♡ IKM UKE 30 ♡

Er hos legen nå for å sjekke opp hormoner. Blir blodprøver som jeg ikke får svar på før neste uke. Fastlegen sa han aldri har skrevet ut progesteronstøtte før, han ville høre med gyn. Så dette kan ta tid. Hvordan får dere andre til ting så fort? :hilarious:
Gynekologi er jo for de spesielt interesserte i kvinnehelse. Det er nok ikke uvanlig at fastleger nøler når det kommer til utskrivelse av progesteronstøtte, som egentlig er veldig lavterskel. Tror at de fleste som får progesteron, får det via sin gynekolog. Samtidig er det jo betryggende at FL ønsker å forhøre seg spesielt når det ikke er hans bord sånn sett. Lykke til!

Gynekologi er jo for de spesielt interesserte i kvinnehelse. Det er nok ikke uvanlig at fastleger nøler når det kommer til utskrivelse av progesteronstøtte, som egentlig er veldig lavterskel. Tror at de fleste som får progesteron, får det via sin gynekolog. Samtidig er det jo betryggende at FL ønsker å forhøre seg spesielt når det ikke er hans bord sånn sett. Lykke til!
Ja virker nesten sånn, men virket også som flere her fikk raskt hjelp hos fastlege, så stusset litt. Men er nok som du sier. Thanks! :Heartpink

Åja, beklager, lurer på om de jeg tenkte på var «En gang kanskje» tror jeg :facepalm: Æsj, det var de luresymptomene ja :hungover: Jeg skal ikke høre på noen symptomer denne gangen! :hilarious:

Ja wow, du får kan sikkert mye og kjenner på mye vi andre ikke tenker over sammenhengen på engang! Jeg er kronisk syk, men de vet ikke hvordan det henger sammen enda :facepalm:

Jeg og er litt overtroisk, men må lære meg å skille forhåpninger og tegn :hilarious::hilarious: Ja, vi blir gravide omsider både du og jeg, håper bare det er snart :laughing001
Jeg tenker alltid at jeg ikke skal høre på noen symptomer, men jeg klarer ikke la være :hilarious: Klarer ikke skille på forhåpninger og tegn jeg heller, men jeg tenker at sålenge det hjelper meg å holde motet og håpet oppe mesteparten av tiden så er det positivt uansett:angelic:

Kjipt å høre:shy: Men nok et bevis på hvor komplisert og sammensatt kroppen er - vi forstår ikke alt engang! Håper de finner ut av ting for deg etterhvert:Heartred

Håper det er så snart som denne pp'en:hilarious::smiley-angelic001 Blir spennende å se når du får svar på blodprøvene da! Kanskje ting akkurat rekker å ordne seg i tide til denne pp'en:smiley-angelic001

Hvordan gikk det med Eltestene i dag? @lilleperle
Nei de sank veldig igjen! Holder en knapp for at den ikke har kommet enda, selv om jeg har hatt slim og eggløsninssmerter, men de starter opptil 4-7 dager før positiv LH test uansett. Men aldri hatt så sterk strek før dagen for positiv test :bored::facepalm: Nederste i dag:
IMG_5089.jpeg

Var helt sikker på peak i morgen, men hva skjer her, hadde forventet sterkere strek i dag isåfall:think005
IMG_6366.jpeg

Tenkte jeg skulle bruke opp pakken med uåpna tester fra forrige gang som gikk ut i mars 2025, men nå ryker jeg på en ny pakke i morgen, og håper det bare er testene som er for gamle:smiley-angelic001

Var helt sikker på peak i morgen, men hva skjer her, hadde forventet sterkere strek i dag isåfall:think005
Vis vedlegget 464278

Tenkte jeg skulle bruke opp pakken med uåpna tester fra forrige gang som gikk ut i mars 2025, men nå ryker jeg på en ny pakke i morgen, og håper det bare er testene som er for gamle:smiley-angelic001
Haha søken etter LH-toppen er et skikkelig playing game, noen ganger pokerface, andre ganger sorteper :facepalm: Like spennende hver gang, og ja, dyrt også som Håpefull sier :facepalm:
Brukte 700kr på tester nå til denne syklusen. Har ikke penger til å holde på sånn jeg, må bli gravid snart ass :hilarious: Vil heller bruke pengene på bebisen :dummy::dummy1:
Gikk en del penger på tester den ppen det skjedde med meg hehe

Jeg tenker alltid at jeg ikke skal høre på noen symptomer, men jeg klarer ikke la være :hilarious: Klarer ikke skille på forhåpninger og tegn jeg heller, men jeg tenker at sålenge det hjelper meg å holde motet og håpet oppe mesteparten av tiden så er det positivt uansett:angelic:

Kjipt å høre:shy: Men nok et bevis på hvor komplisert og sammensatt kroppen er - vi forstår ikke alt engang! Håper de finner ut av ting for deg etterhvert:Heartred

Håper det er så snart som denne pp'en:hilarious::smiley-angelic001 Blir spennende å se når du får svar på blodprøvene da! Kanskje ting akkurat rekker å ordne seg i tide til denne pp'en:smiley-angelic001
Ja bra du kan tenke på det som hjelp til å holde motet oppe. Jeg har sååååå lyst å prøve å ikke søke opp som en tulling denne gang. Skal prøøøve å holde meg i skinnet :hungover: For jeg blir så sliten av å søke opp alt, så er ikke motiverende lenger :facepalm: Jeg har notert alle symptomene i hver syklus siden før jeg tok ut spiralen. Så går tilbake og ser på de, nå hadde jeg sist ALLE symptomene og ingen av de betyr gravid. Så skal prøve å være over it denne gangen :hilarious: Skal som sagt begynne å teste med graviditetstest tidlig og hele tiden denne gangen så ikke fallgruva blir så jækla lang :nailbiting:

Fastlege gikk ut i ferie i dag, så må muligens vente med progesteronstøtte til neste syklus.. det kjenner jeg er litt kjipt da :facepalm:

Haha søken etter LH-toppen er et skikkelig playing game, noen ganger pokerface, andre ganger sorteper :facepalm: Like spennende hver gang, og ja, dyrt også som Håpefull sier :facepalm:
Brukte 700kr på tester nå til denne syklusen. Har ikke penger til å holde på sånn jeg, må bli gravid snart ass :hilarious: Vil heller bruke pengene på bebisen :dummy::dummy1:
Haha ja, det kan fort ryke litt penger på tester framover ser jeg :happy:

Ja bra du kan tenke på det som hjelp til å holde motet oppe. Jeg har sååååå lyst å prøve å ikke søke opp som en tulling denne gang. Skal prøøøve å holde meg i skinnet :hungover: For jeg blir så sliten av å søke opp alt, så er ikke motiverende lenger :facepalm: Jeg har notert alle symptomene i hver syklus siden før jeg tok ut spiralen. Så går tilbake og ser på de, nå hadde jeg sist ALLE symptomene og ingen av de betyr gravid. Så skal prøve å være over it denne gangen :hilarious: Skal som sagt begynne å teste med graviditetstest tidlig og hele tiden denne gangen så ikke fallgruva blir så jækla lang :nailbiting:

Fastlege gikk ut i ferie i dag, så må muligens vente med progesteronstøtte til neste syklus.. det kjenner jeg er litt kjipt da :facepalm:
Det første halvåret etter jeg sluttet på p-piller syns jeg alt var ganske stabilt, men det siste halvåret nå har det bare vært kaos med forskjellig tidspunkt for el, sykluslengde, lutealfasen var 8-9 dager lenger én syklus, og alle symptomer varierer hver eneste gang :shifty: :hilarious: Man kan jo ikke egentlig vite noe før en test slår ut eller ikke og tr dukker opp. Kanskje det er noe du kan prøve å minne deg selv på?:Heartred Vi lærer i alle fall mye om oss selv og hva som funker eller ikke funker på alle disse pp'ene:hilarious: Bare å prøve seg fram til det en dag klaffer:happy: Og så er det bare å søke støtte her underveis:Heartred

Å, så teit:arghh: Satser jo på at du ikke egentlig trenger det! Men man blir utålmodig av dette her så alt skal helst skje med en gang man tenker det:hilarious:

Jeg fikk blodprøvesvar nå! Så kult! Hadde vært deilig å kunne følge med på blodprøver selv hver syklus :yuck: Fikk selvsagt ChatGPT til å «oversette». Folikkelen er ikke modnet ferdig enda, LH er stigende men ikke høy - jeg har herved ikke hatt eggløsning enda, noe som var deilig å faktisk få bekreftet. Da blir det nok kanskje ikke EL før vanlig tid, etter CD16 engang:
IMG_5099.jpeg
IMG_5101.jpeg

Back
Topp