Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Forstår så godt hvordan du har det. Her må jeg og holde stresset unna. Det er ikke så lett. Men et av tiltakene for meg blir å søke svangerskapspenger for å minimere stresset. Men tror det handler mer om fysisk stress enn det innvendige stresset. Tankene er det umulig å gjøre noe med. Fornuften sier at man skal roe seg ned, slappe av og nyte at man er gravid. Men det rådet er lettere å gi andre enn å følge selv. Redd for å dele for mye av tanker og bekymringer her inne. For jeg vil ikke smitte andre med min ekstreme uro. Men vi må bare prøve å roe ned. Jeg heier på deg, og håper så inderlig du får din solskinnshistorie nåBekymret for om alt utvikler seg som det skalOg stressa over at jeg stresser. Prøver å roe meg ned, men synes det er vanskelig. Det betyr så mye og veien er hit har vært vanskelig. Trenger sårt en skikkelig gledehistorie denne gangen
Blir ekstra stressa når legen min sier at jeg må stresse mindre fordi det ikke er bra. Det hjelper virkelig ikke å si. Da blir jeg jo stressa over at jeg stresser... Hehe Men det sies at stress ikke har noen påvirkning, men andre sier noe annet.
Veldig forståelig. Jeg tror det er lurt å leve som vanlig i starten (minus hva man ikke bør spise osv), og prøve å holde seg i gang så man ikke tenker så myeJeg er skikkelig redd for at det skal gå galt denne gangen også. Mistet i uke 8 Juni i fjorNå bare har jeg så mye bekymring for om testene ikke skal øke nok, at det ikke skal gå riktig vei osv.. Har fjernet alle tester og blir ikke blodprøve. For det ødelegger den mentale helsen min merker jeg. Jeg så virkelig ikke for meg at jeg skulle bli så engstelig som jeg er nå
så jeg tror ikke jeg vil være sånn super aktiv her inne enda. Må bare distansere meg litt frem til uke 12.
Typisk at akkurat når jeg tar blodprøver så er testene ganske like…Vet så godt hvordan du har det. Dagene går så seint mens man venter på svar. Bekymringene setter seg så i ryggmargen. Har vært der du er og har ikke så mange gode råd på lager.Litt bekymret for at HCG’en ikke har doblet seg på prøvene. Akkurat de siste to dagene har det ikke vært stor økning på strimlene akkurat, selv om det er økning. Hvordan skal man liksom takle om det ikke går veienTypisk at akkurat når jeg tar blodprøver så er testene ganske like…
Takk for rådVet så godt hvordan du har det. Dagene går så seint mens man venter på svar. Bekymringene setter seg så i ryggmargen. Har vært der du er og har ikke så mange gode råd på lager.
Jeg har en veldig ro nå, men tror jeg er så "Skadet" at jeg beskytter meg selv med å si at det kommer til å gale uansett. Så jeg ignorerer litt det faktum at jeg er gravid. Så da er kanskje tipset å prøve og legge svangerskapet litt fra seg. Men det er normalt sett ekstremt vanskelig.
Håper du klarer å fylle dagene med noe positivt så tiden går litt fortere![]()
Barneønsket har blitt så stort at det blir vanskelig å legge fra seg når man er barnløs fra før dessverre
Nå har liksom den ekstreme trøttheten begynt å slå til, så kan ikke skryte på meg at jeg gjør så mye gøy om dagen for å distrahere meg heller, haha. Heldigvis går tiden uansett 
Det barneønsket kan bli altoppslukende. Man klarer ikke å tenke på annet. Jeg var slik, men etter å ha mistet 5 på rad så har jeg blitt litt død innvendig. Du får sove, da går tiden fortereTakk for rådBarneønsket har blitt så stort at det blir vanskelig å legge fra seg når man er barnløs fra før dessverre
Nå har liksom den ekstreme trøttheten begynt å slå til, så kan ikke skryte på meg at jeg gjør så mye gøy om dagen for å distrahere meg heller, haha. Heldigvis går tiden uansett
![]()

Det går nok helt fint! Ville kanskje ikke anbefalt å gjøre det hver dag, men en gang er ikke noe problem. Husk at den lille tåler veldig mye og er veldig godt beskyttet. Ville ikke tenkt noe mer på det.Jeg tenkte meg ikke om og satt og fjernet mengder sprittusj med enda større mengder neglelakkfjerner. Det først når jeg ble litt «ør/svimmel» at det gikk opp for meg at det nok ikke er bra når man er gravid. Kan dette tilfeller være skadelig for fosteret tror dere?![]()
Blir jo så stresset for at man skal gjøre noe «feil»
Ville ikke vært bekymra nå nei. Blodsirkulasjon mellom deg og fosteret er ikke godt etablert enda. Og som Reddik sier så var det jo bare et engangtilfelle.Jeg tenkte meg ikke om og satt og fjernet mengder sprittusj med enda større mengder neglelakkfjerner. Det først når jeg ble litt «ør/svimmel» at det gikk opp for meg at det nok ikke er bra når man er gravid. Kan dette tilfeller være skadelig for fosteret tror dere?![]()
I går kveld spiste jeg coco pops, så aldri mer
Visste at jeg kom til å få svangerskapsdiabetes igjen liksom, men at blodsukkeret skulle være så høyt i dag tidlig, det hadde jeg ikke regnet med
De var jo ikke veldig høye i forhold til gjennomsnittet (alt etter som hvilken tabell jeg ser på). Men de mer enn doblet seg på 48 timer. Poenget er at til meg å være er det høyt. Så nå bekymrer jeg meg for trisomier
Vet jo at risken er litt forhøyet når jeg er over 40 år, og en indikasjon kan være høye hcg tall. Man blir jo helt kokko av alt man finner på å tenke på.Dette visste jeg ikke, men uff, ikke gøyFår ikke sove, for nå ligger jeg å bekymrer meg for at HCG nivåene var for høye. Man blir liksom aldri fornøydDe var jo ikke veldig høye i forhold til gjennomsnittet (alt etter som hvilken tabell jeg ser på). Men de mer enn doblet seg på 48 timer. Poenget er at til meg å være er det høyt. Så nå bekymrer jeg meg for trisomier
Vet jo at risken er litt forhøyet når jeg er over 40 år, og en indikasjon kan være høye hcg tall. Man blir jo helt kokko av alt man finner på å tenke på.
Kanskje ta en tidlig NIPT som du snakket om sånn at du får slappet mer av litt raskere?Kanskje. Prøvde å finne en dag å bestille time på, men mellom våre to jobber så var det umulig å finne en dag som passer. Er jo langt å reise. Men skal lufte bekymringen min på fostermedisin på Torsdag så ser vi. Går bedre nå, men er noe med når en tanke først har satt seg.Dette visste jeg ikke, men uff, ikke gøyKanskje ta en tidlig NIPT som du snakket om sånn at du får slappet mer av litt raskere?
Jeg kjenner på akkurat det samme!Litt bekymret for at jeg ikke er så dårlig og kvalm som ved de 3 andre graviditetene..er veldig sliten,trøtt,mye murring i starten osv som jeg "pleier"men føler meg ikke like mye gravid denne gangen på en måte...og blir litt bekymret, for om det er et "dårlig tegn" eller om jeg bare er heldig som slipper unna litt symptomer i starten denne gangen..