Førstegangsgravid!
Jeg er litt forvirret angående base, babystol og helling..
Først basen: vi ser at basen står litt på skrå/med litt helling i bilen vår. Det er litt bratte bakseter, men ut i fra videoer og det jeg har lest så gjør det ingenting at basen er litt "oppe fra setet" ytterst på enden mot foten av basen.
Kjenner dere til problemstillingen?
Vi måtte stramme til Isofix'n og foten som går ned i gulvet måtte helt ut i max lengde for at alt skulle sitte stramt, og da er det litt luft mellom setet og basen på den enden av basen som foten er. Dog står basen stødig.
Bilstolen: Maxi Cosi Pebble 360. Vi slet med å nå 40-45 grader helling på stolen. Skal forsøke på nytt, hadde bare ikke tid til å se mer på det i helgen.
Vi lastet ned en mobilapp for å måle hellingen, så vi målte med mobilappen clinometer langs ryggen og opp mot der skuldrene skal ligge. Da målte vi ca 60 grader, noe jeg vet ikke er trygt og korrekt. Skal forsøke igjen en annen dag når vi har litt bedre tid altså

Må man presse mobilen litt mot ryggen, eller hvordan gjør dere denne målingen i praksis?
--> Er det noen som har gode videoer eller bilder, eller andre tips for oss forvirrede førstegangsgravide? Gjerne med enkle forklaringer på kjekke ting å vite?
Har lest denne siden opp og ned et par ganger, og skjønner teorien, men syntes dette var litt vanskelig likevel jeg
https://www.dyrebarlast.org/l/blogginnlegg-med-formateringstips-for-deg/