Blir det ikke flere barn? Gravid

Vært så ivrig etter at blødninga ga seg, tatt el-tester hver dag, tatt det med ro, spist sunt, tatt opp igjen yoga og alt mulig. Dro å trente i helgen, første gang med hard trening etter MA'en. Oppdaget etterpå at jeg hadde blødd, og tenkte at det var mensen. Men merker på blødningene at dette enda er rester som skal ut, så demotiverende!
Dette vil da si at jeg rekker å bli enda ett år eldre før mulig termin, noe som vil si enda lavere sjanse for at dette går bra. Det blir nesten 4 år mellom yngste og neste, og alt kjennes bare håpløst ut. Det er ikke engang sikkert at jeg kan bli gravid flere ganger, og blir jeg gravid mister jeg sikkert igjen. Om jeg blir gravid må vi gå å vente og frykte at vi mister igjen.
Vet ikke om jeg vil føle meg trygg før jeg kan kjenne bevegelse og vet ikke om jeg takler en ny positiv test, om jeg noengang blir ferdig med denne MA. Frykter at blødningen og rester kan gjøre at noe blir ødelagt så jeg ikke kan bli gravid lengre.
Og er en "vil ikke være til bry"-person, så tenker det er tull å kontakte gynekolog igjen, og fastlegen min har vikar (fordi hun har fødselspermisjon, så urettferdig!) så dit blir det bare rart å gå når jeg må dele hele min historie.
Er så utrolig lei av graviditet, og spontanabort, så lei av gjentatte skuffelser og sorg, hormoner ute av kontroll, vektoppgang og blødninger og tristhet. Jeg vil bare bli gravid igjen, og være gravid helt til termin :Heartred

Aldri fått så sterk positiv el-test før, håper det er et godt tegn!
Screenshot_20250630_071428_Premom.jpg

Første syklus der jeg temper, ser appen og el-testene ikke er helt enig om når jeg hadde eggløsning så blir spennende å se :) Har ingen tro på at det klaffer siden jeg har småblødd av og på hele perioden. Føles bra å tempe da, litt som at jeg gjør enda mer for å maksimere sjansen :)
Screenshot_20250708_095202_FF App.jpg

Spurte chat gpt om den så strek på disse testene. Ja var svaret, også ba jeg om å sette en pil til streken - da har den redigert inn strek på den øverste og satt en pil på den nederste, haha!

Screenshot_20250709_181929_ChatGPT.jpg

Morsom chat gpt :laughing002
Så trøtt jeg las feil og trodde det var strek før jeg las det du skrev igjen og følte meg litt idiot :wtf:
7/8 dpo i dag ?
Ja, litt gøy at den bare redigerte inn en strek :)

Stemmer, så er tidlig enda. Tror ikke jeg er gravid, fikk tempdropp i går og i dag. Har også spottet/småblødd fram til eggløsning, så sikkert greit med en mens til så alt er ute etter MA. Spennende med temping da, det ble litt motivasjon for meg :)

Har verdens svakeste strek, så svak at jeg lurer på om det bare er innbilning. Er bare 8 dpo, skjønner ikke hvorfor jeg absolutt må teste så tidlig. Særlig når jeg ikke klarer å glede meg over dette før om 8 uker.. Jeg hadde forsinket eggløsning (CD 22/23) denne syklusen, så har ikke helt troen. Fornøyd med temping hittil, bruker bare klokka sin måling, og den fungerer godt nok for min del, og treffer likt som el-testene :) Tar ny test i morgen og håper på tydeligere :)

Har verdens svakeste strek, så svak at jeg lurer på om det bare er innbilning. Er bare 8 dpo, skjønner ikke hvorfor jeg absolutt må teste så tidlig. Særlig når jeg ikke klarer å glede meg over dette før om 8 uker.. Jeg hadde forsinket eggløsning (CD 22/23) denne syklusen, så har ikke helt troen. Fornøyd med temping hittil, bruker bare klokka sin måling, og den fungerer godt nok for min del, og treffer likt som el-testene :) Tar ny test i morgen og håper på tydeligere :)
Høres spennende ut, gleder oss til ny test imorgen :smiley-angelic003 :Heartbigred

Jeg har ikke fulgt dagboken din før jeg leste i den i dag, men jeg er kjempe glad på dine vegne for at du er gravid igjen og krysser virkelig fingrene for at den varer helt til termin denne gangen :Heartred

Ja håper dette går veien denne gangen :smiley-angelic001 :Heartpink Har du fått noe mer svar vedrørende utredning? :Heartbigred

Last edited:
Ja håper dette går veien denne gangen :smiley-angelic001 :Heartpink Har du fått noe mer svar vedrørende utredning? :Heartbigred
Håper og det :) Gynekologen mente at utredning ikke var nødvendig, og jeg har ikke somlet meg til å bestille time hos min nye fastlege. Tenker å bestille time om noen uker for å be om henvisning til tidlig ultralyd.

Jeg har ikke fulgt dagboken din før jeg leste i den i dag, men jeg er kjempe glad på dine vegne for at du er gravid igjen og krysser virkelig fingrene for at den varer helt til termin denne gangen :Heartred
Tusen takk :) :Heartred Føler så med deg i din situasjon, har vært der altfor mange ganger selv.. Håper hcg er fort ute av kroppen din, så dere kan prøve igjen.

Jeg hadde forsinket eggløsning denne måneden, el var ikke før CD22/23, normalt er el CD13/14. Så å regne fra første dag av siste mens vil jo da bli feil? Eller?

Jeg hadde forsinket eggløsning denne måneden, el var ikke før CD22/23, normalt er el CD13/14. Så å regne fra første dag av siste mens vil jo da bli feil? Eller?
Jeg har alltid regnet fra eggløsning. Ville nok gjort det hvis jeg var deg også. Hvis ikke vil du jo være en uke lenger på vei enn du egentlig er :)

Jeg har alltid regnet fra eggløsning. Ville nok gjort det hvis jeg var deg også. Hvis ikke vil du jo være en uke lenger på vei enn du egentlig er :)
Ja, tenker det er mer motiverende å evt bli flyttet fram enn tilbake

Back
Topp