Juni 2025

Også er det overraskende mange som bruker mye Ibux. Og da er det jo greit at de er tydlige på det. For jeg vil tro mange ikke tenker på å sjekke felleskatalogen selv. Det brukes ikke til kreftpasienter heller faktisk. Men da pga økt blødningstendens. Hvertfall på vårt sykehus. Men det er litt typiske kirurgi medikament. Jeg har heller ikke brukt Ibux på lenge. Samme med alkohol. Skal på festival i slutten av juli nå. Og håper jeg ikke kan drikke i år selvsagt. Vi er der hvert år, og de tre dagene i fjor er det eneste jeg har rørt av alkohol siden juli 2022. Men da var det jo stopp av naturlige årsaker :laughing002 også gikk det slag i slag med svangerskap, amming og før ammingen var over var vi i gang med å prøve på nummer to. Har ikke savnet det det minste :laughing002
Samme! Jeg har vel drukket et glass til middag 5 ganger det siste året. Inkludert min mors bursdag med stort, rundt tall og feiring. Jeg har heller ikke savnet det. Og så er det fryktelig mye lettere å komme unna med det nå når alle vet at jeg nesten ikke drikker uansett:happy119

Absolutt! Alt bra :Heartred Jeg er egentlig overraskende rolig. Kjente på uro rett før jeg skulle teste for første gang. Mest fordi jeg var så redd for at det ikke skulle være strek. Men nå er jeg tilbake til ro-følelse igjen. Det er derfor jeg lurer på om jeg skal stresse så mye med testene… Så lenge jeg er rolig, og klarer å være i den roen så vet jeg ikke hvor nyttig det er med testene. Jeg får jo ikke gjort noe fra eller til…Men jeg tester imorgen, 13 dpo.
Det er nok lurt å legge bort testingen hvis du klarer, ja. Og jeg så du nevnte noe ang strekking i livmor, den kommer til å komme og gå litt. Så prøv å ikke få panikk når det kommer noen dager du ikke kjenner den :D :chicken:

Det er så lett og enkelt å sette inn eggene, at jeg kjenner alltid en sånn.. "ææh, tenk om det faller ut" :hilarious: :hilarious:

Da de skulle sette det inn, ville det ikke med første runde, så måtte sette inn to ganger :bag:

Det er nok lurt å legge bort testingen hvis du klarer, ja. Og jeg så du nevnte noe ang strekking i livmor, den kommer til å komme og gå litt. Så prøv å ikke få panikk når det kommer noen dager du ikke kjenner den :D :chicken:
Takk :Heartred Det er godt det er noen som har erfaring! Jeg har kun vært på dette stadiet en gang før, og det begynner å nærme seg dagen for at alt snudde forrige gang. Jeg er litt spent på testen imorgen! Jeg håper den har blitt sterkere:smiley-angelic001

Akkurat nå er jeg litt «ute av meg selv»- følelse. Jeg klarer liksom ikke helt tro at det er JEG som er gravid. Det er vel sikkert det er derfor jeg er så rolig. Når det først synker inn kommer jeg vel til å gå helt i spinn:nailbiting::wideyed:

Stimuleringen fortsetter for min del! Ny kontroll på fredag, og forhåpentligvis uttak på mandag eller tirsdag - så jeg sniker meg fort over i en eventuell juli-tråd ser det ut til :laughing002

Legen var veldig usikker på om hun skulle sette opp dosen eller ikke, men siden det er første runde fortsetter vi bare på 112,5 gonal F.
Håper det blir egguttak på deg❤️

Til alle dere erfarne med tester og graviditet :joyful: Når er grensen for kjemisk? Er det rundt 4 uker? Eller senere?

Til alle dere erfarne med tester og graviditet :joyful: Når er grensen for kjemisk? Er det rundt 4 uker? Eller senere?
5+0 uker ja, men altså.. det er jo bare et.. begrep, egentlig. Kalles kjemisk fordi man ikke kan påvise noe på UL, kun kjemisk (blod/urin). Det er jo like godt en spontanabort, likevel; det bare er såpass tidlig at det ikke synes enda.
Det er jo ikke som om det er drastisk mye høyere sjanse på 4+6 ift 5+0 :bag:
Hver eneste dag som går, er høyere sjanse for at ting kommer til å gå bra, helt til mål ❤️

Etter iherdig innsats fra både egg og sædceller har vi 7 blastoer på frys som venter på oss i august:Heartred

Selv om jeg er veldig glad for antallet vi har fått blir jeg likevel ganske irritert og frustrert. Hvorfor skal ikke vi klare det på egenhånd? Av 15 egg ble 13 befruktet. Og selv om 6 har fallt fra, har nesten halvparten av totalen utviklet seg som den skal. Virker jo ikke som om det er noe galt, og de har jo ikke funnet noe galt med oss (bortsett fra svakt redusert spermlvalitet hos partner, men det var såpass svakt at de mener at det ikke skal ha noe innvirkning.). Jeg forstår at det ikke alltid er lett å finne en grunn, og alt det der. Men det bare føles så frustrerende når vi ble gravid uten å egentlig prøve sist, men når vi ønsker nr.2 så får vi det ikke til.

Hadde tydeligvis litt som måtte ut :smiley-ashamed005
Så det var dagens rant, takk for meg!

fra 73 til 945 på 5 dager :love7

Vedlegg

• IMG_4961.jpeg
    IMG_4961.jpeg
    128,5 KB · Visninger: 36
Ja, jeg syntes også det var lenge. Men i morgen er det 5+0. Det er de tregeste dagene jeg kan huske. Synes jeg har vært gravid så lenge at jeg burde vært mye lenger :wacky: :laughing002
Jeg synes også jeg har vært gravid lenge! Og så ser jeg jo at det bare er 3 dager siden jeg fikk positiv test :bag: Så det er jo ikke lenge… men tiden går så ufattelig sakte…

Etter iherdig innsats fra både egg og sædceller har vi 7 blastoer på frys som venter på oss i august:Heartred

Selv om jeg er veldig glad for antallet vi har fått blir jeg likevel ganske irritert og frustrert. Hvorfor skal ikke vi klare det på egenhånd? Av 15 egg ble 13 befruktet. Og selv om 6 har fallt fra, har nesten halvparten av totalen utviklet seg som den skal. Virker jo ikke som om det er noe galt, og de har jo ikke funnet noe galt med oss (bortsett fra svakt redusert spermlvalitet hos partner, men det var såpass svakt at de mener at det ikke skal ha noe innvirkning.). Jeg forstår at det ikke alltid er lett å finne en grunn, og alt det der. Men det bare føles så frustrerende når vi ble gravid uten å egentlig prøve sist, men når vi ønsker nr.2 så får vi det ikke til.

Det er ikke alltid lett, og jeg skjønner deg godt! Men det er dessverre ingenting som kan fortelle oss om hvor levedyktig blastoene er- selvom de er mange:Heartred Vi får jo ikke gen-teste her i Norge enda.

Men dette er et kjempegodt utgangspunkt iallfall og det kan absolutt virke som om gull-egget ligger på frys å venter på deg:joyful:

Skjønner frustrasjonen! :Heartpink Er i samme situasjon, ingen funn men kun 1 naturlig graviditet som endte i SA. Glad for at IVF finnes og at vi får hjelp, oppstart i august for meg også så masse lykke til for oss begge :happy: :Heartpink

Last edited:
Back
Topp