Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
og siden dette er første og siste gang jeg er gravid så blir alt mitt første også det siste, kommer til å savne det meste utenom kvalme,oppkast og bekkenløsning
Det er sant! Spenningen rundt fødselen og selve fødselen er et stort plussKommer til å savne siste innspurt av svangerskapet - hvor kvalmen stort sett har blitt bedre. Spenningen på hvem som er i magen, og fødselen![]()

Ja, det er det beste med svangerskapet synes jegDet er sant! Spenningen rundt fødselen og selve fødselen er et stort pluss![]()

Enig!!Glemte å nevne en ting til som for meg faktisk er befriende og jeg kommer til å «savne» med å gå gravid. Siden jeg sliter med pms og denslags;
Å slippe mensen i 9 måneder!! All griset, hormonene, de kjipe tankene og utgiftene med det!!![]()
![]()
Veldig enig her! Har aldri vært så stabil i forhold til humøret som når jeg er gravid, mensensyklusen er sinnsyk - må ha en kraftig pms, for etter eggløsning til mensen er det verste perioden. Skal ta det opp med legen om det er noe man kan gjøre med det uten å starte på prevensjonGlemte å nevne en ting til som for meg faktisk er befriende og jeg kommer til å «savne» med å gå gravid. Siden jeg sliter med pms og denslags;
Å slippe mensen i 9 måneder!! All griset, hormonene, de kjipe tankene og utgiftene med det!!![]()
![]()

Jeg har brukt noen kosttilskudd mot Pms som jeg ble tipset om på podcasten «Leger om livet». Det var noe «Vitex Agnus Cactus» aka Munkepepper, og en annen ting som jeg ikke husker. Bestilte det fra Danmark tror jeg.Veldig enig her! Har aldri vært så stabil i forhold til humøret som når jeg er gravid, mensensyklusen er sinnsyk - må ha en kraftig pms, for etter eggløsning til mensen er det verste perioden. Skal ta det opp med legen om det er noe man kan gjøre med det uten å starte på prevensjon![]()
Tusen takk for nyttig informasjon! Setter veldig pris på det - for om det er noe man kan gjøre med det uten å starte på prevensjon så er det det aller beste! Skal lese lenken du sendteJeg har brukt noen kosttilskudd mot Pms som jeg ble tipset om på podcasten «Leger om livet». Det var noe «Vitex Agnus Cactus» aka Munkepepper, og en annen ting som jeg ikke husker. Bestilte det fra Danmark tror jeg.
Vet ikke om det hjalp all verden, men i troa så følte det ut som det hjalp første måneden hvertfall og jeg gikk tom!
Ellers har jeg levd på å leve mer i syklusen min. At den varierer, og det må vi også ta hensyn til hva gjelder mat, mengde og type trening ut fra hvor i syklusen vi er, hvor mye jobbing, hva kroppen og psyken orker av andre årsaker. Istedenfor å stritte imot og stå på og dure på uansett. Så har bare lært å akspetere mer at formen min varierer med pms. Så har jeg hørt/lest fra flere plasser at PMS er tegn på høy fruktbarhet, men jeg vet ikke jeg. Den er jo veldig forutsigbar og kommer hver måned, så kanskje det er det som menes!
Jeg har tatt dette opp med fastlegen min mange ganger selv, men de vil kun ha deg over på prevensjon/p-piller og det er ikke aktuelt. Så da har jeg tatt saken i egne hender og prøver finne ut hvordan leve best med dette selv. Anbefaler å lese deg opp på det, veldig interessant! Og skammelig at jeg måtte være godt over 30 år før jeg skulle forstå så mye av meg selv og min syklus. Dette burde vært skolepensum i 7-klasse for jenter..
Jeg fikk denne av en venninne og synes den var nyttig!
Link:
Syklusboka

Har også hatt finere og mer lettstelt hår! Og bedre hudAt håret ikke blir fett![]()