Uke 9 eller uke 10??

Januarbaby_2026

Flørter med forumet
Jeg er nå 9+2. Sier dere da at dere er i uke 10 eller 9?
Opplever at sykehuset bruker typ 9+2
Hvis faren minker i uke 12. Betyr det at vi er tryggere fra 11+2 eller 12+2? Hehe vært gravid en haug med ganger, men blir liksom aldri klok på dette

Jeg er nå 9+2. Sier dere da at dere er i uke 10 eller 9?
Opplever at sykehuset bruker typ 9+2
Hvis faren minker i uke 12. Betyr det at vi er tryggere fra 11+2 eller 12+2? Hehe vært gravid en haug med ganger, men blir liksom aldri klok på dette
Jeg sier uke 9 siden det er det helsepersonell bruker. Føler jeg lyver på meg en uke ved å si 10. Men unngår det ofte ved å si at jeg er 9 uker på vei fremfor i uke 9. Den «magiske» grensen er for øvrig 12+0.

Er ikke sånn at faren minker akkurat ved 12+0, den minker for hver dag. Sjekk denne: https://datayze.com/miscarriage-chart
F.eks. for meg sier den at ved 12+0 er det 1,5% sjanse for SA, da syns jeg at uke 10 er like safe når det da bikker under 2%

Det med uke 12 henger igjen fra gammelt av da det ikke fantes UL og de hadde erfart at «hvis du ikke har hatt mensen på 3 mnd går det som oftest greit». Jeg har fått beskjed på UL at det er ganske safe fra uke 10 og at det er det «nye» uke 12 :happy:

En spesialsykepleier på KK sa uke 15 til meg. At da var den mest kritiske fasen over. Celledeling osv.. skjønte ikke helt. Men jeg hadde MA i uke 12 og 14 så betyr egentlig lite for meg sånn sett..

Det med uke 12 henger igjen fra gammelt av da det ikke fantes UL og de hadde erfart at «hvis du ikke har hatt mensen på 3 mnd går det som oftest greit». Jeg har fått beskjed på UL at det er ganske safe fra uke 10 og at det er det «nye» uke 12 :happy:
Har hørt det samme. Thorbjørn Brook Steen sier det i foreldrerådet i en episode som handler om SA. Dersom alt er fint på ultralyd i uke 10 er alt mest sannsynlig tipp topp. De aller fleste begynner å blø før uke 12, derav den «grensen» :)

Back
Topp