August 2025

Veldig rar syklus her etter kjemisk i slutten av juni/starten av juli! Andre som har opplevd det? Eggløsning kom veldig sent den syklusen og mye spotting etterpå. Vanskelig å skille fra første dag mens, men har meldt inn oppstart mens i dag til klinikken og startet med medisiner for FET. Håper kroppen oppfører seg mer normalt denne syklusen så rekker innsett før jeg drar på jobbreise i slutten av måneden :bag: Begynner å bli lei av all usikkerheten og logistikken som følger med IVF altså…
Min syklus etter avbrutt forsøk var på 39 dager! Helt vilt. Vanligvis 25 dager, men stabilisert seg nå. Det er nok bare denne syklusen, så er du tilbake i tralten igjen

Veldig rar syklus her etter kjemisk i slutten av juni/starten av juli! Andre som har opplevd det? Eggløsning kom veldig sent den syklusen og mye spotting etterpå. Vanskelig å skille fra første dag mens, men har meldt inn oppstart mens i dag til klinikken og startet med medisiner for FET. Håper kroppen oppfører seg mer normalt denne syklusen så rekker innsett før jeg drar på jobbreise i slutten av måneden :bag: Begynner å bli lei av all usikkerheten og logistikken som følger med IVF altså…
Man blir sykt lei av logistikk/usikkerhet/ventetid. Krysser fingrene for at du rekker det, når er jobbreisen?

hva er AML har det sammenheng med færre eggposer?

Jeg har et barn først naturlig før da jeg var 30 år er nå 32 og har prøvd på baby nr 2. Etter 1,5 år me forblind naturlig ble jeg gravid igjen med letrozol men mistet i MA uke 14. Nå er det 7 pp siden jeg mistet uten å bli gravid igjen. Alt er normalt her men vi valgte å gå for ivf. Tok blodprøve på AMH idag så blir spennende hvilke medisiner jeg blir satt på stimulering. Forventer mens den 12.august så håper vi rekker stimulering denne syklusen.
Beklager, mente AMH:dead: Ja, men ser at AMH ikke alltid spiller en rolle når jeg leser her inne. Så tenker det er smart å ikke henge seg så mye opp i det! Har du fått vite hvor mange eggposer du har?

Uff så utrolig trist å høre! Har vært en prosess for deg de! Vi har prøvd svært aktiv i 1.5 år med eggløsningtester, og prøvd Letrozol, Ovitrelle og progrestoron, men ikke fått noe positiv test. Vi får håpe det klaffer for oss begge nå! Men veldig fint at du ikke må vente så lenge før du kan begynne stimulering da, er det privat eller offentlig du går?

Beklager, mente AMH:dead: Ja, men ser at AMH ikke alltid spiller en rolle når jeg leser her inne. Så tenker det er smart å ikke henge seg så mye opp i det! Har du fått vite hvor mange eggposer du har?

Uff så utrolig trist å høre! Har vært en prosess for deg de! Vi har prøvd svært aktiv i 1.5 år med eggløsningtester, og prøvd Letrozol, Ovitrelle og progrestoron, men ikke fått noe positiv test. Vi får håpe det klaffer for oss begge nå! Men veldig fint at du ikke må vente så lenge før du kan begynne stimulering da, er det privat eller offentlig du går?
Jeg tror ikke jeg får svar før neste uke mandag-tirsdag ish. Det er offentlig så håper legen setter oppstart etter prøvesvar. Pleier det å ta lengre tid da? Jeg har ingen annelse hvor lenge det tar fra stimulering til eggutttak til innsett. Så tror må lese litt her på forumet når jeg får tid.

Fikk du svaret ditt på AHM?

Min syklus etter avbrutt forsøk var på 39 dager! Helt vilt. Vanligvis 25 dager, men stabilisert seg nå. Det er nok bare denne syklusen, så er du tilbake i tralten igjen
Oi, det var voldsomt! Jeg hadde på 37 dager, ca 28 til vanlig. Ennå litt usikker på om er kraftig spotting eller CD1 i dag, men ble så utålmodig at jeg bestemt med for at er CD1 :angelic: Har ikke tenkt over før når har hatt MA/SA, men var uventet at syklus ble så påvirket når jeg mistet sååå tidlig som nå.

Last edited:
Man blir sykt lei av logistikk/usikkerhet/ventetid. Krysser fingrene for at du rekker det, når er jobbreisen?
Reiser lørdag 30.august, så må få eggløsning senest 24. Ja, satser på at det går, men ja, gleder meg til den dagen jeg kan planlegge ting fram i tid uten forbehold om at det blir avlyst på noen få dagers varsel :cool:

Jeg tror ikke jeg får svar før neste uke mandag-tirsdag ish. Det er offentlig så håper legen setter oppstart etter prøvesvar. Pleier det å ta lengre tid da? Jeg har ingen annelse hvor lenge det tar fra stimulering til eggutttak til innsett. Så tror må lese litt her på forumet når jeg får tid.

Fikk du svaret ditt på AHM?
Ja min AMH er på 6,8 nå.

Jeg trodde man måtte få svar på blodprøver, sædprøve og politiattest først? Og egentlig gjennomført undersøkelse hos gynokolog(vi gjorde hvert fall det) før man kan søke? :) Men går kanskje Ann å søke før man har det på plass. Vi søkte vel i begynnelse av april og kom inn til samtale i mai og hadde oppstart nå i juli med uttak av egg i august. Så tok en del tid :) Men du har kanskje vært inne på samtale og undersøkelse med de?

Jeg er litt usikker på hvor lang tid det tar mellom stimulering og innsett på kort protokoll. Men tar ca. 5 uker med lang. Du kan også lese en del info i IVF appen tror den heter IVF og hvem som helst kan laste ned

Av nysgjerrighet om jeg kan spørre, hvorfor blir et forsøk avbrutt?
Det var ikke meg du spurte men jeg har fått to avbrutte forsøk. Første ble avbrutt fordi ved ul kontroll var det veldig få store follikler og jeg hadde forventet flere (og blitt forespeilet flere) så da valgte jeg å avbryte. Så da ble jeg stimulert på nytt måneden etterpå med høyere dose og så viste det seg på UL kontroll at en av de folliklene fra forrige stimulering hadde utviklet seg til en cyste så da måtte vi avbryte igjen og vente to måneder. Den tømte seg heldigvis selv (uten smerter) så da fikk vi kommet oss igang igjen.

Æsj nå er jeg sikker på at det ikke ble noe denne gangen :( begynte med brun spotting igår og tok en vanlig babyplan i dag 12dpo og ser ganske blank ut. Håper at det ikke blir altfor lang ventetid til neste forsøk :smiley-angelic001

Vedlegg

• IMG_1553.jpeg
    IMG_1553.jpeg
    246,6 KB · Visninger: 46
Ja min AMH er på 6,8 nå.

Jeg trodde man måtte få svar på blodprøver, sædprøve og politiattest først? Og egentlig gjennomført undersøkelse hos gynokolog(vi gjorde hvert fall det) før man kan søke? :) Men går kanskje Ann å søke før man har det på plass. Vi søkte vel i begynnelse av april og kom inn til samtale i mai og hadde oppstart nå i juli med uttak av egg i august. Så tok en del tid :) Men du har kanskje vært inne på samtale og undersøkelse med de?

Jeg er litt usikker på hvor lang tid det tar mellom stimulering og innsett på kort protokoll. Men tar ca. 5 uker med lang. Du kan også lese en del info i IVF appen tror den heter IVF og hvem som helst kan laste ned
Jeg har vært på klinikken flere ganger med 2 inseminering som ble avbrutt pga el skjedde allerede. Har brukt letrozol i over 6 ppeer uten positiv test. Så vi hadde planlagt å ha ivf om det ikke klaffer i løpet av sommeren. Politiattest er levert i fjor, undersøkelser har jeg tatt fler etabler hos den med ultralydundersøkelser og har skylt egglederne så alt er optimalt. Trengte ikke en ny sædprøve så eneste jeg ikke hadde tatt var AHM prøve.

Tenker man har ventet så lenge om det blir denne syklusen eller neste er det helt innenfor. Men håper selvfølge at jeg får plass i august.

Det var ikke meg du spurte men jeg har fått to avbrutte forsøk. Første ble avbrutt fordi ved ul kontroll var det veldig få store follikler og jeg hadde forventet flere (og blitt forespeilet flere) så da valgte jeg å avbryte. Så da ble jeg stimulert på nytt måneden etterpå med høyere dose og så viste det seg på UL kontroll at en av de folliklene fra forrige stimulering hadde utviklet seg til en cyste så da måtte vi avbryte igjen og vente to måneder. Den tømte seg heldigvis selv (uten smerter) så da fikk vi kommet oss igang igjen.
Er dere i prosessen nå? Hvor lang tid tar det fra stimulering, eggutak og innsett?

Jeg har vært på klinikken flere ganger med 2 inseminering som ble avbrutt pga el skjedde allerede. Har brukt letrozol i over 6 ppeer uten positiv test. Så vi hadde planlagt å ha ivf om det ikke klaffer i løpet av sommeren. Politiattest er levert i fjor, undersøkelser har jeg tatt fler etabler hos den med ultralydundersøkelser og har skylt egglederne så alt er optimalt. Trengte ikke en ny sædprøve så eneste jeg ikke hadde tatt var AHM prøve.

Tenker man har ventet så lenge om det blir denne syklusen eller neste er det helt innenfor. Men håper selvfølge at jeg får plass i august.
Ah, ja da er du i løpet og får nok rask oppstart! Masse lykke til :)

Hvis det er Ass hatching du referer til, gjør de dette ved befruktning. Mine egg har stort sett alltid latt seg befrukte med høy kvalitet.

Usikker på hva jeg gjør med stimulering denne runden. Klinikken forslo tilbake til tradisjonell menopur 300 stimulering, men jeg skal ta en prat med legen når jeg har vært til fødte scan. Jeg er midt i syklus nå, så skjer ikke noe på noen uker ennå her.

Spennende med fryseforsøk. For noen fungerer dette bedre og kroppen får mer ro enn rett etter stimulering.
Tenker du kanskje på calcium ionophore? Altså assisted oocyte activation? For det gjøres ved befruktning. Assisted hatching er at de lager et lite hull i embryoet, så det skal feste seg lettere i livmoren. Dette gjøres rett før innsett hvis det ikke allerede "hatcher":)

Jeg krysser alle fingre for at det går bra denne gangen uten at de må avbryte. Det sies jo at alle gode ting er tre?

Ja, fryst og naturlig syklus er ofte bedre, så jeg krysser fingre for meg selv også. Sjekket statistikken, og med min alder og embryograderingen er det litt under 20% sannsynlig at det kan bli noe. Så det blir spennende.

Når det gjelder rødt lys, så blir nok et belte for svakt dessverre. Den laseren jeg nevnte er veldig sterk, og har helt latterlig gode resultater. Av rundt 100 damer over 40 ble 59% gravide (over en periode). Og dette var damer som hadde prøvd lenge i forkant. Jeg kan anbefale å se den linken jeg sendte.

Det har vært mellom 2-4 de siste årene. Så er det vår 1-2 er det svært vanskelig å bli gravid for sjansene er så må. Jeg har fått ut 2-3 egg. Det virker som eggstokkene tar seg en pause inn i mellom. Veldig merkelig. Men det er vel alderen
Takk for svaret. Det er vanskelig å sammenligne seg med andre, det vet jeg men føler at det hjelper litt å lese om andres erfaringer i ventetiden. Jeg er 41 og på oppstartsmøtet har de telt 8 follikler men fikk bare 4 etter stimuleringen. Og som sagt har jeg så forskjellig AMH verdier at jeg vet ikke hvor jeg egentlig ligger (mest sannsynlig på 3). Jeg ble ikke gravid denne runden og har ingen egg på frys så begynner alt på nytt i september

Jeg begynte på Fyremadel idag, den var vondere enn Gonal-F :blackeye: Hylte og kløyp Biffen i armen mens han satt den inn… Er det bare meg som er pyse eller? :angelic: Satser uansett på at jeg blir mer vant til det etter hvert.. Må jo det for på mandag må jeg sette Fyremadel selv på jobb :bag:

Back
Topp