August 2025

Jeg begynte på Fyremadel idag, den var vondere enn Gonal-F :blackeye: Hylte og kløyp Biffen i armen mens han satt den inn… Er det bare meg som er pyse eller? :angelic: Satser uansett på at jeg blir mer vant til det etter hvert.. Må jo det for på mandag må jeg sette Fyremadel selv på jobb :bag:
Fyremadel er mye verre! Jeg måtte virkelig "kvinne" meg opp hver gang den skulle settes. Men jeg satte alle selv, fikk en viss kontroll av det.

Fyremadel er mye verre! Jeg måtte virkelig "kvinne" meg opp hver gang den skulle settes. Men jeg satte alle selv, fikk en viss kontroll av det.
Åh godt å høre at det ikke bare er jeg som er pyse!!! :joyful: Ja jeg må kvinne meg opp som du sier til å klare å gjøre det selv også når jeg er alene, kan ikke være så avhengig av hubby! Må jo være litt selvstendig sterk kvinne også :joyful:

Åh godt å høre at det ikke bare er jeg som er pyse!!! :joyful: Ja jeg må kvinne meg opp som du sier til å klare å gjøre det selv også når jeg er alene, kan ikke være så avhengig av hubby! Må jo være litt selvstendig sterk kvinne også :joyful:
Du kan prøve å la han stikke den inn mens du holder sprøyten, slik at du kjenner "kraften" han bruker. :nailbiting: jeg skal snart igang med runde tre, og den der er fremdeles seig å få igjennom huden, vertfall om man feiger ut idet den treffer huden :wtf:

Jeg begynte på Fyremadel idag, den var vondere enn Gonal-F :blackeye: Hylte og kløyp Biffen i armen mens han satt den inn… Er det bare meg som er pyse eller? :angelic: Satser uansett på at jeg blir mer vant til det etter hvert.. Må jo det for på mandag må jeg sette Fyremadel selv på jobb :bag:
Sniker, fyremadel ER mye verre. Jeg brukte bemfola som stimuli, men er vel ca det samme som gonal-f. Og den var jo barnemat. Fyremadel svir skikkelig. Forøvrig, jeg satte alt av sprøyter selv. Tror jeg ville synes det var verre om noen andre skulle stikke?! Var i alle fall ikke noe problem å sette selv. :)

Takk for svar, så alt skjer innen samme syklus det er bra

Sniker i gruppen her og vil bare si at det er veldig individuelt om alt skjer på en syklus, eller om det blir gjort totalfrys. Med totalfrys vil det si at eventuelle befruktet egg blir fryst ned for så å bli satt inn på et senere tidspunkt.
Hvordan kroppen din reagerer på stimulering avgjør ofte om du kan ha fersk innsett eller om det blir totalfrys, med fryseforsøk senere.

Av nysgjerrighet om jeg kan spørre, hvorfor blir et forsøk avbrutt?
Jeg responderte ikke på stimulering eller stimulering feilet, eller kroppen var uregelmessig. Ingen evt hva som skjedde. Altså var det ingen follikler store nok til å bli hentet ut. Ulik protokoll på begge. Fikk helt knekken etter siste… det er så tøft å stå i to stimuleringer på rad og ikke få et sjans engang. Dette blir blir siste forsøk. Jeg er mentalt ferdig med å bli skuffa

Tenker du kanskje på calcium ionophore? Altså assisted oocyte activation? For det gjøres ved befruktning. Assisted hatching er at de lager et lite hull i embryoet, så det skal feste seg lettere i livmoren. Dette gjøres rett før innsett hvis det ikke allerede "hatcher":)

Jeg krysser alle fingre for at det går bra denne gangen uten at de må avbryte. Det sies jo at alle gode ting er tre?

Ja, fryst og naturlig syklus er ofte bedre, så jeg krysser fingre for meg selv også. Sjekket statistikken, og med min alder og embryograderingen er det litt under 20% sannsynlig at det kan bli noe. Så det blir spennende.

Når det gjelder rødt lys, så blir nok et belte for svakt dessverre. Den laseren jeg nevnte er veldig sterk, og har helt latterlig gode resultater. Av rundt 100 damer over 40 ble 59% gravide (over en periode). Og dette var damer som hadde prøvd lenge i forkant. Jeg kan anbefale å se den linken jeg sendte.
Ja, stemmer det. Har du bestemt deg?

Hehe.. alle gode ting er 4 (eller 8) jeg har hatt 3 IVF med 4 innsett for søsken, og så faktisk 3 avbrutte forsøk i stimulering.

Skal sjekke ut! Jeg nerder så mye på slik, så interessant å lese

Takk for svaret. Det er vanskelig å sammenligne seg med andre, det vet jeg men føler at det hjelper litt å lese om andres erfaringer i ventetiden. Jeg er 41 og på oppstartsmøtet har de telt 8 follikler men fikk bare 4 etter stimuleringen. Og som sagt har jeg så forskjellig AMH verdier at jeg vet ikke hvor jeg egentlig ligger (mest sannsynlig på 3). Jeg ble ikke gravid denne runden og har ingen egg på frys så begynner alt på nytt i september
Å sammenligne går ikke. Vi er alle helt forskjellige, men det er interessant å høre om andres reiser. Spøtt å se de jeg var i prøvegruppe med for 2,5 år siden snart har 2 åringer i hus. Men, tenker at det som er ment å komme, kommer til oss når det skal. Noen av oss, må kjempe mye hardere enn andre får å få en familie. Masse lykke til i september! Kanskje vi sees om forsøket mitt går over til ny måned
fyremadelen er så tykk! Jeg har funnet det beste er å kjøre på. Sitt og velg et sted med godt med magefett.

Sniker. Pass på at du setter den spisse delen inn (sprøyten har en side som er spissere enn den andre). Litt på skrå, og ikke nøl. Så kommer det til å gå fint! Jeg satte også alle sprøyter selv etterhvert- men jeg strevde med det første runde. Skal være helt ærlig på det! Men innen runde to satte jeg alle selv- du blir vant til det, utrolig nok!

Er dere i prosessen nå? Hvor lang tid tar det fra stimulering, eggutak og innsett?
Det er 2 år siden uttak så jeg husker dessverre ikke så godt. Men tror jeg stimulerte i 11-12 dager, så eggløsningssprøyte, uttak to dager senere og innsett av blastocyst etter 5 dager. Jeg ble gravid på innsett nr2. Og nå prøver vi på søsken. Fikk satt inn blastocyst idag:)

Har begynt på Reservatet forresten. Har bare sett et par episoder så langt, men helt hekta.

Sniker. Pass på at du setter den spisse delen inn (sprøyten har en side som er spissere enn den andre). Litt på skrå, og ikke nøl. Så kommer det til å gå fint! Jeg satte også alle sprøyter selv etterhvert- men jeg strevde med det første runde. Skal være helt ærlig på det! Men innen runde to satte jeg alle selv- du blir vant til det, utrolig nok!
Tusen takk for tips! Mulig det var den «sløve» delen han satt inn siden det var så vondt, vi prøver på nytt igjen imorgen :joyful: Takk for at du er ærlig, føler meg mindre pysete men har troen på at jeg også skal få dreisen på det etterhvert :smiley-angelic003 Satt Gonal-F på meg selv ikveld, så det er håp for Fyremadel også :hilarious:

Å sammenligne går ikke. Vi er alle helt forskjellige, men det er interessant å høre om andres reiser. Spøtt å se de jeg var i prøvegruppe med for 2,5 år siden snart har 2 åringer i hus. Men, tenker at det som er ment å komme, kommer til oss når det skal. Noen av oss, må kjempe mye hardere enn andre får å få en familie. Masse lykke til i september! Kanskje vi sees om forsøket mitt går over til ny måned

fyremadelen er så tykk! Jeg har funnet det beste er å kjøre på. Sitt og velg et sted med godt med magefett.
Takk for tips og forståelse :smiley-angelic003 :Heartpink Skal prøve å ta Fyremadel på meg selv imorgen tidlig, blir spennende :bag:

Sniker i gruppa, å jeg slet skikkelig med å sette sprøytene på meg selv, men fikk tips av sykepleier om å ise ned stikk stedet litt først med en isbit å det var virkelig som natt å dag. Så evt verdt å prøve for å se om d kan hjelpe deg litt ,:)

Testet noe mer @Petit.cookie, eller anser du det som helt sikkert negativt forsøk? :Heartred
Når jeg tenker rasjonelt så vet jeg at det er et negativt forsøk ja:Heartred jeg har vært uheldig med skygger på vanlig babyplan og har ekstreme strek øyner som gjør meg delulu haha men jeg er 13 dpo idag så hadde det vært noe så burde det være en tydelig strek tenker jeg :) her er dagens skygger.

Vedlegg

• IMG_1562.jpeg
    IMG_1562.jpeg
    321,6 KB · Visninger: 49
  • IMG_1563.jpeg
    IMG_1563.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 46
Når jeg tenker rasjonelt så vet jeg at det er et negativt forsøk ja:Heartred jeg har vært uheldig med skygger på vanlig babyplan og har ekstreme strek øyner som gjør meg delulu haha men jeg er 13 dpo idag så hadde det vært noe så burde det være en tydelig strek tenker jeg :) her er dagens skygger.
Er bilde tatt etter 5 min eller lenger etterpå? Jeg har ikke erfaring med testing etter IVF mtp tid og styrke så synes det er vanskelig å si noe om dine tester, men ser jo utvilsomt at det er en linje der :confused:

Sniker i gruppa, å jeg slet skikkelig med å sette sprøytene på meg selv, men fikk tips av sykepleier om å ise ned stikk stedet litt først med en isbit å det var virkelig som natt å dag. Så evt verdt å prøve for å se om d kan hjelpe deg litt ,:)
Tusen takk for tips! det skal jeg ha i tankene hvis det blir for fælt å sette de :happy: :Heartbigred

Idag satt jeg Fyremadel aleine på meg selv! :nailbiting: Biffen måtte jobbe natt plutselig så han ligger og sover. Var litt bekymret for å sette den selv siden det gjorde så vondt igår, men det gikk helt fint!! :smiley-bounce022 Fulgte tipsene dine @Daisybloom med spissen og @Otilde sitt med å sitte og finne det beste magefettet, og det var jo piece of cake :cool14 og så sparer jeg @Hægø sitt tips med isbit til eventuelt dårligere tider :happy: Tusen takk for hjelp og støtte alle sammen :smiley-angelic003

Jada, den er mer merkbar enn Gonal-F men det var ikke en big deal altså, så det var godt! Da er jeg klar for jobbuke med sprøyter på dass :joyful:

Last edited:
Back
Topp