Hvilken babystol går dere for?

Livetpålandet

Andre møte med forumet
Flere har kanskje babystol fra tidligere? Noen skal kanskje kjøpe og trenger litt råd og hjelp til hva man skal velge. Mye å tenke på da den skal passe bilen, babyen, og behovet vi har i hverdagen, samme med pris. Ikke alle har det høyeste budsjettet.
Kom gjerne med tips :)

Anbefaler en du kan snu når du skal løfte barnet ut og inn av bilen. Det har ikke vi og det angrer vi på.

Har en besafe iZi go modular x2 fra tidligere, kommer til å bruke den denne gangen også veldig fornøyd med at den kan brukes med base og festes med kun setebelte hvis man har behov for det! Følte ikke behov for å kunne snu på den første stolen da vi alltid tok den med oss inn etter kjøretur.

Vi har Britax Babysafe I-size, og den basen som kan vendes ut mot døren (kan absolutt anbefales!!)

Vi må ha ny da den vi hadde sist er for gammel nå. Veldig lyst på cybex cloud fordi den kan legges flatt når barnet sover utenfor bilen.

Herlighet det er 10 år siden sist jeg så etter babystol, og det er så mye på markedet at jeg blir helt koko…. Sist hadde vi ikke bil, så måtte ha en som ble festet med belte så vi kunne flekse mellom biler når vi først kjørte… nå har vi jo isofix.

Vil ha en med base som kan vendes mot døra, det er det jeg vet :hilarious:

Tror vi kommer til å gå for den vi hadde til barna på 4 og 6 år, så lenge jeg får den tilbake av ei som fikk den, men aldri brukte den.
Tror den heter BeSafe izi Go x1.

Fortsetter å bruke den vi hadde til førstemann! Stokke Steps :Heartred Lett å vaske, og fungerer fortsatt gull til 9-åringen!

Likte veldig godt besafe babystol som flere har nevnt her, så siden vi allerede har base blir det nok å kjøpe den på nytt. Men hater neste stol opp som vi kjøpte, husker ikke helt hvilken besafe det var, men lurer på om det var modular x1. Syntes ikke den passet særlig lenge, så hadde vi ikke allerede hatt stoler fra før, hadde jeg valgt noe annet i dag.

Vi har gått for besafe beyond, den har 4punkt sele (noe vi synes er veldig viktig) og kan vendes ved festing i stolen. Den kan også legges flatt når setet er ute av bilen, og om du legger den ned litt i liggende når en kjører, slås den opp ved en eventuelt kollisjon.

Denne hadde fått veldig bra i test, og var å prøvde i bil. Kjempe fint og bra sete :) lykke til med bilstol jakt !

Vi har cybex cloud z og er super fornøyd! Vi brukte denne til førstemann også :Heartred Det er helt fantastisk at man kan legge ned setet flatt om baby sovnet i bilen og vi klikker det på vogna, pluss at det kan roteres når man skal ta inn og ut av bilen. Noe som gjør det mer skånsomt for rygg og armer:joyful: Liker også godt kalesje’n som dekker godt.

Det ser ikke ut for at jeg får tilbake babystolen fra venninnen min. Har bedt henne om å hente den på hytten der de lagrer den i over 1 år, men det skjer ikke. Fortsatt lenge til termin, men jeg har forklart henne at jeg vil ha den tilbake slik at jeg får testet den i bilen.

Snuser litt på maxi-cosi coral. Virker så greit å kunne løfte ut babyen i den myke bæreren. Vi skal ikke bruke isofix pga plassmangel, så da blir det å feste stolen med beltene. Gjør det litt knotete mtp å kunne løfte ut bæreren, men tenker det er en vanesak. Må bare løsne litt på beltet som holder stolen, så tenker jeg det skal gå fint :D

Fortsetter å bruke den vi hadde til førstemann! Stokke Steps :Heartred Lett å vaske, og fungerer fortsatt gull til 9-åringen!
Dette er spisestolen du nevner nå? Siden du nevner bilstol ett par poster lenger opp :smiley-ashamed004 har du erfaring med denne vs. tripp trapp? Kanskje en digresjon for posten at jeg spør, ble akutt nysgjerrig bare. Har tripp trapp til yngste nå, men åpen for noe nytt til baby, usikker på om mellomste er villig til å skilles fra sin tripp trapp uansett.

Tror jeg ønsker meg BeSafe Go Beyond til første stol, ellers har vi en tom stretch stående til baby blir stor nok. Vurderer å leie babystolen :happy:
Vi har en kabal med bilstoler og hvilken bil, skal kjøpe ny men har ikke bestemt oss for hva enda.

Dette er spisestolen du nevner nå? Siden du nevner bilstol ett par poster lenger opp :smiley-ashamed004 har du erfaring med denne vs. tripp trapp? Kanskje en digresjon for posten at jeg spør, ble akutt nysgjerrig bare. Har tripp trapp til yngste nå, men åpen for noe nytt til baby, usikker på om mellomste er villig til å skilles fra sin tripp trapp uansett.
Hahaha! Gravid-hjerne! Ja, mener spisestolen :hilarious: Vi har tripp trapp på jobb, og opplever at Steps er noe lettere å vaske, samt at sittedelen er litt mer tilpasset også større barn (jeg som voksen sitter bedre i den enn i tripp trapp f.eks.), men ellers synes jeg begge er like gode! Sånn rent estetisk ville jeg gått for en tripp trapp til så det ikke ser rart ut rundt bordet med to forskjellige :cool:

Hahaha! Gravid-hjerne! Ja, mener spisestolen :hilarious: Vi har tripp trapp på jobb, og opplever at Steps er noe lettere å vaske, samt at sittedelen er litt mer tilpasset også større barn (jeg som voksen sitter bedre i den enn i tripp trapp f.eks.), men ellers synes jeg begge er like gode! Sånn rent estetisk ville jeg gått for en tripp trapp til så det ikke ser rart ut rundt bordet med to forskjellige :cool:
Da henger jeg med :hilarious: vi er i en posisjon hvor alle de ordinære stolene rundt bordet er modne for utskifting, så vi får se hva vi ender opp med. Tripp trapp’en er bruktkjøp og kan sikkert selges videre til ca samme pris om vi hadde bytta til steps. Mellomste er bare 102cm lang, så han er nok litt kort for «vanlig» stol enda. Ser hva du mener med to like barnestoler i alle fall :hilarious:

Førstegangsgravid!
Jeg er litt forvirret angående base, babystol og helling..

Først basen: vi ser at basen står litt på skrå/med litt helling i bilen vår. Det er litt bratte bakseter, men ut i fra videoer og det jeg har lest så gjør det ingenting at basen er litt "oppe fra setet" ytterst på enden mot foten av basen. Kjenner dere til problemstillingen?
Vi måtte stramme til Isofix'n og foten som går ned i gulvet måtte helt ut i max lengde for at alt skulle sitte stramt, og da er det litt luft mellom setet og basen på den enden av basen som foten er. Dog står basen stødig.

Bilstolen: Maxi Cosi Pebble 360. Vi slet med å nå 40-45 grader helling på stolen. Skal forsøke på nytt, hadde bare ikke tid til å se mer på det i helgen.
Vi lastet ned en mobilapp for å måle hellingen, så vi målte med mobilappen clinometer langs ryggen og opp mot der skuldrene skal ligge. Da målte vi ca 60 grader, noe jeg vet ikke er trygt og korrekt. Skal forsøke igjen en annen dag når vi har litt bedre tid altså :love7 Må man presse mobilen litt mot ryggen, eller hvordan gjør dere denne målingen i praksis?

--> Er det noen som har gode videoer eller bilder, eller andre tips for oss forvirrede førstegangsgravide? Gjerne med enkle forklaringer på kjekke ting å vite?

Har lest denne siden opp og ned et par ganger, og skjønner teorien, men syntes dette var litt vanskelig likevel jeg :smiley-ashamed008 https://www.dyrebarlast.org/l/blogginnlegg-med-formateringstips-for-deg/

Har en besafe iZi go modular x2 fra tidligere, kommer til å bruke den denne gangen også veldig fornøyd med at den kan brukes med base og festes med kun setebelte hvis man har behov for det! Følte ikke behov for å kunne snu på den første stolen da vi alltid tok den med oss inn etter kjøretur.
Sniker fra august. Må man ikke ha base på den? Altså, kan den festes kun med setebelte, uten base?

Vi har kjøpt samme, fordi den kom i barnevogn pakke med Emmaljunga Sento Pro og skal passe rett på barnevogna, men har ikke fått montert eller satt meg inn i det ennå, fordi vi er midt i en flytteprosess.

Praktisk om bilstolen kan festes i andre biler (f.eks på reise) uten base.

Back
Topp