Skravletråd

Jeg har enda ikke opplevd noe særlig negativt her inne. Og jeg har vært her i mange år, men med andre brukernavn. Jeg har fremdeles kontakt med damer jeg møtte her inne da jeg var gravid med ungdommene mine. Masse hyggelige damer her inne. Og en helt annen stemning enn andre forum.

Jeg får ikke samme jordmor som fulgte meg i det forrige svangerskapet da hun bare var vikar der, så hun er nå tilbake på fødeavdelingen. Men baksiden med å bo på en liten plass er at jeg kjenner begge jordmødrene fra andre arenaer. Så vet hun er koselig og kun vil møte med meg omsorg. Kanskje litt for mye omsorg siden jeg har kjent henne i 14 år... men det å bestille timen blir så konkret, og så må den jo evt. Avbestilles igjen.. og det blir tungt. Men regner med jeg får tilsendt time til ultralyd snart, jeg ser på helsenorge at de skal tildele meg en time. Så får sikkert beskjed i morgen.
Hvem tildeler time, legen din? Fastlegen min har ikke svart enda på spørsmålene mine som har med veien videre å gjøre, bare svarte på de spørsmålene jeg hadde angående kvalmestillende og at man bør gå av Mounjaro 1 mnd før planlagt graviditet, og at de som har diabetes går over på alternative medikamenter før/under/etter svangerskap..

Godt å høre at folk stort sett er «snille» og støttende på forum. Jeg var jo på forum med forrige barn også, men det er jo så lenge siden… Artig at du har kontakt med tidligere forumvenner fortsatt. Du er lett å like :)

Er det flere som har en del mensmurringer? IKM i dag, og både i går og i dag har jeg hatt en del mensmurringer. Kjennes ut som TR skal komme hvert øyeblikk. Krysser alt jeg har for at det ikke skjer og at det bare er livmoren som jobber :love017
Ja litt, men ikke i korsryggen av en eller annen grunn, men mest sånne stikninger, spes hvis jeg gjør en for brå bevegelse.. og kjenner det presser og følelse av at det vokser/noe der nede som presser på.. :)

Hvem tildeler time, legen din? Fastlegen min har ikke svart enda på spørsmålene mine som har med veien videre å gjøre, bare svarte på de spørsmålene jeg hadde angående kvalmestillende og at man bør gå av Mounjaro 1 mnd før planlagt graviditet, og at de som har diabetes går over på alternative medikamenter før/under/etter svangerskap..

Godt å høre at folk stort sett er «snille» og støttende på forum. Jeg var jo på forum med forrige barn også, men det er jo så lenge siden… Artig at du har kontakt med tidligere forumvenner fortsatt. Du er lett å like :)
Legen sendte henvisning til Haukeland i dag. Og på helsenorge står det slik nå:Screenshot_20250507_233050_Samsung Internet.jpg
Men jeg har jo I journalen min på Haukeland at jeg skal inn tidlig. Så den henvisningen er mest en formalitet. Har du vært fysisk hos legen eller bare sendt melding? Ikke alle leger er like enkle å forholde seg til.

Takk det samme ❤️ Bare se så blir vi en fin gjeng her inne og❤️

Legen sendte henvisning til Haukeland i dag. Og på helsenorge står det slik nå:Vis vedlegget 460045
Men jeg har jo I journalen min på Haukeland at jeg skal inn tidlig. Så den henvisningen er mest en formalitet. Har du vært fysisk hos legen eller bare sendt melding? Ikke alle leger er like enkle å forholde seg til.

Ikke møtt legen fysisk, kun e-konsultasjon.

Er det flere som har en del mensmurringer? IKM i dag, og både i går og i dag har jeg hatt en del mensmurringer. Kjennes ut som TR skal komme hvert øyeblikk. Krysser alt jeg har for at det ikke skjer og at det bare er livmoren som jobber :love017
Sjekk ut symptomtråden, det var nettopp et tema der :happy119 Har det samme og er 5+5!

Yay! Fikk endelig beskjed om at legen min skal sende henvisning til St.Olavs for tidlig ultralyd..! Aner ikke når det blir da, men da skjer det NOE i hvert fall :) Hun påpekte forøvrig i meldingen at jeg er tidlig i svangerskapet enda, så spørs om det blir noen uker til.. bare fikk den feelingen..

Legen sendte henvisning til Haukeland i dag. Og på helsenorge står det slik nå:Vis vedlegget 460045

Som sagt, hun sa hun skulle sende henvisning, men står ingen ting på helsenorge til meg under åpne henvisninger. Mulig ikke St.Olavs har den ordningen digitalt.. Noen som vet?

Som sagt, hun sa hun skulle sende henvisning, men står ingen ting på helsenorge til meg under åpne henvisninger. Mulig ikke St.Olavs har den ordningen digitalt.. Noen som vet?
Aner ikke. Min lå på helsenorge etter få minutter. Men den ble sendt inn digitalt og da.

Aner ikke. Min lå på helsenorge etter få minutter. Men den ble sendt inn digitalt og da.
Hmm, ja, vet hun har mye å gjøre, og er som oftest forsinket, (kommer som regel inn hos henne 30 min. etter oppsatt time) så skal ikke ha de helt store forventningene om å få komme inn så fort… Men men, gleder oss over at NOE nå begynner å skje :)

Har opprettet en egen Hudpleie tråd der vi kan dele erfaringer, rutiner, tips osv :)
Det er godt å føle seg så bra som mulig under graviditeten, ta godt vare på seg selv. Huden er vårt største organ :) Har i tidligere svangerskap hatt alt for lite fokus på dette. Husker en gang jeg gråt i frisørstolen etter fødsel da jeg fikk ordnet håret *ler* Men jeg hadde følt meg så lite velstelt og enkelt sagt crap i så mange måneder… Nok om det. Håper å se noen av dere der inne på tråden <3

Ansiktet mitt er et evig kvisekrater uansett hva jeg gjør, så har gitt opp hudpleie. Går på kvisetabletter, men her om dagen eksploderte det igjen :angry7 Har hatt problemer med ansiktshuden i 10 år. Når jeg er ferdig med barn skal jeg på iso-behandling i ett år :alien

Ansiktet mitt er et evig kvisekrater uansett hva jeg gjør, så har gitt opp hudpleie. Går på kvisetabletter, men her om dagen eksploderte det igjen :angry7 Har hatt problemer med ansiktshuden i 10 år. Når jeg er ferdig med barn skal jeg på iso-behandling i ett år :alien
Da er det ekstra viktig å ta godt vare på hudbarrieren… Svekket hudbarriere fører til mer urenheter.. En fet hud er ofte dehydrert. Men du kjenner sikkert til dette fra før :)
Iso-behandling høres spennende ut.. vi kan jo fortsette praten inne på hudpleietråden..? <3

En gang testetøs, alltid testetøs :smiley-ashamed004

73D026A3-C6F1-45A4-9CCF-B9497925FBB6.jpeg

Elsker å se økning på testene mine, og legger de derfor inn i Premom. Er såå redd for at kroppen min ikke vil bære frem dette :sorry: Er dpo 17 idag, og 4 dager over IKM, men det er jo enda for tidlig å vite om det går veien.

Litt murringer her og der og menssmerter, og kjenner en anelse kvalme tidvis. Trøtt og vil sove hele tiden, ømme pupper og litt fargeforandringer på areola.

Ooooh! Det er så bra det! <3 Håper St.Olavs har noe ledig neste uke eller uken etter :)
Stod i innkallingen at Haukeland hadde dårlig kapasitet for tiden så de såg helst at man ikke byttet time. Så selv om den dagen passer ekstremt dårlig tørr jeg ikke å bytte time :hilarious:
Krysser fingrene for god kapasitet på St.Olavs ❤️

Back
Topp