♡ IKM UKE 20 og 21 ♡

Jeg startet dagen med tydelige menssmerter, og så har det bare gitt seg og fortsatt ingen tr.. Ikm i går. Ikke testet mer heller siden smertene var så tydelige. Prøver å manifestere frem tr ved å skrive her :laughing002 Det er liksom alt fra 15 til 25 dager fra tr starter til el kommer, så jeg syns jeg har lenge nok å vente:hilarious::shifty:

Jeg startet dagen med tydelige menssmerter, og så har det bare gitt seg og fortsatt ingen tr.. Ikm i går. Ikke testet mer heller siden smertene var så tydelige. Prøver å manifestere frem tr ved å skrive her :laughing002 Det er liksom alt fra 15 til 25 dager fra tr starter til el kommer, så jeg syns jeg har lenge nok å vente:hilarious::shifty:

Når testet du sist?❤️ Samme sykluser som jeg også har, er så dritt om syklusen blir lang.. eviglenge å vente på EL:dead::whacky011

Når testet du sist?❤️ Samme sykluser som jeg også har, er så dritt om syklusen blir lang.. eviglenge å vente på EL:dead::whacky011
Testet 12 dpo så tror ikke det er så stor sjanse (15 dpo i dag). Så jo noe på testene, men det var så nærme usynlig man får det så det var nok bare skygge. Syns jeg så akkurat det samme 11 dpo.
Jaaa skikkelig dritt! Det blir så lenge mellom hver sjanse også :shifty: Og uendelig antall EL-tester:hilarious:

1 dag over IKM, ingen mens, men negative tester. Veldig irriterende at mensen er forsinket når jeg ikke er gravid. Flere som har opplevd det?
Mange av oss har det :smiley-ashamed004 Skjer vel som regel når man ikke er 100% sikker på EL (og evt. lengde på lutealfase)

1 dag over IKM, ingen mens, men negative tester. Veldig irriterende at mensen er forsinket når jeg ikke er gravid. Flere som har opplevd det?

Har lang lutealfase, så får først mens 16dpo :dead:

Testet 12 dpo så tror ikke det er så stor sjanse (15 dpo i dag). Så jo noe på testene, men det var så nærme usynlig man får det så det var nok bare skygge. Syns jeg så akkurat det samme 11 dpo.
Jaaa skikkelig dritt! Det blir så lenge mellom hver sjanse også :shifty: Og uendelig antall EL-tester:hilarious:

Da får vi se om TR kommer om noen dager:angelic: Dritt med skygger på testene, sliter med det selv og. Ganske så tydelige skygger, men bare lurestreker:bag:

Mange av oss har det :smiley-ashamed004 Skjer vel som regel når man ikke er 100% sikker på EL (og evt. lengde på lutealfase)
Jeg har nesten alltid syklus på 27 dager, men ser den noen ganger er 29 dager. Kanskje det er tilfellet nå også. Fint å høre at det er vanlig at jeg skjer, jeg lurer på innimellom om alt er som det skal siden det tar lengre tid å bli gravid denne gangen enn det gjorde de 2 første gangene.

Klarte ikke å ikke teste :hilarious: 10 dpo på utvannet ettermiddagsurin :hilarious:
IMG_6807.jpeg

Det er en tålmodighetsprøve kan jeg se for meg. Jeg pleier vanligvis ha 14 dager tror jeg, men har ikke helt kontroll på EL :angelic:

Den er langdryg, ja. Og når testene er negative 10/11dpo, så er det mange dager å vente på mens:arghh: Og kan ha lang folikkelfase på 24 dager i tillegg, så blir MYE venting:whacky011

Jeg har nesten alltid syklus på 27 dager, men ser den noen ganger er 29 dager. Kanskje det er tilfellet nå også. Fint å høre at det er vanlig at jeg skjer, jeg lurer på innimellom om alt er som det skal siden det tar lengre tid å bli gravid denne gangen enn det gjorde de 2 første gangene.
Er helt vanlig at det varierer litt, egget blir ikke alltid modent til samme tid hver eneste mnd (men lutealfasen skal være konstant, men det kan også variere, spesielt hvis det er noe som gjør at den blir kort).
Jeg hadde 28 dagers syklus fra oktober til i april, da ble den 27, og plutselig fikk jeg EL på CD17 forrige syklus, og da ble syklusen 30 dager. Syns ikke syklusen nå er heelt på stell, men ligger an til å bli kortere enn sist.
Er også dessverre vanlig at det kan ta lenger tid selv om det gikk fort andre ganger, bare av tilfeldigheter, men også alder. Datteren vår satt på PP6 (fikk positiv test rett før jeg fylte 28), nå er jeg 30, og kommet til PP6, så er veldig spent! Mannen har tatt sædtest med kjempegode resultat, så der er alt tipptopp :joyful:

I følge flo/ff så er ikm lørdag/søndag. Jeg selv klarte ikke fange el med temp. Og så har jeg fått skyggestreker på babyplan siste uka (som var lurestreker). Testa med annen test nå som var blenda, og så testa jeg med el test, for hvorfor ikke at this point. Å el testen var positiv?
Kan man få positiv el test rett før tr kommer eller tror dere at jeg muligens ikke har hatt eggløsning før nå i dag på cd 27? Jeg er forvirret . :angelic:
Legger ved bilde.

Vedlegg

• 20250522_211258.jpg
    20250522_211258.jpg
    1,1 MB · Visninger: 87
Hei! Kan jeg være med her?

Knøtta88 36 - B3- PP0 - EL 9/5 - IKM 22/5

Kanskje litt feil å kalle meg en prøver, men det er så hyggelig med forum når tankene spinner. :)

Vi har egentlig ikke prøvd aktivt, men var litt uforsiktige, og jeg har fått en svaaak svak strek på Make Sure test.

I dag er det IKM-dato, og streken har blitt bittelitt sterkere. Tør ikke håpe for mye, men håper litt. :) Her er testene:
1747948018661.jpeg

Så i mitt tilfelle var det ikke snev av strek 10 dpo. 11 dpo var den bare som en svaaak skyggestrek som så vidt kunne ses hvis jeg holdt streken i en bestemt vinkel foran vinduet. Hehe.
Men litt skeptisk til om dette vil gå bra, siden de er så svake. :nailbiting:

I følge flo/ff så er ikm lørdag/søndag. Jeg selv klarte ikke fange el med temp. Og så har jeg fått skyggestreker på babyplan siste uka (som var lurestreker). Testa med annen test nå som var blenda, og så testa jeg med el test, for hvorfor ikke at this point. Å el testen var positiv?
Kan man få positiv el test rett før tr kommer eller tror dere at jeg muligens ikke har hatt eggløsning før nå i dag på cd 27? Jeg er forvirret . :angelic:
Legger ved bilde.
Jeg får el alt mellom CD 15 - 25, så det er mulig i alle fall :) Jeg vet man kan få positiv el test ved graviditet, men det er vel mindre sannsynlig siden den testen var negativ. Jeg måtte søke opp dette av nysgjerrighet, og det er visst noen som får en liten økning i LH rett før mens:wideyed: Men siden du ikke har klart å fange opp el på temp så ville jeg nok fulgt opp som om det er el nå, og så sett om tempen øker etter hvert. Eventuelt dukker tr opp så får du startet på nytt uansett:laughing002

Legger ved bilde.
Vil ikkje sei at den er positiv då, den er ein del svakere enn teststrek. Hadde du ikkje testa hCG kunne det vært den stigningen som lurte, men LG svinger gjennom heile syklusen og kan være innom ganske høge verdier uten at det betyr at ein har EL❤️

Er helt vanlig at det varierer litt, egget blir ikke alltid modent til samme tid hver eneste mnd (men lutealfasen skal være konstant, men det kan også variere, spesielt hvis det er noe som gjør at den blir kort).
Jeg hadde 28 dagers syklus fra oktober til i april, da ble den 27, og plutselig fikk jeg EL på CD17 forrige syklus, og da ble syklusen 30 dager. Syns ikke syklusen nå er heelt på stell, men ligger an til å bli kortere enn sist.
Er også dessverre vanlig at det kan ta lenger tid selv om det gikk fort andre ganger, bare av tilfeldigheter, men også alder. Datteren vår satt på PP6 (fikk positiv test rett før jeg fylte 28), nå er jeg 30, og kommet til PP6, så er veldig spent! Mannen har tatt sædtest med kjempegode resultat, så der er alt tipptopp :joyful:
Det er sant, det er mye som kan påvirke kroppen i den ene eller andre retningen.
Det ser ut til å ta mye lenger tid denne gangen. Det er helt greit for meg om det tar lang tid å bli gravid, men jeg er så dårlig på å ikke vite når det skjer. Jeg blir så kvalm når jeg er gravid at jeg synes det er vanskelig å planlegge ting fremover når jeg ikke vet om jeg er gravid eller ikke.

Så spennende at du er i samme PP som du ble gravid sist! Krysser fingrene for at det klaffer for deg nå og at syklusen oppfører seg som forventet! :Heartred

Back
Topp