Presentasjonstråd

Gravid

Elsker forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Julibarna2024☀️
Hei, tenkte vi kunne presentere oss i denne tråden :Heartpink

Jeg er 26 år, og samboer og jeg har prøvd å få barn i 2 år. Vi ble raskt gravide første gang, men mistet sønnen vår da jeg var halvveis. Jeg kan fremdeles ikke tro at jeg er gravid, og er både overlykkelig og livredd samtidig:Heartpink

Last edited:
Hei!
Så fint med en presentasjonstråd! :love017

Jeg er 36 år, og har to gutter på 8 og 10 år fra før. Har alltid ønska meg en til, men mannen har holdt igjen. Den siste tiden har han gått med på å være litt uforsiktig, og har sagt at skjer det så skjer det. Nå har det skjedd! :Heartred

Jeg har tidligere mistet i uke fem, så er litt stressa nå, og håper å kunne senke skuldrene etter et par uker til. :)

Hei, tenkte vi kunne presentere oss i denne tråden :Heartpink

Jeg er 26 år, og samboer og jeg har prøvd å få barn i 2 år. Vi ble raskt gravide første gang, men hadde en stille fødsel av sønnen vår da jeg var halvveis, etter han plutselig stoppet å sparke. Etter fødselen var jeg desperat på å bli gravid igjen så fort som mulig, men til vår store overraskelse og sorg tok det 14 måneder til før det til slutt gikk da vi tok IVF:love017 jeg kan fremdeles ikke tro at jeg er gravid, og er både overlykkelig og livredd samtidig. Håper av hele mitt hjerte at dette skal gå veien, men klarer ikke helt tro på det enda:Heartpink
Så kjekt å se at du endelig er gravid igjen, gratulerer såå mye :love7 :D:cool05:gen014:talk017

Hei! Jeg er 34 år og gravid igjen etter 5 SA på ett år, siste nå i februar. Har mistet i uke 5 til 9, så er også rimelig spent på om dette går veien.. Vil bare at de første ukene skal fly av gårde og at alt skal gå bra! Har ett barn fra før :Heartred

Hei! Jeg er 34 år og gravid igjen etter 5 SA på ett år, siste nå i februar. Har mistet i uke 5 til 9, så er også rimelig spent på om dette går veien.. Vil bare at de første ukene skal fly av gårde og at alt skal gå bra! Har ett barn fra før :Heartred
Krysser fingrene for at det går veien denne gangen :Heartred har du funnet ut hvorfor du har mistet 5 ganger siste året?

Krysser fingrene for at det går veien denne gangen :Heartred har du funnet ut hvorfor du har mistet 5 ganger siste året?
Ja, i like måte! :Heartred Full utredning utført og ingen «feil» funnet - så vi vet ikke hvorfor.. Fikk dere svar på hvorfor dere mistet? Må være innmari tøft å miste så sent. All medfølelse herfra!

Tuuusen takk, kan nesten ikke tro det :Heartred :Heartred :Heartred hvordan går det med deg nå??
Det tok laang tid før jeg også trodde på det, vet ikke om jeg fremdels tror det :hilarious: det går veldig fint, 14+5 og kjenner liv av og til :love7

Får du ekstra oppfølgning denne gangen? ❤️

Det tok laang tid før jeg også trodde på det, vet ikke om jeg fremdels tror det :hilarious: det går veldig fint, 14+5 og kjenner liv av og til :love7

Får du ekstra oppfølgning denne gangen? ❤️
Ååå så fantastisk at du er gravid, gratulerer!! Endelig :Heartred Ja jeg får NIPT og UL annenhver uke heldigvis:Heartpink er jo for tidlig å se noe nå, men håper jeg føler det er litt betryggende når den tid kommer. Første UL om 10 dager! Vet du hvilket kjønn du får enda?:love017

Ja, i like måte! :Heartred Full utredning utført og ingen «feil» funnet - så vi vet ikke hvorfor.. Fikk dere svar på hvorfor dere mistet? Må være innmari tøft å miste så sent. All medfølelse herfra!
Så utrolig frustrerende! Hadde du fin HCG-stigning og så hjertelyd på UL, også bare gikk det galt? Denne gangen skal det gå! Får du noen støttemedisiner?
Tusen takk:Heartred Nei vi fant ikke ut hvorfor, antakelig var det en tilfeldig og spontan utviklingsfeil som oppstod rundt uke 18, ingen funn på utvidet genetisk testing av ham eller oss:(

Så utrolig frustrerende! Hadde du fin HCG-stigning og så hjertelyd på UL, også bare gikk det galt? Denne gangen skal det gå! Får du noen støttemedisiner?
Tusen takk:Heartred Nei vi fant ikke ut hvorfor, antakelig var det en tilfeldig og spontan utviklingsfeil som oppstod rundt uke 18, ingen funn på utvidet genetisk testing av ham eller oss:(
:Heartred Det må det virkelig ha vært for dere også..

Har hatt flere runder med treg hcg, men samtidig opplevd å få høre hjertelyd og så går det galt. Full støttemedisinering denne runden og første gang med prednisolon i tillegg til progesteron og blodfortynnende, håper det gjør susen:shy:

Håper alt går bra for dere også denne gangen!
Fint med et sted som dette hvor man kan få snakket med andre i lignende situasjoner!

Hei! Jeg er 27 år og gravid med mannen min som jeg giftet meg med i fjor :Heartred vi har vært sammen i 11 år, og vært prøvere i over 1 år før det endelig klaffet på 3. innsett hos hausken. Har tidligere hatt en selvbestemt abort da jeg var 19 ( med samme partner). Har siden ikke hatt noen positive tester før nå

Hei,
Jeg er 36år og er 5+3 i dag :Heartbigred vi har vært gift i snart ett år, og prøvd like lenge. Ble gravid i desember 2024, men mistet i februar. Jeg er veldig nervøs, men håper det går hele veien denne gang. Går på progesteron nå, og håper det hjelper

:Heartred Det må det virkelig ha vært for dere også..

Har hatt flere runder med treg hcg, men samtidig opplevd å få høre hjertelyd og så går det galt. Full støttemedisinering denne runden og første gang med prednisolon i tillegg til progesteron og blodfortynnende, håper det gjør susen:shy:
Uff man hører jo at det er så stor sjanse for levende barn når man hører hjertelyd, må ha vært skikkelig trist. Så godt å høre at du får full runde med støttemedisiner. Hvilke doser står du på? Jeg bruker Albyl-E 75mg og 10mg prednisolon selv, og 300mg utrogestan. Det burde jo gjøre susen for oss :love017
Håper alt går bra for dere også denne gangen!
Fint med et sted som dette hvor man kan få snakket med andre i lignende situasjoner!
Tusen takk! Ja veldig, var ikke like aktiv i juligruppra sist gang, men hver dag føles som en måned når jeg er så stressa, i tillegg til at jeg fikk full sykemelding fra positiv test, så har mye tid å få til å gå:hilarious:

Uff man hører jo at det er så stor sjanse for levende barn når man hører hjertelyd, må ha vært skikkelig trist. Så godt å høre at du får full runde med støttemedisiner. Hvilke doser står du på? Jeg bruker Albyl-E 75mg og 10mg prednisolon selv, og 300mg utrogestan. Det burde jo gjøre susen for oss :love017

Tusen takk! Ja veldig, var ikke like aktiv i juligruppra sist gang, men hver dag føles som en måned når jeg er så stressa, i tillegg til at jeg fikk full sykemelding fra positiv test, så har mye tid å få til å gå:hilarious:
Ja, det har vært en tøff tid!

Står på det samme som deg, bare 400 mg Cyclogest i stedet for utrogestan - krysser fingrene for oss!!!

Fullt forståelig at du er mer aktiv nå :-) Godt hvis det kan hjelpe litt!

Ja, det har vært en tøff tid!

Står på det samme som deg, bare 400 mg Cyclogest i stedet for utrogestan - krysser fingrene for oss!!!

Fullt forståelig at du er mer aktiv nå :-) Godt hvis det kan hjelpe litt!
Så spennende!! Jeg og :Heartred

Ååå så fantastisk at du er gravid, gratulerer!! Endelig :Heartred Ja jeg får NIPT og UL annenhver uke heldigvis:Heartpink er jo for tidlig å se noe nå, men håper jeg føler det er litt betryggende når den tid kommer. Første UL om 10 dager! Vet du hvilket kjønn du får enda?:love017
Tusen takk❤️❤️ så bra du får god oppfølgning, blir spennende med ul om 10 dager :love7 :D hvor langt vil du være da?

Nei, vi skal ikke vite denne gangen, det er superspennende:excited001:hilarious:

Tusen takk❤️❤️ så bra du får god oppfølgning, blir spennende med ul om 10 dager :love7 :D hvor langt vil du være da?

Nei, vi skal ikke vite denne gangen, det er superspennende:excited001:hilarious:
Shit så spennende!! Det høres veldig gøy ut egentlig. Da er jeg 6+2, så skal jeg ha UL hver partallsuke :Heartred

Hei,
Jeg er 36år og er 5+3 i dag :Heartbigred vi har vært gift i snart ett år, og prøvd like lenge. Ble gravid i desember 2024, men mistet i februar. Jeg er veldig nervøs, men håper det går hele veien denne gang. Går på progesteron nå, og håper det hjelper
Hei! Jeg er 33 år og har termin i februar. Jeg ble gravid i mars og mistet i april selv. Kan jeg spørre hvordan du fikk innvilget progresteron? tok det opp med legen under kontroll etter SA, jeg spottet brunt hele forrige graviditeten før spontanaborten, men hun mente det ikke var nødvendig siden jeg ‘kun’ har mistet en gang er så redd for at det samme skal skje igjen! Takk for svar ❤️

Back
Topp