Barnevogner og bilstoler med tilbehør?

Er det noen som kjenner til TFK Mono combi? Blir anbefalt som et alternativ til Thule, med mer fleksibel sittedel. Virker ok, men hadde jo vært fint med erfaringer! Jeg trenger en som tåler snø/slaps, er god på vinterføre (med håndbrems) og litt ulendt terreng.

Vi kan ikke arve ettersom at både søstera mi og svigerinnene mine går gravid atm

Men vogn, dunpose og bilstol er slik jeg helst kjøper helt nytt selv.
Oi! Så gøy å få jevnaldrende barn med søsteren sin! Jeg skulle ønske at storesøstera mi kunne fått en unge neste år hun også, men hun hadde komplikasjoner under fødselen på det ene barnet hun har (gutt 2 år) og er litt usikker på om hun kan få flere barn nå :(

Vi ender nok med å bruke fra nr 1,emmqljunga nxt 90 outdoor, men den er tung i bakker! Blir litt ekstra trening da etter svangerskap også klabber hjulene når det er snø selv om det er "outdoor" modell. Godt det nesten er vår ved termin :)

Oi! Så gøy å få jevnaldrende barn med søsteren sin! Jeg skulle ønske at storesøstera mi kunne fått en unge neste år hun også, men hun hadde komplikasjoner under fødselen på det ene barnet hun har (gutt 2 år) og er litt usikker på om hun kan få flere barn nå :(
Ja, søstera mi venter sitt første barn. Broren vår venter sitt 3. Vi har samme alder på alle tre.

Jeg har en emmaljunga nxt90, og vi har vært veldig fornøyd, men vi blir å investere i Thule barnevogn med tre hjul som er egnet for å jogge. Jeg elsker å jogge og det å jogge med nxt90 har vært tungt :p I tillegg er nxt90 veldig tung, så håper Thule er lettere å legge sammen og bære inn og ut av bil.

Har en cybex bilstol og har vært fornøyd med den, så blir å bruke den videre. Om den ikke går på Thule barnevogna så er det nok fint mulig å kjøpe adapter. Det gjorde vi med nxt90 vogna :D

Har veldig lyst på Cybex Priam i helt sort variant. Den er veldig lekker:love2
Vi så på barnevogn i forrige svangerskap, som endte i SA, og falt veldig for den.
Men er veldig fan av Bugaboo også, så nå strides jeg litt. Hadde Bugaboo Buffalo til jenta mi forrige gang og elsket den. Så kanskje det blir en Fox i stedet…?:)
Må ta en til runde på butikkene en gang senere og teste litt til :happy:

Vi har emmaljunga fra før, så vurderer om vi får behov for å trille begge barna sammen - i såfall kunne det vært interessant med en dobbelvogn. Men vet ikke hva behovet blir! Eldste kommer til å være omkring to år - så jeg vet ikke om det er vits å kjøpe et nytt understell vi kan trille begge i?

Har lyst på axkid one til hele gjengen (av dem under 5).
Babybilstol tror jeg vi har som er ok, og vogn.. har jeg egentlig. Og masse bæresjal.
Vi har axkid one, og den kan jeg virkelig anbefale. Den er svindyr, men den kan jo brukes mye lenger enn mange av alternativene så da jeg kjøpte den regnet jeg på det og kom frem til at totalt ble det billigere.

Vi har axkid one, og den kan jeg virkelig anbefale. Den er svindyr, men den kan jo brukes mye lenger enn mange av alternativene så da jeg kjøpte den regnet jeg på det og kom frem til at totalt ble det billigere.
Ja, er jo det at den er sikker og fin!

Urban glide 3, thule :joyful:
Det er den jeg vurderer også! Men så leste jeg så mye positivt om TFK mono kombi, at jeg blir usikker. Litt usikker på om jeg liker at sittedelen kun er vekk fra meg…:meh: Men så har jo aldri jeg hatt barn før- så vet liksom ikke hvor «big deal» det egentlig er, heller:confused005

Det er den jeg vurderer også! Men så leste jeg så mye positivt om TFK mono kombi, at jeg blir usikker. Litt usikker på om jeg liker at sittedelen kun er vekk fra meg…:meh: Men så har jo aldri jeg hatt barn før- så vet liksom ikke hvor «big deal» det egentlig er, heller:confused005
Den var også veldig stilig faktisk! Ligner vel litt på thule, gjør den ikke det?
Nei, aner ikke, har ikke tenkt over det før :dontknow spørs kanskje hva du ønsker , vet ikke om barnet tenker så mye på det

Den var også veldig stilig faktisk! Ligner vel litt på thule, gjør den ikke det?
Nei, aner ikke, har ikke tenkt over det før :dontknow spørs kanskje hva du ønsker , vet ikke om barnet tenker så mye på det
Ja, den har blitt anbefalt av enkelte istedenfor Thule, da den har mulighet visstnok til at baby kan sitte mot deg i starten. Og så er den litt større i sportsdelen visstnok. Men jeg vet ikke hvordan den sammenligner sånn egentlig :confused005 Hadde håpet noen hadde prøvd den:smiley-ashamed004

Dette her blir vårt barn nr 2!
Barn 1 fyller 2år nå i september og blir 2,5år når lille i magen kommer. Er det poeng i å kjøpe tvillingvogn?
Vi bruker pr nå, ganske mye vogn enda. Ser også at dropper vogn og heller lar han gå/bæres.
Noen tanker?

Dette her blir vårt barn nr 2!
Barn 1 fyller 2år nå i september og blir 2,5år når lille i magen kommer. Er det poeng i å kjøpe tvillingvogn?
Vi bruker pr nå, ganske mye vogn enda. Ser også at dropper vogn og heller lar han gå/bæres.
Noen tanker?
Vi hadde søskenbrett til nr.1 da nr.2 ble født. Hun var da nesten 3,5 år og det gikk greit til og fra barnehagen. Men skulle vi på lang tur så hadde vi ofte med egen vogn til henne. Jeg ville nok kjøpt tvillingvogn om det er 2 år mellom de og dere bruker vogn mye. Men det avhenger jo også av hvor godt 2,5 åringen liker å gå. Eventuelt kjøpe feks en tula toddler, den har jeg bært minstemann mye i da hun var 3-4 år gammel og trengte en pause. Det synes jeg fungerte godt istedenfor vogn.

Her blir det nok og finne frem barnevognene som vi brukte til førstefødte. Har Emmaljunga nxt 90 og Emmaljunga edge duo. Edge duo er nesten et must siden vi bor sykt langt nord.
Når det gjelder bilstol så er jeg egentlig åpen for alt, men en ting jeg iallfall skal investere i er adapter. Det hadde jeg ikke sist men trur absolutt det er verd pengene.

Back
Topp