Når forteller dere søsken?

Catstitch

Flørter med forumet
♡ Babymais2026 ♡
Når tenker dere å fortelle søsken?
Jeg skal på TUL når jeg 7+4 - vurderer vel å fortelle et par uker etter det kanskje…
Usikker ‍♀️ Barna er 5, 7 og 16 år.

Fortalte det for tidlig sist , som endte med MA. Hele barnehagen viste det. Så denne gangen blir det ikke før uke 12. Om 3 uker.

Jeg og lurer litt på dette, mine er snart 12 og 9 år, de har vært hjemme med meg i noen dager nå, er sykemeldt. De merker at jeg er sliten, så har vurdert å fortelle det om ikke så lenge. Skal på TUL (ekstra oppfølging) neste uke, håper å få se hjerteslag da, kanskje vi forteller det etter det. Ser for meg at jeg blir sliten i sommerferien sammen med dem, og da også er det greit at de vet hvorfor jeg evt. er sliten.

Fortalte det for tidlig sist , som endte med MA. Hele barnehagen viste det. Så denne gangen blir det ikke før uke 12. Om 3 uker.
Huff! Det er jo det man er redd for, og med barna liksom. Nei, jeg kommer vel til å vente til ca. uke 12 jeg også.

Jeg og lurer litt på dette, mine er snart 12 og 9 år, de har vært hjemme med meg i noen dager nå, er sykemeldt. De merker at jeg er sliten, så har vurdert å fortelle det om ikke så lenge. Skal på TUL (ekstra oppfølging) neste uke, håper å få se hjerteslag da, kanskje vi forteller det etter det. Ser for meg at jeg blir sliten i sommerferien sammen med dem, og da også er det greit at de vet hvorfor jeg evt. er sliten.
Ja, om man er sliten, eller veldig dårlig så er det jo greit at barna vet. Så handler det jo om alder og modenhet også.
Er virkelig ikke noe fasit svar på dette.

Her er våre 2 og 5, så det blir å vente til etter OTUL, slik at det er greit hvis de røper det for både barnehage og ellers. Kunne gjerne ventet lengre siden det blir lenge for de å vente på et søsken - men regner med andre rundt snakker/spør de om det så da er det nok best vi får fortelle det selv :)

Her er barna 4 og 7 (snart 8), og forteller det nok etter TOUL. Nærmeste familie vet ikke noe, og fåtall vet at vi har prøvd på nr tre, og tenkte det kunne vært morsomt hvis de bare dukket opp på en familiesammenkomst med storesøsken-t-skjorte. :)

Vi har gjennomgått prøverør og jeg har vært åpne med mine om alt fra dag 1. Har to gutter og det er viktig for meg at det er naturlig for dem når de blir store. De vet også at det kan hende vi mister. <3

Hvis det går, så venter jeg til uke 12. Men jeg får veldig fort mage (spesielt siden dette er nr 4), så spørs om de ikke tipper det lenge før den tid... de så det allerede i uke 9 sist...

Vi er veldig usikker! Jeg har TOUL 13+1, og har allerede begynt å få mage som jeg føler jeg må skjule (kommer nok fortere nå som det er nr 3). Er 8+6 i dag. Vi har lyst til å se at alt er bra, for vi kommer ikke til å prøve igjen hvis det ikke blir noe av, siden det i utgangspunktet ikke var planlagt. Derfor blir det leit hvis ungene blir veldig glad for søsken-nyhet, også blir det ikke likevel. Vi snakket derfor om å forsøke å skjule magen til 13+1, men det blir utfordrende. :nailbiting:

Vi er veldig usikker! Jeg har TOUL 13+1, og har allerede begynt å få mage som jeg føler jeg må skjule (kommer nok fortere nå som det er nr 3). Er 8+6 i dag. Vi har lyst til å se at alt er bra, for vi kommer ikke til å prøve igjen hvis det ikke blir noe av, siden det i utgangspunktet ikke var planlagt. Derfor blir det leit hvis ungene blir veldig glad for søsken-nyhet, også blir det ikke likevel. Vi snakket derfor om å forsøke å skjule magen til 13+1, men det blir utfordrende. :nailbiting:
Har som deg begynt å få mage 8+1, min nr tre også. I går pekte en annen mamma i bhg på magen min og så på seg selv. Mannen misforsto, trodde hun også var gravid, og holdt på å plumpe ut med en kommentar. Heldigvis fikk jeg avverget det da jeg forsto at de æt var lik kjole hun mente :hilarious:Det var i etterkant av dette han sa at han begynte å se det nå. Men satser på løse klær og kjoler frem til TOUL.

Har som deg begynt å få mage 8+1, min nr tre også. I går pekte en annen mamma i bhg på magen min og så på seg selv. Mannen misforsto, trodde hun også var gravid, og holdt på å plumpe ut med en kommentar. Heldigvis fikk jeg avverget det da jeg forsto at de æt var lik kjole hun mente :hilarious:Det var i etterkant av dette han sa at han begynte å se det nå. Men satser på løse klær og kjoler frem til TOUL.
Oj, wææ! Godt han ikke sa hva han tenkte ja! :laughing002 Så gøy at vi er flere som begynner å vises litt. :love017

Sååå deilig å se vi er flere tredjegangs som begynner å få mage :angelic: her har største jenta på fem allerede pekt på magen og spurt om jeg har baby i magen, eller om jeg bare har en stor mage :hilarious::bag: men vil gjerne vente til etter TUL med å fortelle, da det er 100% sikkert at hele barnehagen får vite det med det samme.. :hilarious: hun er SÅ interessert i babyer, og har spurt når hun får lov til å få baby i magen :hilarious: så det vil hun på ingen måte klare å holde for seg selv!

Back
Topp