Skravletråd

Føler meg mer og mer kvalm og sliten. Begynner grue meg og håper hypermesisen ikke blir så ille denne gangen. Kom på at det blir tredje året jeg går gravid og føder :dead:

5+3. Så ikke en god start med kvalmen enda men man får håpe man slipper det værste :facepalm: Hvor langt er du? :happy:
ah så kjipt! Har du hatt like mye kvalme tidligere??

Ifølge menstermin i utgangspunktet 5+6, men hadde senere el enn vanligvis, ikke før syklusdag 21.. så med tanke på befruktning er jeg vel ikke mer enn 4+4/5 kanskje. :scratch

Merker ikke så mye enda, utenom puppene. :dance018 Samboer sa igår at han hadde på følelsen at det ble en jente, så vi får se:angelic:

Flere som kjenner seg litt rastløse i denne tidlige fasen? Sist hoppet jeg jo rett til uke 8, så første trimester var jo over på et blunk rent mentalt. Vil liksom bare komme ordentlig i gang - ultralyder, mage som vokser, kjenne liv - men det er jo lenge til enda. Og samtidig så vil jeg ikke at det skal gå fort, og det kommer det nok til å gjøre nå som jeg har en ettåring å løpe etter. Vil nyte de siste månedene med bare ett barn!

Flere som kjenner seg litt rastløse i denne tidlige fasen? Sist hoppet jeg jo rett til uke 8, så første trimester var jo over på et blunk rent mentalt. Vil liksom bare komme ordentlig i gang - ultralyder, mage som vokser, kjenne liv - men det er jo lenge til enda. Og samtidig så vil jeg ikke at det skal gå fort, og det kommer det nok til å gjøre nå som jeg har en ettåring å løpe etter. Vil nyte de siste månedene med bare ett barn!
Veldig o_O Men heldigvis har jeg UL på mandag, og da synes jeg ting begynner å bli mer ekte :Heartred Synes uke 3-5 gikk utrolig sakte, men nå føler jeg tiden kommer til å fly!

@Tryhard25 ååå så kos med ultralyd!! Vi må egentlig spare penger, men har litt lyst på tidlig ultralyd selv. Men får jo OTUL etterhvert da, det har jeg aldri vært på. Enn så lenge så gleder jeg meg over å endelig tillate meg selv å binge fødepodcast (fødselspodden, ikke hørt de nyeste episodene, så nå har jeg abonnement og det skal lyttes til den store gullmedalje). Håper Fødepodden på Spotify også kommer med flere episoder etterhvert!

@Tryhard25 ååå så kos med ultralyd!! Vi må egentlig spare penger, men har litt lyst på tidlig ultralyd selv. Men får jo OTUL etterhvert da, det har jeg aldri vært på. Enn så lenge så gleder jeg meg over å endelig tillate meg selv å binge fødepodcast (fødselspodden, ikke hørt de nyeste episodene, så nå har jeg abonnement og det skal lyttes til den store gullmedalje). Håper Fødepodden på Spotify også kommer med flere episoder etterhvert!
Ja, gleder meg veldig. Hehe, jeg hørte på alt av fødselspodden og en del av fødepodden før vi i det hele tatt begynte å prøve :hilarious: Jordmorpodden er også ganske grei, ikke hørt alt der da. Og liker femihelse får barn!

Hvordan artet det seg hos deg? Kvalme er helt nytt for meg denne gang, vet liksom ikke hva jeg skal forvente… Kaster opp og kaster opp
Har hatt hypermesis 3 av 5 svangerskap. Så det er forskjellig fra gang til gang men hos meg pleier jeg først få av og på kvalme. Deretter konstant kvalme som bare øker. Og deretter brekke og kaste opp mesteparten av dagen. Noen graviditeter har jeg funnet ut små ting som kan hjelpe, medisiner, mat eller vann/brus. Spesielt en graviditet hjalp absolutt ingenting og jeg spøy 9 mnd.. Men de andre ga seg rundt 6 mnd. Så alt er forskjellig.

Hvordan føler du deg nå? Som regel her har kvalmen økt gradvis fra uke 5 til 7-8 og da startet spyingen.

ah så kjipt! Har du hatt like mye kvalme tidligere??

Ifølge menstermin i utgangspunktet 5+6, men hadde senere el enn vanligvis, ikke før syklusdag 21.. så med tanke på befruktning er jeg vel ikke mer enn 4+4/5 kanskje. :scratch

Merker ikke så mye enda, utenom puppene. :dance018 Samboer sa igår at han hadde på følelsen at det ble en jente, så vi får se:angelic:
Ja noen dager til eller fra gjør ikke så mye heller :happy:
Jepp har hatt hypermesis i 3 av 5 svangerskap. Skrev i annet innlegg her også om det hehe. Men håper alle her slipper unna det :Heartred
Ja symptomer og plager kommer som regel. Noen før og andre senere. Jeg vil ikke vite kjønn så gidder ikke gjette lenger. Mange ganger jeg var sikker på ene kjønnet så ble det det andre. Men man har jo 50% sjanse for å gjette korrekt da :hilarious:

Rart å tenke på hvor annerledes alt er denne gangen. Ultralyden i morgen er 1 dag etter forrige gang, så veldig likt stadie. Men forrige gang bestilte vi såpass tidlig fordi legen fredagen før hadde skremt meg skikkelig ved å si jeg sikkert hadde abortert hvis jeg i det hele tatt var gravid, basert på en enkelt hcg-prøve. Med andre ord var det ikke mye gleding til den timen, og jordmor fant jo ikke embryoet engang (ble funnet på sykehuset noen dager senere med hjertefrekvens men på en unormal plass). Vi fikk aldri en normal ultralyd og dermed ingen gleding. Denne gangen er det ny og hyggelig lege, HCG’en er veldig fin over tre målinger, symptomene mye heftigere og jeg begynner å få en veldig god følelse på at dette går veien.

Gleder meg utrolig mye til i morgen tidlig og tror vi får møte spiren vår for første gang :Heartred Håper den blir målt til rett størrelse og at det ikke skaper bekymring ved å måle kortere osv. denne gangen tar vi gynekolog istedenfor jordmor siden det var såpass komplisert sist og hun ikke fant noe, bare for å være på den sikre siden. Men føler at dette kommer til å gå veldig fint :love017

Hehe, spørs hvor lenge jeg klarer å skjule det for de få som ikke skal vite det tidlig. På en uke så har 2 stk stirret på magen min, senest nå nettopp (kombinert med spm om vi tenker å få barn osv) o_O Den har virkelig blåst seg opp og ser skikkelig rund ut, og jeg er bare 6 uker…Synes det er koselig å få mage, men ødelegger litt overraskelsesmomentet + ikke så gøy hvis noen bare tror jeg går kjempefort opp i vekt mot sommeren pga mat :hilarious:

Rundt 6+0 i dag og jeg synes det går så sakte. Har enda ikke bestilt time for første time hos JM heller. Liker å vente litt med det, men må få gjort det så jeg rekker TUL da… Synes det er et ork i starten når alt er litt usikkert og symptomer kommer og går osv.

Jeg drømmer så sykt mye! I natt drømte jeg at pappa døde helt brått og våknet rundt kl. 03:00 og var helt i fra meg. Vurderte å ringe han, men ventet til rundt kl. 06 og sendte han en melding ang. en tjeneste i kveld. Han svarte heldigvis kjapt, så jeg var ikke sanndrømt… Sov nesten ingenting i natt og gråt masse. Haha, må le av meg selv.

Da har eldste datteren min flere ganger spurt om jeg er gravid de siste dagene. Kjempe rart jeg har ikke gitt inntrykk for det eller sakt noe :bored:

Hehe, spørs hvor lenge jeg klarer å skjule det for de få som ikke skal vite det tidlig. På en uke så har 2 stk stirret på magen min, senest nå nettopp (kombinert med spm om vi tenker å få barn osv) o_O Den har virkelig blåst seg opp og ser skikkelig rund ut, og jeg er bare 6 uker…Synes det er koselig å få mage, men ødelegger litt overraskelsesmomentet + ikke så gøy hvis noen bare tror jeg går kjempefort opp i vekt mot sommeren pga mat :hilarious:
Hehe, ja… måtte pakke bort 4 nye jeans, tre av de ble kjøpt for omtrent et par uker siden… Var ikke forberedt på dette. Ei heller å bli så oppblåst… Klarer ikke noe som strammer over mageområdet… Hvis UL går fint, da blir det å kjøpe et par gravidbukser! :)

Mamma vet jeg er gravid, uten at vi har sagt noe. Det samme med mammas bestevenninne, som er synsk. Det begynner å bli kleint og ikke bare innrømme det(det blir tatt opp ofte), men jeg venter bare på å få «klarsignal» fra mannen min:gen113

Hehe, ja… måtte pakke bort 4 nye jeans, tre av de ble kjøpt for omtrent et par uker siden… Var ikke forberedt på dette. Ei heller å bli så oppblåst… Klarer ikke noe som strammer over mageområdet… Hvis UL går fint, da blir det å kjøpe et par gravidbukser! :)
Åh, det med stramme bukser klarer ikke jeg heller :hungover:

Back
Topp