♡ IKM UKE 30 ♡

Ja, jeg merker at jeg syns det er vanskelig å tro på at jeg får se en positiv test igjen, etter de 3 siste rundene nå som har vært en berg og dalbane. Og jeg vil jo ikke miste troa på at jeg kan bli gravid heller, men det er vel kanskje ikke uvanlig at man kommer til et slikt punkt iløpet av prøvingen? :facepalm: Enig, jeg ser tilbake til IKM-gruppene for 2-3 sykluser siden, og nesten halvparten av de vi snakket med er jo blitt gravide nå, så sånn sett så burde det være sannsynlig at det blir vår tur, har bare plutselig fått så vanskelig for å tro det for min egen del, jeg som har vært sååå positiv til nå :hilarious: Ja, la oss håpe, det er flere her inne som ligger på 7-8-10-12+ PP, håper virkelig noen av de får se dobbeltstreker på gravidtester denne runden!
Det er nok ganske vanlig med en sånn knekk på et eller annet tidspunkt, spesielt når man blir værende en stund i prøvebobla. Jeg hadde min første knekk i januar, men da sjekket vi svømmerne til mannen som viste seg å være mye dårligere enn vi ventet. Etter litt tid fikk jeg likevel tilbake optimismen og troa :laughing002 Ny knekk nå, men jeg håper og tror det går seg til igjen. Men det er lov å bli sliten av dette. Alt vil være verdt det den dagen vi sitter der med spirene våre :love017
Eggstokk-smertene og slim tok seg opp i kveld… og jeg som tenkte å spare testene mine.. ble så nervøs etter ustabile sykluser at jeg bare måtte fyre av en til. Ser en liten stigning, håper bare det er en liten bølge med hormoner og ikke at EL er så tidlig ute.. nå må jeg jo fortsette å teste i morgen da :arghh:

Vis vedlegget 464060
Frustrerende å aldri være trygg på timing pga ustabile sykluser:banghead: Jeg har hatt sånne lurerunder med både slim og økning på testene et par ganger, og så blir det borte:shifty: Du får bare teste videre, kanskje det er gullegget som er utålmodig denne runden?:laughing002

Pleier å ha EL CD 13/14, men ser i premom at det har variert en del. Den har kommet så tidlig som CD 11 og så sent som CD 21 i løpet av disse 8 pp'ene, så det er ikke så lett å si egentlig. Godt jeg tester!

Da er vi begge egentlig i pp 8 da. Måtte dette blir vår måned! :smiley-angelic001

Føler akkurat det samme :Heartred Det vil vel skje etterhvert, men det går sååå saaakte:shy::hilarious: Tror for min del det ble ekstra tøft etter sist runde fordi det er så mange i det siste som har blitt gravide, og gatene er fulle av folk med babyer og gravide damer. Jeg prøver å legge det litt vekk så det ikke skal være så tøft men så blir jeg minnet på det overalt.. Samtidig så er jeg selvfølgelig veldig glad for alle som får ønsket sitt oppfylt! Og ekstra gøy å se de som har prøvd lenge få det til! Det gir jo håp også:love017 For min del blir det ett år siden pilleslutt i August, og jeg syns det blir tyngre og tyngre for hver pp nå.. Håper så på masse terminspirer her inne denne runden!:smiley-angelic001:Heartred
Jeg syns også jeg ser såå mange gravide eller foreldre med nyfødte hele tiden nå. Det er sikkert fordi jeg er ekstra oppmerksom på det, men det gjør bare at jeg lengter enda mer.

Håper på mange, mange terminspirer i denne gruppen! :Heartred

Det er nok ganske vanlig med en sånn knekk på et eller annet tidspunkt, spesielt når man blir værende en stund i prøvebobla. Jeg hadde min første knekk i januar, men da sjekket vi svømmerne til mannen som viste seg å være mye dårligere enn vi ventet. Etter litt tid fikk jeg likevel tilbake optimismen og troa :laughing002 Ny knekk nå, men jeg håper og tror det går seg til igjen. Men det er lov å bli sliten av dette. Alt vil være verdt det den dagen vi sitter der med spirene våre :love017
Jeg fikk meg en knekk i april husker jeg, og så var jeg ganske pessimistisk hele forrige pp. Denne måneden er jeg redd for å går glipp av å legge aksjer til rett tidspunkt, siden jeg ikke er hjemme i dagene før EL, vi får se.

Men det er godt å ha dette forumet her når man får seg en knekk. Masse hyggelige og likesinnede damer her inne, det er alltid noen der med noen oppmuntrende ord. Jeg setter virkelig pris på alle som skriver her inne!

Jeg fikk meg en knekk i april husker jeg, og så var jeg ganske pessimistisk hele forrige pp. Denne måneden er jeg redd for å går glipp av å legge aksjer til rett tidspunkt, siden jeg ikke er hjemme i dagene før EL, vi får se.

Men det er godt å ha dette forumet her når man får seg en knekk. Masse hyggelige og likesinnede damer her inne, det er alltid noen der med noen oppmuntrende ord. Jeg setter virkelig pris på alle som skriver her inne!
Denne reisen er definitivt en berg og dalbane på flere måter :shy: Godt med hyggelige damer med bred erfaring da:love017 Krysser fingrene for at el passer inn i tidsskjemaet ditt likevel denne runden:smiley-angelic001:Heartred

Etter falsk postiv CBdigital forrige pp ble det ny pp denne måneden også. Tenkte jeg måtte melde meg skikkelig inn i termingruppa denne måneden og ikke bare snike rundt:angelic:

*2022mamma* - 29 - B3 - PP3 - EL 7/7 - IKM 21/7
Velkommen inn hit :smiley-angelic003 Ååå var det du som postet om negativ strips med positiv digital? Det var jo det rareste å få det! Fant du ut hvorfor det kan bli sånn, kontaktet du de?

Oj, hjelpes, det høres voldsomt ut. Da skjønner jeg enda mer at du vil bli gravid for å slippe det. Mine er samme styrke som for halvannen uke siden. Satser på at de synker når blødningen er over
Oi det var jo lenge, men du gikk noen uker, hvor langt gikk du? (beklager at jeg ikke husker eksakt) :shy:
Tror blødningen gir seg i dag og jeg er spent på om test viser negativ i morgen. Så klar for å snu tankegangen og teste etter eggløsning og håpe på ny spire
Åååå håper du er videre snart og får nytt håp ved ny eggløsning! Du ser jo hvor mange her som blir gravide med en gang etterpå! Håper du er en av de :shy:

Frustrerende å aldri være trygg på timing pga ustabile sykluser:banghead: Jeg har hatt sånne lurerunder med både slim og økning på testene et par ganger, og så blir det borte:shifty: Du får bare teste videre, kanskje det er gullegget som er utålmodig denne runden?:laughing002
Ja 100%. Men ååå skjønner man får en knekk av en slik beskjed. Har dere fått tips og triks for svømmerne? Har ikke turt å sjekke sånn engang enda. Jeg tenker bare at de er bra, for han er 5 år yngre enn meg. Lever i uvitenhet enn så lenge da vettu :facepalm:

Det er lov å bli sliten av dette ja, det er jo så stort, og vi kjenner så mye på kroppene våre og forhåpninger som knuses igjen og igjen.
Jeg får også en del slim, opptil en uke før :wtf: Men i morgest kom plutselig det den 10-15 cm eggehviten! Og testen har steget enda mer! Så nå er jeg litt nervøs her.. tar jeg en @Førstegangslykke85 den runden her jeg også? Eller vil de synke igjen mon tro :nailbiting: De eneste gangene jeg har hatt så sterke som den nederste (i dag) er dagen på positiv LH-test :nailbiting:

IMG_5061.jpeg

Må høre med eggløsnings-spåkona vår også @Ametyst83 I thee summon :hilarious:

Last edited:
Ja 100%. Men ååå skjønner man får en knekk av en slik beskjed. Har dere fått tips og triks for svømmerne? Har ikke turt å sjekke sånn engang enda. Jeg tenker bare at de er bra, for han er 5 år yngre enn meg. Lever i uvitenhet enn så lenge da vettu :facepalm:

Det er lov å bli sliten av dette ja, det er jo så stort, og vi kjenner så mye på kroppene våre og forhåpninger som knuses igjen og igjen.
Jeg får også en del slim, opptil en uke før :wtf: Men i morgest kom plutselig det den 10-15 cm eggehviten! Og testen har steget enda mer! Så nå er jeg litt nervøs her.. tar jeg en @Førstegangslykke85 den runden her jeg også? Eller vil de synke igjen mon tro :nailbiting: De eneste gangene jeg har hatt så sterke som den nederste (i dag) er dagen på positiv LH-test :nailbiting:

Vis vedlegget 464136
Oi oi spørs om du ikke kjører en el på cd11 du også ja! Dette blir spennende! Gleder meg til å se kveldens (positive?) test :book1

Pleier å ha EL CD 13/14, men ser i premom at det har variert en del. Den har kommet så tidlig som CD 11 og så sent som CD 21 i løpet av disse 8 pp'ene, så det er ikke så lett å si egentlig. Godt jeg tester!

Da er vi begge egentlig i pp 8 da. Måtte dette blir vår måned! :smiley-angelic001
Oi, det har variert såpass til deg og ja? Ja, er glad eggløsningstester finnes! :nailbiting:

Ja, det blir min 8ende måned uten spiral nå :Heartpink Mens ChatGPT mente vi ikke kunne anse oss som "aktive prøvere" før 6 mnd etter uttak :bored: Så litt demotivernde hvis det betyr at vi er i PP2 nå, det orker jeg ikke :hilarious:

Jaaaa, syns det :Heartpink Og enig i at dette forumet og dere er gode å ha :Heartpink

Oi oi spørs om du ikke kjører en el på cd11 du også ja! Dette blir spennende! Gleder meg til å se kveldens (positive?) test :book1
Syns kaaaanskje du har hatt litt for mye innvirkning på eggstokkene her jeg nå? :pompus::hilarious:
Men syns det er veldig rart hvis jeg får EL CD11... aldri opplevd før. Blir jo redd egget ikke er moden nok og at en misser en PP :sorry:
Men vi fant vel ut at CD11 kan være akkurat innenfor? :bookworm:

Oi det var jo lenge, men du gikk noen uker, hvor langt gikk du? (beklager at jeg ikke husker eksakt) :shy:

Åååå håper du er videre snart og får nytt håp ved ny eggløsning! Du ser jo hvor mange her som blir gravide med en gang etterpå! Håper du er en av de :shy:
Blødningen begynte 6+4, og hcg hadde begynt å synke litt over en uke før. Fra 5+3 til 5+6 hadde den bare sunket 10.

Ja håper sånn at jeg blir gravid fort igjen og at den sitter hele veien nå. De på sykehuset sa at det er stor sjangse for flere SAer på grunn av alder og at flere egg kan være dårlige

Oi, det har variert såpass til deg og ja? Ja, er glad eggløsningstester finnes! :nailbiting:

Ja, det blir min 8ende måned uten spiral nå :Heartpink Mens ChatGPT mente vi ikke kunne anse oss som "aktive prøvere" før 6 mnd etter uttak :bored: Så litt demotivernde hvis det betyr at vi er i PP2 nå, det orker jeg ikke :hilarious:

Jaaaa, syns det :Heartpink Og enig i at dette forumet og dere er gode å ha :Heartpink
Ikke hør på han chatGPT, han kan mye men ikke alt :hilarious: selvom du kanskje ikke har hatt stabil syklus, så har du sikkert sluppet egg og vært fertil allikevel.

Vis vedlegget 464136
Jeg har matet han med multivitamin, Q10, sink og selen :hilarious: :angelic: Men det er vel prosjekt vektnedgang som muligens kan hjelpe mest. Spørs hvor mye vi får gjort uansett for de tror det er pga han hadde en testikkel som ikke kom ned når han var barn som ble operert alt for sent. Det var det samme med broren hans, og han hadde såvidt bedre tall på sin prøve. Det var derfor vi tok test privat såpass tidlig i prøvingen (etter 5 mnd). Så lenge man ikke har noen grunn til å tenke at noe er galt så syns jeg bare man skal gå ut fra at alt er fint:happy: Det er nok av naturlige ting som varierer i kroppen som kan gjøre at det tar litt lenger tid! Broren og dama ble likevel gravide etter 2 år med prøving, rett før de skulle ha ivf! Uten vektnedgang (han veier mer enn mannen min) eller andre tiltak. Så det gir jo håp:shy:

Wow, det ser veldig ut som det blir tidlig el på deg denne runden:whacky011 Kanskje kroppen din er veldig klar, og dette er pp'en!:smiley-angelic001:Heartred Kroppen er merkelig altså, selv har jeg hatt el alt fra CD 15 til CD 25:hilarious: Aldri godt å vite hva som kommer:hilarious: Hvordan passer det med aksjelegging nå da?:p

Syns kaaaanskje du har hatt litt for mye innvirkning på eggstokkene her jeg nå? :pompus::hilarious:
Men syns det er veldig rart hvis jeg får EL CD11... aldri opplevd før. Blir jo redd egget ikke er moden nok og at en misser en PP :sorry:
Men vi fant vel ut at CD11 kan være akkurat innenfor? :bookworm:
Hahah ja vi skal liksom være synkroniserte på ene eller andre måten :laughing001 Ja cd11 skal være innafor, og ingen grunn til bekymring. Deilig om det blir topp i kveld da, så er du ferdig med det! Hvordan har det gått med aksjelegging?

Blødningen begynte 6+4, og hcg hadde begynt å synke litt over en uke før. Fra 5+3 til 5+6 hadde den bare sunket 10.

Ja håper sånn at jeg blir gravid fort igjen og at den sitter hele veien nå. De på sykehuset sa at det er stor sjangse for flere SAer på grunn av alder og at flere egg kan være dårlige
Uff så vondt :arghh: og for en tung beskjed å «få», men du er der neeeesten! Håååper for deg :smiley-angelic001

Ikke hør på han chatGPT, han kan mye men ikke alt :hilarious: selvom du kanskje ikke har hatt stabil syklus, så har du sikkert sluppet egg og vært fertil allikevel.
Du har så rett så rett. Virker som eggeslepp er på plass ja, ble jo befruktet i PP3 (men endte i kjemisk) Dog hvis signalene der nede ikke snakker med hjernen ordentlig enda etter hormonspiral så vil ikke livmorhinne eller slikt være klargjort nok for å ta imot implantasjon av egget… men håper det meste er på plass nå :hilarious:

Back
Topp