Juni 2025

Så spennende! Hvordan er formen din nå?

Her blir det innsett onsdag til uka, setter Ovitrelle i kveld. Hva tenker du og @Malave, ønsker vi en egen julitråd? Vi blir nok ikke supermange der inne, men en liten gjeng er det jo. Jeg kan godt opprette i så fall :love017 Men vi kan godt bli her i junitråden også om @Skogsjente orker å fortsette å oppdatere.
Jeg oppdaterer:Heartred
Det er helt opp til dere :love7 Det kommer sikkert en liten gjeng som har forsøk siste uka i juli også, når klinikkene har åpnet igjen. Så kanskje ikke så dumt med egen juli-tråd nei :laughing002

Jeg oppdaterer:Heartred
Det er helt opp til dere :love7 Det kommer sikkert en liten gjeng som har forsøk siste uka i juli også, når klinikkene har åpnet igjen. Så kanskje ikke så dumt med egen juli-tråd nei :laughing002
Sant det! Da lager jeg en, så slipper du å være sekretær for hele juli-gjengen også :laughing002 Du kan heller bruke energien din på termingruppa for mars, så skal vi prøve å joine deg der om litt! :Heartred

Sant det! Da lager jeg en, så slipper du å være sekretær for hele juli-gjengen også :laughing002 Du kan heller bruke energien din på termingruppa for mars, så skal vi prøve å joine deg der om litt! :Heartred
Bare fint å dele litt på sekretær-jobben ja :laughing002 Jaa håper så at det er enda flere av dere som får blitt med i termingruppa for mars :love7

Er det ikke så at noen ikke får effekt av opioider? :dead: Godt være man er en av dem i så fall.
https://www.forskning.no/gal-medisi...oen-av-oss-har-ingen-effekt-av-morfin/2185694

0,5% har redusert effekt på opioider, og noen ytterst få har null effekt. :p
Jeg merket i alle fall ingenting av oxynorm hos meg. Skulle også ta Ibux og Paracet på uttaksdagen, og det føltes omtrent bare ut som dét :p Oh well, forhåpentligvis slipper jeg flere uttak, da, for min del :bag:
Jo, har lurt litt på det jeg også. Jeg tåler ikke paracet, så hadde ikke det i bunnen heller:hilarious:

Krysser fingrene for det:happy:

Jo, har lurt litt på det jeg også. Jeg tåler ikke paracet, så hadde ikke det i bunnen heller:hilarious:

Krysser fingrene for det:happy:

Ikke Ibux heller? Jeg måtte ta både og - i tillegg, men.. ikke at det virket så mye :p

Joda, ibux går fint, men jeg fikk voltaren og da får man ikke ta ibux :happy: Virket ikke som de ville at jeg skulle ta ibux:think005
Oh well. Får håpe du får bedre smertelindring på en evt neste gang - hvis det blir flere uttak, uansett. Beste er jo selvsagt om du slipper ❤️

Joda, ibux går fint, men jeg fikk voltaren og da får man ikke ta ibux :happy: Virket ikke som de ville at jeg skulle ta ibux:think005
Ibux er et NSAIDS og det skal man ikke ta når man prøver å bli gravid. Det påvirker fertiliteten. Det samme gjelder naproxen.
Det samme gjelder forsåvidt Voltaren. Det er også et NSAID. Men som premedikasjon er Voltaren ofte standard. Det er samme ulla som Ibux, men mer potent og forventet å gi bedre smertelindring :happy:

Ibux er et NSAIDS og det skal man ikke ta når man prøver å bli gravid. Det påvirker fertiliteten. Det samme gjelder naproxen.
Likevel var det det man skulle ta hos St Olavs ved uttak. :P tipper en engangsdose er greit nok, og at i akkurat det tilfellet vil nytten veie for risikoen?

Takk :HeartpinkJeg her fått tilbake litt trua selv. Har et bedre hode i dag :laughing002
Så godt å høre!!! Det er mye som sitter i hodet :Heartred Jeg har hoppet over en testdag idag for jeg orker ikke tyde altfor mye. Det blir tydeligere økning (eller ikke) imorgen. Jeg vurderer også ta en blodprøve imorgen. Da er jeg 13 dpo, og det blir en dobbel dobling til mandag. Jeg vet ikke om jeg klarer å vente på hcg så lenge, og jeg skal uansett inn til Oslo.

Men jeg vet ikke. Jeg er fortsatt ganske rolig, og jeg kjenner det strekker og rykker i livmoren min hver eneste dag. I går kveld og i dag morges var det nesten ubehagelig. Jeg tror jeg kommer til å få panikk hvis den følelsen forsvinner:nailbiting:

Likevel var det det man skulle ta hos St Olavs ved uttak. :P tipper en engangsdose er greit nok, og at i akkurat det tilfellet vil nytten veie for risikoen?
Absolutt! Legen min sa også at jeg fint kunne ta en lav dose, men jeg tenker det er grunnen til at de gir uttrykk for at du ikke skal ta Ibux.

Så godt å høre!!! Det er mye som sitter i hodet :Heartred Jeg har hoppet over en testdag idag for jeg orker ikke tyde altfor mye. Det blir tydeligere økning (eller ikke) imorgen. Jeg vurderer også ta en blodprøve imorgen. Da er jeg 13 dpo, og det blir en dobbel dobling til mandag. Jeg vet ikke om jeg klarer å vente på hcg så lenge, og jeg skal uansett inn til Oslo.

Men jeg vet ikke. Jeg er fortsatt ganske rolig, og jeg kjenner det strekker og rykker i livmoren min hver eneste dag. I går kveld og i dag morges var det nesten ubehagelig. Jeg tror jeg kommer til å få panikk hvis den følelsen forsvinner:nailbiting:
Ja, det skjønner jeg. Men jeg tror det er ganske vanlig at den dabber litt av etter hvert. Jeg synes jeg tenker litt mindre over det nå hvertfall. Men blir minnet på det hver gangen jeg går ut av bilen, da er det noen ligamentet som strekker til noe så innmari. På hver side nedi der. Du har jo ikke egentlig noe å tape på å ta en hcg i morgen. Da har du jo allerede utgangspunkt når du tar «klinikk» prøven :Heartpink

Jeg har følt med mindre trøtt i dag, og det plager meg litt. Men utfra testene må jo hcg stige, så prøver å ikke tenke på det. Får se når klokka bikker 21. er da jeg hse pleid å ende opp med å rusle i seng den siste uka:laughing002 og så jeg var gravid med datteren så hadde jeg utrolig lite symptomer. Jeg var trøtt i første trimester og fikk etterhvert mataversjon, så slet med å få i meg mat og drikke. Men egentlig ikke noe utover det. Prøver å ikke sammenligne nå, men det er ikke så lett. Hadde med glede vært kvalm hver dag nå, bare for å vite at det fremdeles lever inni der.

Det er helt greit å ta én dose med Ibux som premedikasjon. Det samme gjelder Voltaren. Det utgjør ingen fare for fertiliteten:happy:

Grunnen til at man ikke får Ibux når man tar Voltaren er det det har akkurat samme virkemåte, mens Paracet virker på en annen måte. Og det er derfor det kombineres med et NSAID :happy:

Det er helt greit å ta én dose med Ibux som premedikasjon. Det samme gjelder Voltaren. Det utgjør ingen fare for fertiliteten:happy:

Grunnen til at man ikke får Ibux når man tar Voltaren er det det har akkurat samme virkemåte, mens Paracet virker på en annen måte. Og det er derfor det kombineres med et NSAID :happy:
Jeg fikk beskjed om at det var greit å ta en dose, men at jeg ikke skulle bruke det som smertelindring under stimulering (f.eks ved mens-smerter). Det var faktisk det eneste legen og sykepleieren fortalte meg at jeg IKKE skulle ta av medisiner/mat når jeg startet for snart to år siden. Jeg har ikke tatt en Ibux på 1,5 år :bag:

Det er kjempefrustrerende med en booster. Da aner man jo ikke, men 9 og 10 dpo er jo fortsatt tidlig uansett. Og siden din erfaring er å få streker litt senere så tenker jeg at dette fortsatt kan gå :Heartred

Jeg har ingen andre symptomer enn en diffus «følelse» i livmor. Hvis jeg tenker på det så er jeg kanskje også litt mer ettermiddagstrøtt enn vanlig. Men da strekker jeg det langt. Ellers er det ingen symptomer. Så det trenger ikke bety noe:Heartred

Jeg krysser fingre for at det dukker opp strek idag!
Takk for det :Heartred
Jeg kan kun teste annenhver dag siden jeg fortsatt tar disse boosterne. Fikk beskjed om å gjøre det til etter beta.

Det er mest den følelsen i livmor som jeg gjerne skulle hatt. Mener å huske jeg har hatt den i alle 7 graviditeter bortsett fra den ektopiske. Men i dag har det hvertfall vært mye stikking, så får håpe det er et godt tegn.

Går alt bra med deg? Klart å legge bort uroen litt?

Jeg fikk beskjed om at det var greit å ta en dose, men at jeg ikke skulle bruke det som smertelindring under stimulering (f.eks ved mens-smerter). Det var faktisk det eneste legen og sykepleieren fortalte meg at jeg IKKE skulle ta av medisiner/mat når jeg startet for snart to år siden. Jeg har ikke tatt en Ibux på 1,5 år :bag:
Også er det overraskende mange som bruker mye Ibux. Og da er det jo greit at de er tydlige på det. For jeg vil tro mange ikke tenker på å sjekke felleskatalogen selv. Det brukes ikke til kreftpasienter heller faktisk. Men da pga økt blødningstendens. Hvertfall på vårt sykehus. Men det er litt typiske kirurgi medikament. Jeg har heller ikke brukt Ibux på lenge. Samme med alkohol. Skal på festival i slutten av juli nå. Og håper jeg ikke kan drikke i år selvsagt. Vi er der hvert år, og de tre dagene i fjor er det eneste jeg har rørt av alkohol siden juli 2022. Men da var det jo stopp av naturlige årsaker :laughing002 også gikk det slag i slag med svangerskap, amming og før ammingen var over var vi i gang med å prøve på nummer to. Har ikke savnet det det minste :laughing002

Takk for det :Heartred
Jeg kan kun teste annenhver dag siden jeg fortsatt tar disse boosterne. Fikk beskjed om å gjøre det til etter beta.

Det er mest den følelsen i livmor som jeg gjerne skulle hatt. Mener å huske jeg har hatt den i alle 7 graviditeter bortsett fra den ektopiske. Men i dag har det hvertfall vært mye stikking, så får håpe det er et godt tegn.

Går alt bra med deg? Klart å legge bort uroen litt?
Absolutt! Alt bra :Heartred Jeg er egentlig overraskende rolig. Kjente på uro rett før jeg skulle teste for første gang. Mest fordi jeg var så redd for at det ikke skulle være strek. Men nå er jeg tilbake til ro-følelse igjen. Det er derfor jeg lurer på om jeg skal stresse så mye med testene… Så lenge jeg er rolig, og klarer å være i den roen så vet jeg ikke hvor nyttig det er med testene. Jeg får jo ikke gjort noe fra eller til…Men jeg tester imorgen, 13 dpo.

Back
Topp