Takk det sammeHåper for dere denne gang!gjør noe me en etter å miste, og så gå gravid igjen!
Vi har samme termin dato![]()
Ja, det er en veldig traumatisk opplevelse
Så gøy, da har vi termin på fastelavn begge to
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Takk det sammeHåper for dere denne gang!gjør noe me en etter å miste, og så gå gravid igjen!
Vi har samme termin dato![]()
Ja, det er en veldig traumatisk opplevelse
Så gøy! Da skal du få bryne deg på vårt bilde, om vi skulle være så heldig å få det på bilde da.Elsker å finne ut skjønn med NUB, er så morro! Jeg har faktisk rett på 95% av alle jeg gjetter
Kanskje mage følelsen din stemmer. Hadde vært morro med en jente nåVi får også bare satse på at alt er fint.
Er jo ekstremt dyrt nå, så penga flyr ut å hånda! Altså, kan ikke titte inn butikken før man er blakk![]()
Er vel rundt uke 12 en kan se sånt?
Har vokst opp med kun brødre og fått kun gutter så langt. Blir bra uansett, men er så spennende! 
Medicus, dere da ?Hvilke klinikk har du vært hos?
Tatt privat ivf vi og, spent på om de følger opp med tidlig ul før vi "slippes fri"...
Er vel normalt at det ikke er nøyaktig. Sist graviditet hadde jeg UL da jeg var 7+4 (etter EL), det stemte på målingen, som var rett over 1 cm.Var idag på tidlig ultralyd hvor foster ble målt til 10 mm. I følge mine beregninger med innsett 14. mai ab blasto skulle jeg vært 7+3, men hausken har kommet frem til at jeg er 7+6.
Basert på strls så er embryo 7+1 dag, noe som er for lite (10mm). Bekymret meg grønn og begynte å gråte
Er ikke noe galt. De vokser i rykk og nap denne tidenVar idag på tidlig ultralyd hvor foster ble målt til 10 mm. I følge mine beregninger med innsett 14. mai ab blasto skulle jeg vært 7+3, men hausken har kommet frem til at jeg er 7+6.
Basert på strls så er embryo 7+1 dag, noe som er for lite (10mm). Bekymret meg grønn og begynte å gråte
Jeg fikk beskjed på Ahus om at IVF-embryo vokser saktere enn andre embryo uten at det er noe å bekymre seg forVar idag på tidlig ultralyd hvor foster ble målt til 10 mm. I følge mine beregninger med innsett 14. mai ab blasto skulle jeg vært 7+3, men hausken har kommet frem til at jeg er 7+6.

Stakkars! Skjønner godt følelsene dine, men jeg fikk beskjed om det før de hadde målt min, så er sikker på at alt er fintTusen takk!! Dette hjalp så mye - jeg har vært helt i fra meg idag. Det er noe med at når sykepleier og han som tok ultralyd ikke kunne si noe sikkert som bare veltet det for meg..
Ble så motløs
men hva er grunnen til at Hausken mente du var 7+6? Du satte jo inn 2 dager før meg, og jeg er 7+1 i dag (som gir mening med dine beregninger). Hvordan regner Hausken?Jeg har sendt melding til dem å forhørt meg da jeg ble litt for satt ut idag til å spørre! Vi stusser veldig på det - jeg tenker jo at det ved første ultralyd sist uke ble bergnet feil og at denne beregninen er videreførtStakkars! Skjønner godt følelsene dine, men jeg fikk beskjed om det før de hadde målt min, så er sikker på at alt er fintmen hva er grunnen til at Hausken mente du var 7+6? Du satte jo inn 2 dager før meg, og jeg er 7+1 i dag (som gir mening med dine beregninger). Hvordan regner Hausken?
Ja det gir mening. Si ifra hva de svarer!Jeg har sendt melding til dem å forhørt meg da jeg ble litt for satt ut idag til å spørre! Vi stusser veldig på det - jeg tenker jo at det ved første ultralyd sist uke ble bergnet feil og at denne beregninen er videreført
Samme.... Fikk time til UL igår hos de...Medicus, dere da ?![]()
Oi spennende!! Hvilken skal du bruke når du forteller folk terminen din da?Da har jeg fått svar fra hausken:
Termindato i vårt system er satt til 31.01.26.
Basert på alder ved frys og dato fra tining/innsett). Jeg vet at dette gir en liten forskjell fra mange online-kalkulatorer. Det forklarer ikke hele størrelsesavviket (7+4 gir feks. En ventet strls på 14mm) men drar jo i riktig retning.
Jeg tror jeg bruker 02. Februar, 7+4 - syns ikke hausken sin forklaring var så god så jeg tar min egen beregningOi spennende!! Hvilken skal du bruke når du forteller folk terminen din da?

Må innrømme jeg håper på en liten jente denne gangen men regner egebtlig med at det blir en gutt til. Vet akkurat når jeg ble gravid og det var noen dager etter antatt eggløsning 
Ja skjønner, for er vel 40+3 som er offisiell termindato, er det ikkevJeg tror jeg bruker 02. Februar, 7+4 - syns ikke hausken sin forklaring var så god så jeg tar min egen beregning![]()
Jeg har nerdet litt hva man kan se på ultralyd de første ukene, og det er etter at man er fem og en halv uke på vei at det forventes å se mer enn en fostersekk. Jeg ser at de anbefaler å vente til uke 7 med tidlig UL, fordi før det er man ikke garantert å se hjerteslagene. Da jeg var der 6+6 målte han fosteret til å trolig være ca 6+3, og de hjerteslagene vi så måtte en ha godt syn for å oppdage.Er så usikker på når jeg skal bestille ultralyd til. Vil gjerne ha time fort, men ikke så tidlig at det blir tvil hvis fostersekken er tom igjen.
Meeen de var der i alle fall, så jeg priser meg lykkelig for å ikke ha dratt enda tidligere. Da hadde jeg nok blitt skuffet. Ja er enig med 7+0 anbefalingen. Sist dro jeg 7+4 etter EL (jeg tempet) men 6+6 etter mens, heldigvis hadde jeg rettJeg har nerdet litt hva man kan se på ultralyd de første ukene, og det er etter at man er fem og en halv uke på vei at det forventes å se mer enn en fostersekk. Jeg ser at de anbefaler å vente til uke 7 med tidlig UL, fordi før det er man ikke garantert å se hjerteslagene. Da jeg var der 6+6 målte han fosteret til å trolig være ca 6+3, og de hjerteslagene vi så måtte en ha godt syn for å oppdage.Meeen de var der i alle fall, så jeg priser meg lykkelig for å ikke ha dratt enda tidligere. Da hadde jeg nok blitt skuffet.
![]()