Fortelle

Smågoth

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne 2023
Aprilspirene 2023
Fastelavnsbollene 2026
Hvem har dere fortalt om graviditeten så langt? Når planlegger dere å fortelle flere? :D
Bortsett fra forumet så vet én venninne. Mannen kommer hjem om 3 timer, får se om jeg får fortalt han før 2-åringen er lagt :smiley-ashamed004
Tenker jeg forteller søsteren min neste gang jeg ser henne. Skal treffe en annen venninne snart, hun kan også få vite :happy:
Ellers venter vi sikkert til vi har tatt privat UL, tenker det blir rundt uke 8.

Venner, søsken, bestemor og mor

Bortsett fra vordende barnefar, har jeg fortalt min mor. Og en lege jeg var hos i dag (ikke relatert til graviditet, men måtte fortelle fordi det ble snakk om å starte med medisiner)

Jeg har kun fortalt det til mannen min. Vil fortelle det til søstrene mine i slutten av juli ifm en Oslotur, hvis jeg fortsatt er gravid :love7

Mannen kom hjem og bare: "Jaaa? :)" jeg smilte og viste han testen - han lo og sa jeg hadde rett :hilarious: Så begynte han å snakke om å kjøpe bolig, men også at det kan hende det ikke går veien. Veldig praktisk han her :laughing002

Mannen vet, og datteren på 14 år. Men, hun vet at vi prøvde på en baby til.. Er ikke så lett å holde alt skjult for en jente som roter i alle skap :hilarious: men, hun syntes det er koselig. Ønsker seg en lillesøster denne gangen. Han eldste sønnen på 20 år skal vi fortelle etter UL og når magen begynner å komme skal vi forklare det til han minste :Heartred Mamma vet har jo snakket med henne om alle frustrasjoner med denne prøvingen og hun har sikkert fortalt det til min søster og tantebarn for de bor alle samme. Resten skal vi vente med til vil har vært på OUL og tatt NIPT

Her vet mannen, min beste venninne, mamma og stefar (måtte fortelle i forbindelse med en reise hvor jeg ikke klarte å skjule det for mamma). Men glad for å ha støtte i noen nære.

Måtte forresten også fortelle hun som tilberedte maten i Spania, for å unngå å få så mye spekemat. :laughing002

Barna på 8 og 10 skal få vite hvis alt er bra på NIPT test, og når magen begynner å synes rundt uke 12 tenker jeg. :)

Jeg har bare fortalt det til samboer, en jeg kjenner som er rett foran meg i løypa og fysioterapeut og treningsveileder. Kommer til å vente en god stund med å fortelle det til flere, særlig pga svake tester og tidligere MA.

Fortalte søsteren min (og kjæresten hennes, som ikke sa et ord), hun reagerte nesten ikke, syns det var litt rart :smiley-ashamed004

Fortalte søsteren min (og kjæresten hennes, som ikke sa et ord), hun reagerte nesten ikke, syns det var litt rart :smiley-ashamed004
Så skuffende., Man ønsker jo at å få en positiv respons

Enn så lenge er det en hemmelighet som bare jeg og mannen vet, og det synes jeg er litt deilig :angelic:Bortsett fra helsepersonell jeg har vært I kontakt med ang blodprøver og privat UL vel og merke. Nesten ingen rundt oss vet at vi har prøvd på nr tre, og har tatt det for gitt av vi stopper på to. Samtidig har jeg tidligere hatt enn MA samt en SA senest i april, så det er litt godt å bare holde på det selv. Vurderer om jeg må si i fra til mine nærmeste på jobb da jeg har risikofylt arbeid, og trekker meg litt bakerst i utageringssituasjoner allerede.. :confused:Har ferie om tre uker, og går uansett ut i svangerskapspermisjon før ferien er slutt.

Så skuffende., Man ønsker jo at å få en positiv respons
Oj, det var litt rart. Har de prøvd en stund og?
Ja ikke sant! Søsteren min visste at vi har prøvd i et halvt år
De er i et fersk forhold, kjæresten er ung og vil ikke ha barn, så tror nok ikke de er der, lsm :smiley-ashamed004 Søsteren min visste at vi har prøvd i et halvt år

Ja ikke sant! Søsteren min visste at vi har prøvd i et halvt år
De er i et fersk forhold, kjæresten er ung og vil ikke ha barn, så tror nok ikke de er der, lsm :smiley-ashamed004 Søsteren min visste at vi har prøvd i et halvt år
Litt rart. Kan du spørre henne om hva hun tenkte?

Litt rart. Kan du spørre henne om hva hun tenkte?
Får se om jeg gidder, vi er egentlig ikke såå close sånn følelsesmessig (skada av foreldrene våre) :smiley-ashamed004 Lurer på hvordan foreldrene mine reagerer også. Pappa kommer sikkert ikke til å si noe, men kanskje gi en sjelden klem :hilarious: Mamma.. det kan gå begge veier, hyle ekstatisk eller typ sånn "hæ nå igjen, at du gidder" :bag: Men må nok fortelle dem før sommerferien. Også skal vi til svigermor, hun blir nok glad, hun er verdens mest positive menneske (og faktisk går an å snakke med) :joyful:

Hos oss vet lederen min det (måtte fortelle det fordi jeg skal være 50% sykmeldt neste uke pga kvalme) og hele svigerfamilien min. De er så skjønne, og behandler meg som jeg er laget av glass :dance008

Får se om jeg gidder, vi er egentlig ikke såå close sånn følelsesmessig (skada av foreldrene våre) :smiley-ashamed004 Lurer på hvordan foreldrene mine reagerer også. Pappa kommer sikkert ikke til å si noe, men kanskje gi en sjelden klem :hilarious: Mamma.. det kan gå begge veier, hyle ekstatisk eller typ sånn "hæ nå igjen, at du gidder" :bag: Men må nok fortelle dem før sommerferien. Også skal vi til svigermor, hun blir nok glad, hun er verdens mest positive menneske (og faktisk går an å snakke med) :joyful:
Høres ut som min familie det :joyful: Ikke fortalt det til noen av dem enda

Høres ut som min familie det :joyful: Ikke fortalt det til noen av dem enda
Foretrekker svigerfamilien, for å si det sånn :smiley-ashamed004 Vi får se hvor mange på den siden vi forteller i sommer, for er ikke 12 uker før ferien vår er ferdig

Her er svigerfamilien samme typen :joyful: Så vi har aldri hatt barnevakt for 3åringen vår
Foreldrene mine har aldri passet datteren vår, men svigermor har passet to ganger :smiley-ashamed004

Back
Topp