Skravletråd

Jeg skal til første time hos jordmor i morgen! Så sprøtt å tenke på, for føler nesten ikke at jeg har innsett at jeg er gravid. :laughing002 Gleder meg!
Så gøy! Jeg ringte helsestasjonen i går, skulle få et skjema å fylle ut, men har ikke hørt noe i dag. Vurderer å ringe i morgen og purre. Jeg vil vite om jeg kan få time ila sommeren :arghh:

Jeg vil gjerne høre hvordan det gikk om du vil dele etter at du har vært der :) Jeg vurderer å bestille time selv snart
Ja, kan fortelle hva vi gjorde etter timen. :D Jeg ringte på fredag tror jeg det var, og fikk time veldig fort. Tror de skvisa meg inn fordi det snart er ferie der.

Så gøy! Jeg ringte helsestasjonen i går, skulle få et skjema å fylle ut, men har ikke hørt noe i dag. Vurderer å ringe i morgen og purre. Jeg vil vite om jeg kan få time ila sommeren :arghh:
Ja, jeg ville purret da! Kanskje de har glemt det, og er jo ganske lenge å vente til etter fellesferien eventuelt. :)

Jeg ringte til jordmor i går for å fortelle den gode nyheten. Fikk time 2. juli. Da skal jeg også få henvisning til tidlig ultralyd på sykehuset. Gleder meg sånn til å komme i gang med alle kontrollene hos jordmor :love7

Ja, jeg ville purret da! Kanskje de har glemt det, og er jo ganske lenge å vente til etter fellesferien eventuelt. :)
Jepp, det burde jo ikke ta lang tid å skrive inn infoen min på dataen (hørte hun skrev ned for hånd) også få sendt skjemaet på HelseNorge. Tror det var der jeg fikk det sist ihvertfall, og at det tok max et par dager, så fikk jeg time i uke 6. Men kan late som jeg har glemt totalt og spørre hvor lang tid og hvor det kommer :hilarious: For ja, blir kjedelig å vente til august når jeg er 12 uker (og da har jeg legetime uansett).

Jeg ringte til jordmor i går for å fortelle den gode nyheten. Fikk time 2. juli. Da skal jeg også få henvisning til tidlig ultralyd på sykehuset. Gleder meg sånn til å komme i gang med alle kontrollene hos jordmor :love7
Ååå, heldig! :love017 Håper på det samme for meg selv, ringer og purrer i morgen

Ja, kan fortelle hva vi gjorde etter timen. :D Jeg ringte på fredag tror jeg det var, og fikk time veldig fort. Tror de skvisa meg inn fordi det snart er ferie der.
Åja, kanskje jeg burde bestille time jeg også da :) er fortsatt veldig usikker på om jeg bare vil gå til jordmor/lege eller kombinere de to

Jepp, det burde jo ikke ta lang tid å skrive inn infoen min på dataen (hørte hun skrev ned for hånd) også få sendt skjemaet på HelseNorge. Tror det var der jeg fikk det sist ihvertfall, og at det tok max et par dager, så fikk jeg time i uke 6. Men kan late som jeg har glemt totalt og spørre hvor lang tid og hvor det kommer :hilarious: For ja, blir kjedelig å vente til august når jeg er 12 uker (og da har jeg legetime uansett).
Ja, god idé! Føles jo veldig lenge å vente til uke 12 ja. :)

Åja, kanskje jeg burde bestille time jeg også da :) er fortsatt veldig usikker på om jeg bare vil gå til jordmor/lege eller kombinere de to
Ja, kanskje lurt å bare ringe og høre hva som er mulig. :) Jeg har kombinert fastlege og jordmor i mine to tidligere svangerskap. Har likt best å gå til jordmor som er ekspert på svangerskap, men har vært veldig fint å ha en lege til å følge litt med på helsa innimellom også, med blodprøver, urinprøve og blodtrykk. Jeg kommer til å kombinere igjen tror jeg. :)

Hva skal dere resten av uka?
I dag har jeg hatt Snapchat, snaper med flere andre jenter :) Så da blir jeg av på andre steder for det tar så mye tid. Skal prøve å gjøre masse fornuftig som feks rydde masse klær og kaste ting. Så håper jeg dagene går fort

Jeg må uansett kombinere siden på min helsestasjon tar de ikke blodprøver eller glukosetesten, vet ikke om det er sånn hos deg. Men du kan jo uansett teste ut en time hos hver av dem og se hva du føler for etter det?

Ja, god idé! Føles jo veldig lenge å vente til uke 12 ja. :)
Jepp, jeg vil jo føle at ting skjer, sant :hilarious: Kjenner jo så godt som ingenting, så glemmer at jeg er gravid :smiley-ashamed004 Har ihvertfall økende tester, skal ta de siste i morgen :D Også har jeg bestilt privat TUL til 7+5, så da har jeg noe før uke 12

Ja, kanskje lurt å bare ringe og høre hva som er mulig. :) Jeg har kombinert fastlege og jordmor i mine to tidligere svangerskap. Har likt best å gå til jordmor som er ekspert på svangerskap, men har vært veldig fint å ha en lege til å følge litt med på helsa innimellom også, med blodprøver, urinprøve og blodtrykk. Jeg kommer til å kombinere igjen tror jeg. :)
Ja, jeg tror at jeg kommer til å ende opp med en kombinasjon jeg også :)

Jeg må uansett kombinere siden på min helsestasjon tar de ikke blodprøver eller glukosetesten, vet ikke om det er sånn hos deg. Men du kan jo uansett teste ut en time hos hver av dem og se hva du føler for etter det?
Ja, skal se om jordmor har time før ferien:)

Hvilke kosttilskudd / vitaminer tar dere? Noen som har en god type multivitamin å anbefale? :)

Så bra at de lager tyggetabletter for voksne, det er mange som sliter med å ta tabletter
Jeepp. Jeg måtte tvinge meg selv til å bli flinkere mens vi prøvde på første, da delte jeg serr gravidvitaminene i 8 i starten :smiley-ashamed004
Så ikke disse tyggetablettene sist, men googlet kosttilskudd for gravide nå, og var heldig! Håper de ikke har kvalmende smak :wtf: Selv omega3 gelefisk ble jeg kvalm av sist, måtte slutte å ta kosttilskudd for jeg spydde hver gang

Dette var interessant, doktorgradsstudie på lave hcg-verdier i begynnelsen av svangerskap. Høy vekt og alder kan visst gi lavere verdier

Vedlegg

• Screenshot_20250619_152101_Chrome.jpg
    Screenshot_20250619_152101_Chrome.jpg
    359,4 KB · Visninger: 16
Back
Topp