August 2025

Er bilde tatt etter 5 min eller lenger etterpå? Jeg har ikke erfaring med testing etter IVF mtp tid og styrke så synes det er vanskelig å si noe om dine tester, men ser jo utvilsomt at det er en linje der :confused:
Tok det akkurat ved 5 min :happy8 ganske sikker på at det bare er skygge :banghead: har blodprøve i morgen så da får jeg det endelige svaret vartfall :) gruer meg litt til lang ventetid til neste forsøk og at jeg mest sannsynlig kommer blir satt på lang protokoll…
Så bra at det gikk fint med sprøyte! Jeg synes at det er mye lettere å sette det selv enn når min partner gjorde det :happy:

Tok det akkurat ved 5 min :happy8 ganske sikker på at det bare er skygge :banghead: har blodprøve i morgen så da får jeg det endelige svaret vartfall :) gruer meg litt til lang ventetid til neste forsøk og at jeg mest sannsynlig kommer blir satt på lang protokoll…
Så bra at det gikk fint med sprøyte! Jeg synes at det er mye lettere å sette det selv enn når min partner gjorde det :happy:
Forferdelig med skygger, de lurer oss sånn :banghead: Jeg fikk skygger også sist naturlige PP samtidig med høy tempøkning, så ble lurt der gitt :bag: Du får oppdatere oss imorgen uansett, men håper spiren sitter for deg veldig veldig snart :Heartbigred

Ja kan være litt «falsk trygghet» med at andre setter sprøyten, tror faktisk jeg skal gjøre alle Fyremadel fremover alene :angelic: Biffen er sagt opp :hilarious: Nei stakkar han skal få sette Gonal-F så han ikke føler at han feilet helt :hug003

Du kan prøve å la han stikke den inn mens du holder sprøyten, slik at du kjenner "kraften" han bruker. :nailbiting: jeg skal snart igang med runde tre, og den der er fremdeles seig å få igjennom huden, vertfall om man feiger ut idet den treffer huden :wtf:
Ja kan tenke meg det ikke er bra å feige ut her :hilarious: Hørte en som har gjort IVF på podcast, hun sa hun stakk seg selv i hånden en gang fordi hun feiget ut :joyful: Fort gjort :smiley-ashamed005

Sniker, fyremadel ER mye verre. Jeg brukte bemfola som stimuli, men er vel ca det samme som gonal-f. Og den var jo barnemat. Fyremadel svir skikkelig. Forøvrig, jeg satte alt av sprøyter selv. Tror jeg ville synes det var verre om noen andre skulle stikke?! Var i alle fall ikke noe problem å sette selv. :)
Ja den svir ganske mye etterpå også :bored: Prøvde å sette alene idag og det gikk mye bedre :hilarious: Biffen er sagt opp :joyful:

Forferdelig med skygger, de lurer oss sånn :banghead: Jeg fikk skygger også sist naturlige PP samtidig med høy tempøkning, så ble lurt der gitt :bag: Du får oppdatere oss imorgen uansett, men håper spiren sitter for deg veldig veldig snart :Heartbigred

Ja kan være litt «falsk trygghet» med at andre setter sprøyten, tror faktisk jeg skal gjøre alle Fyremadel fremover alene :angelic: Biffen er sagt opp :hilarious: Nei stakkar han skal få sette Gonal-F så han ikke føler at han feilet helt :hug003
Æsj ja, det er dårlig gjort :bag: ja :smiley-angelic001:Heartred Ja, det er supert!:happy: Haha ja, gonal f er også lettere å sette ! Altså lettere enn å sette fyremadel på andre.

Å sammenligne går ikke. Vi er alle helt forskjellige, men det er interessant å høre om andres reiser. Spøtt å se de jeg var i prøvegruppe med for 2,5 år siden snart har 2 åringer i hus. Men, tenker at det som er ment å komme, kommer til oss når det skal. Noen av oss, må kjempe mye hardere enn andre får å få en familie. Masse lykke til i september! Kanskje vi sees om forsøket mitt går over til ny måned

fyremadelen er så tykk! Jeg har funnet det beste er å kjøre på. Sitt og velg et sted med godt med magefett.

Å sammenligne går ikke. Vi er alle helt forskjellige, men det er interessant å høre om andres reiser. Spøtt å se de jeg var i prøvegruppe med for 2,5 år siden snart har 2 åringer i hus. Men, tenker at det som er ment å komme, kommer til oss når det skal. Noen av oss, må kjempe mye hardere enn andre får å få en familie. Masse lykke til i september! Kanskje vi sees om forsøket mitt går over til ny måned

fyremadelen er så tykk! Jeg har funnet det beste er å kjøre på. Sitt og velg et sted med godt med magefett.
Du er sterk hvis du klarer å ta det på en så filosofisk måte. Jeg sliter veldig mye. Begynte denne reisen med tanke på at det skal ikke så mye til for å få en baby. Nå har det gått nesten fem år og jeg fortsatt klarer ikke å akseptere at det skal være så vanskelig.
Håper det går bra for deg i august og vi møtes ikke i september gruppa

Når jeg tenker rasjonelt så vet jeg at det er et negativt forsøk ja:Heartred jeg har vært uheldig med skygger på vanlig babyplan og har ekstreme strek øyner som gjør meg delulu haha men jeg er 13 dpo idag så hadde det vært noe så burde det være en tydelig strek tenker jeg :) her er dagens skygger.
Ser strekene/skyggene ja, men skulle vel vært sterkere 13 dpo..

Idag satt jeg Fyremadel aleine på meg selv! :nailbiting: Biffen måtte jobbe natt plutselig så han ligger og sover. Var litt bekymret for å sette den selv siden det gjorde så vondt igår, men det gikk helt fint!! :smiley-bounce022 Fulgte tipsene dine @Daisybloom med spissen og @Otilde sitt med å sitte og finne det beste magefettet, og det var jo piece of cake :cool14 og så sparer jeg @Hægø sitt tips med isbit til eventuelt dårligere tider :happy: Tusen takk for hjelp og støtte alle sammen :smiley-angelic003

Jada, den er mer merkbar enn Gonal-F men det var ikke en big deal altså, så det var godt! Da er jeg klar for jobbuke med sprøyter på dass :joyful:
Så bra! :gen014 Du har også litt mer kontroll når du setter den selv!

Om jeg vil teste ut ovitrelle, starter jeg å teste med en gang? Og hvor lenge er det normalt at det sitter i? Når kan jeg liksom begynne å lete etter en babystrek og ikke en ovitrellestrek?

Om jeg vil teste ut ovitrelle, starter jeg å teste med en gang? Og hvor lenge er det normalt at det sitter i? Når kan jeg liksom begynne å lete etter en babystrek og ikke en ovitrellestrek?
Hurra for ruging!

Kan du ikke bare begynne i morgen og så teste daglig? Aldri tatt ovitrelle men da har du i alle fall kontroll ved å sammenligne fra dag til dag :oops:

Da er jeg offisielt ruger! :nailbiting:
Woohoo! Kom igjen lille egg! Du kan begynne å teste ut ovitrelle når du vil egentlig så er det bare å se den gå ned og så opp igjen når det blir baby strek :D Den kan holde seg i kroppen en god stund, hadde frem til 12 dpo en gang :banghead: Husk å bruke samme merke når det gjeller testene ellers så kan det variere.

Last edited:
Gratulerer!! Krysser fingrene for oss begge! Har du tenkt å teste jevnlig eller vente til en viss dato?
Klarer nok ikke å vente til testdato. Tenkte litt om jeg skulle prøve å teste ut ovitrelle. Har en del tester, men tenkte jeg ikke skulle kjøpe noen nye. Så får se hvor lang tid det tar.

Kommer du til å vente?

Woohoo! Kom igjen lille egg! Du kan begynne å teste ut ovitrelle når du vil egentlig så er det bare å se den gå ned og så opp igjen når det blir baby strek :D Den kan holde seg i kroppen en god stund, hadde frem til 12 dpo en gang :banghead: Husk å bruke samme merke når det gjeller testene ellers så kan det variere.
Da tror jeg at jeg tar en test i morgen for å se styrken og se ann om jeg fortsetter

Sniker i gruppen her og vil bare si at det er veldig individuelt om alt skjer på en syklus, eller om det blir gjort totalfrys. Med totalfrys vil det si at eventuelle befruktet egg blir fryst ned for så å bli satt inn på et senere tidspunkt.
Hvordan kroppen din reagerer på stimulering avgjør ofte om du kan ha fersk innsett eller om det blir totalfrys, med fryseforsøk senere.
Takk for oppklaring

Back
Topp