffe. Den er ganske lei, spesielt når jeg har sovet litt dårlig en natt.

Last edited:
Ingen lyst på ren kaffe her heller, men klarer en iskaffe, med lite kaffesmak. Må ha en om dagen så jeg ikke får så vondt i hodet :hilarious:
Må være deilig å slippe suget etter kaffe.
Også er det jo så mange anledninger hvor jeg pleier å drikke kaffe. Er litt forundret over at ingen av kollegaene har oppdaget at jeg går rundt å drikker kokt vann på felleskaffen vi har noen dager i uka :joyful: men jeg passer på å bruke en høy kopp, med lite innhold, sp er vel derfor.

Spiser du ingen lakris overhode? Jeg er litt usikker på om litt er greit, eller om jeg burde være totalt avholden.

Spekeskinke har jeg ikke noe savn etter, men pleier ikke spise det så ofte, så sikkert derfor.

Du er heldig som ikke har lyst på kaffe. Den er ganske lei, spesielt når jeg har sovet litt dårlig en natt.
Nei, ingen lakris. Men jeg er litt sånn alt eller ingenting når det gjelder godteri :laughing002

Samme her!
Jeg savner å ha lyst på kaffe.
Jeg pleide å kose meg med en kaffe latte hver morgen, og nå orker jeg ikke tanken!

Jeg tenker at litt lakris går bra, og unner meg selv en bit innimellom, men ikke i nærheten av like ofte som før (som var ca hver dag).

Jeg tenker at litt lakris går bra, og unner meg selv en bit innimellom, men ikke i nærheten av like ofte som før (som var ca hver dag).
Jeg heiv i meg en hel knott pose før jeg tenkte at den inneholder lakris.. tror jeg leste at 50 gram er ok innimellom da. Det er store mengder over flere dager som er fy fy..

Her og! Om ikke hver dag, så tar jeg det som regel igjen i helgene :smiley-angelic006…men nå blir det bare en bit eller to, og da ikke rene lakristing, men godteri som inneholder litt lakris også.

No når hausten kjem, merkar eg at eg savna blåmuggost, brie, camembert, roquefort, spekeskinker av alle slag...

Også savna eg roastbeef smørbrød, beef wraps (hater gjennomstekt biff)... bløtkokt egg... ja etc

Også har eg vanligvis elska kaffe, spesielt min egen baristakaffe. No er lukta liksom nok :meh:

Jeg tenker daglig på brie og salami. Jeg tror ikke jeg spiste det de siste 6 månedene før jeg ble gravid så skjønner ikke hvorfor jeg har så lyst på det nå :wacky:

Jeg tenker daglig på brie og salami. Jeg tror ikke jeg spiste det de siste 6 månedene før jeg ble gravid så skjønner ikke hvorfor jeg har så lyst på det nå :wacky:
Me fekk servert baguetter med spekeskinke og brie på fyrste dag etter ferien... Fy søren, så kjipt det var å takke nei... Eg trur eg sikla litt..

Back
Topp