Føler meg mer og mer kvalm og sliten. Begynner grue meg og håper hypermesisen ikke blir så ille denne gangen. Kom på at det blir tredje året jeg går gravid og føder 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Hvor langt er du på vei nå?Føler meg mer og mer kvalm og sliten. Begynner grue meg og håper hypermesisen ikke blir så ille denne gangen. Kom på at det blir tredje året jeg går gravid og føder![]()

5+3. Så ikke en god start med kvalmen enda men man får håpe man slipper det værsteHvor langt er du på vei nå?![]()
Hvor langt er du? 
ah så kjipt! Har du hatt like mye kvalme tidligere??5+3. Så ikke en god start med kvalmen enda men man får håpe man slipper det værsteHvor langt er du?
![]()
Samboer sa igår at han hadde på følelsen at det ble en jente, så vi får se
VeldigFlere som kjenner seg litt rastløse i denne tidlige fasen? Sist hoppet jeg jo rett til uke 8, så første trimester var jo over på et blunk rent mentalt. Vil liksom bare komme ordentlig i gang - ultralyder, mage som vokser, kjenne liv - men det er jo lenge til enda. Og samtidig så vil jeg ikke at det skal gå fort, og det kommer det nok til å gjøre nå som jeg har en ettåring å løpe etter. Vil nyte de siste månedene med bare ett barn!
Synes uke 3-5 gikk utrolig sakte, men nå føler jeg tiden kommer til å fly!Ja, gleder meg veldig. Hehe, jeg hørte på alt av fødselspodden og en del av fødepodden før vi i det hele tatt begynte å prøve@Tryhard25 ååå så kos med ultralyd!! Vi må egentlig spare penger, men har litt lyst på tidlig ultralyd selv. Men får jo OTUL etterhvert da, det har jeg aldri vært på. Enn så lenge så gleder jeg meg over å endelig tillate meg selv å binge fødepodcast (fødselspodden, ikke hørt de nyeste episodene, så nå har jeg abonnement og det skal lyttes til den store gullmedalje). Håper Fødepodden på Spotify også kommer med flere episoder etterhvert!
Jordmorpodden er også ganske grei, ikke hørt alt der da. Og liker femihelse får barn!Hvordan artet det seg hos deg? Kvalme er helt nytt for meg denne gang, vet liksom ikke hva jeg skal forvente… Kaster opp og kaster opp5+3. Så ikke en god start med kvalmen enda men man får håpe man slipper det værsteHvor langt er du?
![]()
Har hatt hypermesis 3 av 5 svangerskap. Så det er forskjellig fra gang til gang men hos meg pleier jeg først få av og på kvalme. Deretter konstant kvalme som bare øker. Og deretter brekke og kaste opp mesteparten av dagen. Noen graviditeter har jeg funnet ut små ting som kan hjelpe, medisiner, mat eller vann/brus. Spesielt en graviditet hjalp absolutt ingenting og jeg spøy 9 mnd.. Men de andre ga seg rundt 6 mnd. Så alt er forskjellig.Hvordan artet det seg hos deg? Kvalme er helt nytt for meg denne gang, vet liksom ikke hva jeg skal forvente… Kaster opp og kaster opp
Ja noen dager til eller fra gjør ikke så mye hellerah så kjipt! Har du hatt like mye kvalme tidligere??
Ifølge menstermin i utgangspunktet 5+6, men hadde senere el enn vanligvis, ikke før syklusdag 21.. så med tanke på befruktning er jeg vel ikke mer enn 4+4/5 kanskje.
Merker ikke så mye enda, utenom puppene.Samboer sa igår at han hadde på følelsen at det ble en jente, så vi får se
![]()

Håper den blir målt til rett størrelse og at det ikke skaper bekymring ved å måle kortere osv. denne gangen tar vi gynekolog istedenfor jordmor siden det var såpass komplisert sist og hun ikke fant noe, bare for å være på den sikre siden. Men føler at dette kommer til å gå veldig fint 

Hehe, ja… måtte pakke bort 4 nye jeans, tre av de ble kjøpt for omtrent et par uker siden… Var ikke forberedt på dette. Ei heller å bli så oppblåst… Klarer ikke noe som strammer over mageområdet… Hvis UL går fint, da blir det å kjøpe et par gravidbukser!Hehe, spørs hvor lenge jeg klarer å skjule det for de få som ikke skal vite det tidlig. På en uke så har 2 stk stirret på magen min, senest nå nettopp (kombinert med spm om vi tenker å få barn osv)Den har virkelig blåst seg opp og ser skikkelig rund ut, og jeg er bare 6 uker…Synes det er koselig å få mage, men ødelegger litt overraskelsesmomentet + ikke så gøy hvis noen bare tror jeg går kjempefort opp i vekt mot sommeren pga mat
![]()
Utrolig hva de fanger opp.. minsta mi også vettu, har ymta frempå om at jeg skal ha baby. Blir svett!Da har eldste datteren min flere ganger spurt om jeg er gravid de siste dagene. Kjempe rart jeg har ikke gitt inntrykk for det eller sakt noe![]()

Åh, det med stramme bukser klarer ikke jeg hellerHehe, ja… måtte pakke bort 4 nye jeans, tre av de ble kjøpt for omtrent et par uker siden… Var ikke forberedt på dette. Ei heller å bli så oppblåst… Klarer ikke noe som strammer over mageområdet… Hvis UL går fint, da blir det å kjøpe et par gravidbukser!![]()