Skravletråd for oss prøvere!

Dyreparken! :smiley-bounce016 Jeg tror jeg gleder meg mest av alle, men vi skal ha fem dager og fire netter i Dyreparken i neste uke! Jeg gleder meg så sjukt at jeg drømmer om det om natta :excited001

Også skal vi på fjelltur med gode venner, til Bjørneparken, på camping og en aldri så liten harrytur til Sverige. Det er i alle fall planene så langt, så får vi se om ikke vi fyller på med enda litt til underveis :dance008
Hahaha, men godt å glede seg til noe!! :smiley-bounce012
Høres ut som du har en godt planlagt sommer :love017

Vi skal til Dyreparken om 1 mnds tid, gleder meg jeg også! Bare én dag da, svigermor bor 1,5 time unna, vi er hos henne ca. hele ferien vår :happy: Vi var der i fjor også og koste oss mye, men tror det blir enda bedre i år, nå som datteren vår kjenner til Hakkebakkeskogen og mange dyr :D Hun har fått se noen episoder av Dyrepasserne, hun elsker det!

Mens vi er der nede blir det også sleksstevne med svigermor sin slekt (sist gang det var ble jeg gravid rett etter, så morsomt at jeg er gravid nå), og en liten privat festival :happy:
Også gleder jeg meg til å bade og bare slappe av og skape minner generelt :D

Skal ta privat TUL rett før vi drar, må bare overleve til da, så skal det gå fint, og etter ferien begynner alle kontrollene i det offentlige :joyful:
Dyreparken er jo bare paradis på jord! :happy::joyful: Gjennom hele barndommen har vi vært der minst en gang i løpet av sommeren. Elsker å kunne videreføre den tradisjonen med min egen lille familie. Dessuten er jeg fortsatt et forvokst barn i hodet, så jeg elsker alt som er å se og gjøre i Dyreparken.

Vi ser også masse på Dyrepasserne for tiden, og Hakkebakkeskogen filmen, og litt Kaptein Sabeltann. Jeg er minst like engasjert som henne :laughing002

Screenshot_2025-06-27-18-54-47-94_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Snublet over dette, det må jo være gode nyheter :smiley-bounce012 Hurra for mulige fremskritt innen kvinnehelse!

Tenk om alle kvinner kunne fått denne blodprøven på forespørsel f.eks! Og bli trodd når de sier noe ikke føles normalt..!

Er jo sånn det SKAL være- vi kvinner har hatt nok vondt å fått i tilbakemelding" det er helt normalt, det skal være vondt":wtf

Nå er jeg på mammaferie! To dager alene, hotell og shopping. Å kunne sitte ute med en øl, alene, på formiddagen… Jeg koser meg så sykt, haha. :love017 Eneste ulempa er TR, men men.
Det kan potensielt bli min siste alenetur der jeg kan gjøre hva jeg vil før en mulig baby 3!!

Nå er jeg på mammaferie! To dager alene, hotell og shopping. Å kunne sitte ute med en øl, alene, på formiddagen… Jeg koser meg så sykt, haha. :love017 Eneste ulempa er TR, men men.
Det kan potensielt bli min siste alenetur der jeg kan gjøre hva jeg vil før en mulig baby 3!!
Det høres jo helt nydelig ut! Koos deg :Heartpink

Halloo!
Jeg er ny på tråden. Jeg ble ferdig med siste menstruasjonsdag denne syklusen og jeg er så klar for eggløsning!! Håper skikkelig det skal gå denne syklusen. Har dere noen tips?? Jeg har så ufattelig lyst til å bli gravid. Instinktene har tatt litt over
Har kjøpt eggløsningstester, og slik jeg har forstått det, så må teststreken være like sterk eller sterke enn kontrollstreken.
Hva gjør dere for å prøve å bli gravide? Hvordan prøver dere å øke sjansene deres? Vi har tenkt til å ha sex minst hver andre dag fremover

Halloo!
Jeg er ny på tråden. Jeg ble ferdig med siste menstruasjonsdag denne syklusen og jeg er så klar for eggløsning!! Håper skikkelig det skal gå denne syklusen. Har dere noen tips?? Jeg har så ufattelig lyst til å bli gravid. Instinktene har tatt litt over
Har kjøpt eggløsningstester, og slik jeg har forstått det, så må teststreken være like sterk eller sterke enn kontrollstreken.
Hva gjør dere for å prøve å bli gravide? Hvordan prøver dere å øke sjansene deres? Vi har tenkt til å ha sex minst hver andre dag fremover
Så spennende, og kjenner meg veldig igjen i det at «å ville bli gravid» blir et instinkt :) vi har prøvd over 1 år, og får hjelp via IVF, men prøver imellom pausene. Jeg ville anbefalt deg og heller kjøpe inn clearblue digital den rosa eggløsningstesten. Den vi blir anbefalt av ullevål, mer konkret og slipper å tyde streker. Den viser når du har LH økning og eggløsning vil da skje 24-48 timer etter. De anbefaler at man da «kjører på» samme dag som smilefjes og dagen etter, hvis mulig også dag 2 etter positiv. Ellers er det noe jeg har lært i denne prosessen så er det å prøve å ikke la det blir for altoppslukende så det blir mer stress enn hygge og at sexen ikke blir en plikt typ:wacky: Det kan gå fort, ellers så kan det ta tid. Ellers spise variert og få i seg Folat kosttilskudd :happy: Jeg sitter ikke på noen fasit og tenker det klaffer best hvis man treffer på eggløsninger og at man ellers ikke har noen utfordringer med egen fertilitet eller at mannen har redusert sædkvalitet så vil det gå :love2

Back
Topp