Legetimer og kontroller

Ja, er jo det :banghead: Men med fødsel i mars blir det kanskje ikke fullt uansett. Har skjønt at mars er blant lavsesongen når det kommer til fødsel? :p

Juni-juli-august er vel høysesong - samtidig som det er mye vikarer osv. Men vet ikke hvordan det er sørpå, her er det jo ikke fullt ofte :)

Ser at jeg burde kontakte min helsestasjon for å bestille jordmortime, selv om jeg bare er 4+5. Siden det er ferietid regner jeg med at jeg kan kontakte de per mail, og får svar når de åpner igjen. Skal reise bort på utenlandstur i 3 uker nå, så vurderer å ta tidlig ul der borte. Også får jeg ta legetime i uke 8, når jeg er tilbake.

Ser at jeg burde kontakte min helsestasjon for å bestille jordmortime, selv om jeg bare er 4+5. Siden det er ferietid regner jeg med at jeg kan kontakte de per mail, og får svar når de åpner igjen. Skal reise bort på utenlandstur i 3 uker nå, så vurderer å ta tidlig ul der borte. Også får jeg ta legetime i uke 8, når jeg er tilbake.
Lurt. Jeg skal ringe min helsestasjon på mandag, da er de åpen igjen.

Jeg er så redd for å ikke få "min" jordmor, jeg. Synes det er en ubehagelig tanke om jeg får noen andre :bag: :bag:

Det hadde ikke jeg heller likt! Heldigvis bor jeg i ei lita bygd, så er bare en jordmor

Bor på liten plass, men tror det er 3-4 jordmødre på helsestasjonen..? Har vært borti andre før, og kjemien er bare ikke bra. ><
Har hatt min jm i svangerskap nr1, nr3 og nr4. Med nr2 hadde jeg noen andre, og synes det var stress på kontroller. Dårlig kjemi, så var liksom bare et nødvendig onde.

Bor på liten plass, men tror det er 3-4 jordmødre på helsestasjonen..? Har vært borti andre før, og kjemien er bare ikke bra. ><
Har hatt min jm i svangerskap nr1, nr3 og nr4. Med nr2 hadde jeg noen andre, og synes det var stress på kontroller. Dårlig kjemi, så var liksom bare et nødvendig onde.
Kanskje du kan spørre om å få den du har hatt før? Eller er det ikke innafor?

Kanskje du kan spørre om å få den du har hatt før? Eller er det ikke innafor?
Jeg kommer definitivt til å.spørre hvem jeg blir satt opp til, og kommer evt til å spørre om ikke min favoritt er ledig om så :p

Går dere til jordmor og lege når det kommer til kontroller?
Tenker jeg skal bestille time til jordmor, også må jeg få bestilt legetime. Men jeg er bare 4+5

Tenker jeg skal bestille time til jordmor, også må jeg få bestilt legetime. Men jeg er bare 4+5
Tidligere bare gått til jordmor, de tar blodprøver og tar urinprøve de også. Tenker å gjøre det samme denne gangen også. Jeg foretrekker det rett og slett fordi at jordmor på helsestasjonen har bedre tid enn hva fastlegen min har - og bedre kjemi. Men noen velger begge, noen bare lege, og noen bare jordmor:Heartpink

Skal kun til lege for blodprøver nå i uke 10. Går ellers kun til jm. Legene jeg har vært borti kan ca ingenting om svangerskap. :p

Blir å gå til jordmor, ikke fornøyd med oppfølging fra lege det siste året og orker virkelig ikke at hun skal følge meg opp i svangerskapet. Jordmor her kan henvise til de ordinære ultralydene og blodprøver også :happy: Tenkte ringe jordmor på mandag.

Endelig bestilt time til jm. Fikk ikke time før 29. Aug, da er jeg 12+0. Bekymret meg litt for henvisningen til UL, og nevnte det - siden jeg har legetime uke 10, først, men det er visst ikke noe problem at det blir så tett på. :)

Gikk til fastlegen før ferien da jeg var 4+4 for å søke fødeplass, få resept på kvalmestillende og ta de første blodprøvene. Hun satte opp en ny time når jeg er 10+1 for å ta resten av blodprøvene, urinprøve osv. Har fått time hos jordmor på helsestasjon når jeg er 15+1, så tar resten av kontrollene der hvis kjemien stemmer og de har kapasitet.

Back
Topp