Innkjøp til mini og meg

Vinterbabyx2

Betatt av forumet
Her kan man dele innkjøp man gjør til knøttet som kommer, og til seg selv ifm. graviditeten. Fint å dele tips, gode opplevelser og inspirasjon med hverandre :Heartred

Synes barnevogn er skikkelig vanskelig. Vet om flere som har bugaboo, men vet ikke hvorfor de har valgt akkurat den. Hvordan vet man hva som er best for seg? o_O

Synes barnevogn er skikkelig vanskelig. Vet om flere som har bugaboo, men vet ikke hvorfor de har valgt akkurat den. Hvordan vet man hva som er best for seg? o_O
Vi valgte Bugaboo Fox 3 til vårt barn født i januar-23. vi gikk for den på grunn av at den var så lett på vekt, god å trille/ergonomisk, veldig brukervennlig med sine hvite punkter som alle har en funksjon, og tok liten plass i bilen i forhold til flere andre vogner vi testet. Anbefaler å lese litt på tester, og ikke minst dra innom en butikk som har litt utvalg på vogner for å tips med tanke på deres bruk, behov og hvor dere bor. Så får dere samtidig testet og utforsket :Heartred

Mener å huske at du bor i Trondheim? Da kan jeg varmt anbefale Mari på Barnas hus på City Lade. Hun er så tålmodig, forklarer og viser godt, hjelper til med montering osv. og tar seg alltid tida til å svare på spørsmål. Kjøpte nesten alt av utstyr hos henne sist:knegg:

Prøv vognene i butikk. Tenk gjennom hva som er viktig for deg. Størrelse på bag? Sittedelen vendes begge veier? God justering på håndtak med tanke på høydeforskjeller på dem som triller, vekt på vognen, hjul i forhold til underlag det skal trilles mest på, størrelse på vognen sammenlagt i bilen, skal du ha mulighet til å feste bilstol på understellet, prisklasse...

Gå på ulike barnevognbutikker om mulig, da ulike butikker ofte har ulike merker. Kjenn på de, trill, vugg, legg sammen.

Vi har en helt ny emmaljunga sento max klar til bruk. Og den var den jeg likte best. Har flat sittedel med tanke på romslig sovedel, gode hjul, veldig god demping. Og ingen knirkete plastlyd. Jobber på småbarnsavdeling og blir gal i hodet av vogner som lager knirkete plastlyd når de vugges. Og det går bra sikkert når man har en vogn, men for meg som står å vugger opp til 4 vogner samtidig så har den lyden blitt en veldig negativ ting. Og den lyden har jeg aldri hørt fra nyere emmaljunga vogner.

Vi har bare bratte grusbakker og turstier har vi bor, med mye is og snø på vinteren, å jeg må ha barnevogn med håndbrems, og da er utvalget begrenset. Hadde TFK joggster og joggster twist sist (en som sovevogn i barnehage), så går nok for samme eller den nyere modellen. TFK er ihvertfall super tysk kvalitet, og det var lett å få tak i reservedeler (vi kjøpe de brukt og hadde de i 7-8 år, fortsatt gode, så fikk solgt de videre). Til bytur/ferietur hadde vi Babyjogger city mini, som passa til den bruken (med bilstoladapter til den første tida).

Så man må tenkte seg til hvor man hovedsaklig skal bruke vogna, om bagen må tas av og bæres inn, vogna ofte må pakkes i bilen, man ofte tar buss etc., og velge deretter. Små hjul = gode i byen og på trange steder, store hjul = bedre på snø og ulendt terreng, lufthjul desidert best på humpete underlag og opp/ned fortauskanter.

Last edited:
Kommer opp en reklame øverst her med noe liveshopping 13.Mai med barnas hus, temaet er hvordan velge riktig vogn. Kanskje du kan få noen tips der?

Hadde bugaboo med de andre barna (solgt den), så hvis det blir baby på oss, så blir det nok den igjen eller cybex.

Bæresjal brukte jeg også mye med mine. Og ull!! Tynn ull!
Heh jeg er bæresjaljunkie. Har flaut mye penger i sjal. Første var klistremerke og jeg bestemte meg for å omfavne det:dance008 Har ikke elastisk nå lenger da, så det må skaffes. Hadde altfor lite hud mot hud med første, tror bæresjal hadde gjort det mye lettere. Og så er jeg på jakt etter vevd sjal som passer bedre til nyfødt. Er vel egentlig det eneste innkjøpet jeg planlegger

Heh jeg er bæresjaljunkie. Har flaut mye penger i sjal. Første var klistremerke og jeg bestemte meg for å omfavne det:dance008 Har ikke elastisk nå lenger da, så det må skaffes. Hadde altfor lite hud mot hud med første, tror bæresjal hadde gjort det mye lettere. Og så er jeg på jakt etter vevd sjal som passer bedre til nyfødt. Er vel egentlig det eneste innkjøpet jeg planlegger
Hvilke sjal hadde du? Jeg hadde vanlig elastisk og et ferdig knytt (caboo). Syntes det elastiske var best i starten, lettest å få det stramt nok. Likte caboo også da barnet ble litt større.

Jeg elsker bb hug me gravidputen! Den gjør underverker på sovestillinger allerede så tidlig som dette. Kunne sikkert brukt den alltid jeg. Men et godt kjøp for min del.

Hvilke sjal hadde du? Jeg hadde vanlig elastisk og et ferdig knytt (caboo). Syntes det elastiske var best i starten, lettest å få det stramt nok. Likte caboo også da barnet ble litt større.
Hadde også vanlig elastisk sist, brukt fra Finn, vil ha Coracor Tinyflower denne gangen. Hørt mye bra og de er så søte. Gikk over til vevd sjal etter to måneder, ungen begynte å sige i elastisk, vevd gir mye bedre avlastning da! Har sele også (Oscha Bairn), men er ikke så dreven på ryggbæring i sele så går mest i diverse sjal.

Hehe første kjøp i boks. Ble bæresjal fra Coracor, Tinyflower blå :joyful: Ligger heldigvis ofte ute på Finn!

Tup sånn 50 tusen i sjal?:bookworm: Har noen sånne kjente, er småjunkie selv men hadde vel maks 7000 worth of sjal sist (for grådig til å bruke mer). Men siden vi ikke skulle ha flere barn har jeg bare et Oscha-sjal i str 4 igjen og en bæresele for større barn.. Så må vel kjøpe inn ringslynge og str 7 igjen så mannen også får bært (han brukte ringslynga mye). Og en mei tai etter hvert. Aldri hatt elastisk sjal jeg. Men Oscha-sjalet har 30 % ull og er perfekt til nyfødt vinterbaby:Heartblue Litt for glad i Oscha.. Men må være litt mer økonomisk denne gangen siden vi må ha ny bil for å få plass til alle, må bygge om huset for å få til nok soverom etc. Må vel ønske meg sjal i julegave og bursdagsgave igjen:dance008

Men ja, bæretøy er fantastisk, hadde ikke klart meg som 2-barnsmor uten. Fikk gjort sinnsykt mye mer matlaging og klesvask, siden siste kun ville sove i sjal på kvelden til hun ble 1 år (våkna og skrek ved hvert forsøk på å legge ned/legge, så ga opp å prøve). Amming i bæretøy er jo også veldig praktisk, spesielt når det er økedøgn og de skal ha pupp 24/7

Tup sånn 50 tusen i sjal?:bookworm: Har noen sånne kjente, er småjunkie selv men hadde vel maks 7000 worth of sjal sist (for grådig til å bruke mer). Men siden vi ikke skulle ha flere barn har jeg bare et Oscha-sjal i str 4 igjen og en bæresele for større barn.. Så må vel kjøpe inn ringslynge og str 7 igjen så mannen også får bært (han brukte ringslynga mye). Og en mei tai etter hvert. Aldri hatt elastisk sjal jeg. Men Oscha-sjalet har 30 % ull og er perfekt til nyfødt vinterbaby:Heartblue Litt for glad i Oscha.. Men må være litt mer økonomisk denne gangen siden vi må ha ny bil for å få plass til alle, må bygge om huset for å få til nok soverom etc. Må vel ønske meg sjal i julegave og bursdagsgave igjen:dance008

Men ja, bæretøy er fantastisk, hadde ikke klart meg som 2-barnsmor uten. Fikk gjort sinnsykt mye mer matlaging og klesvask, siden siste kun ville sove i sjal på kvelden til hun ble 1 år (våkna og skrek ved hvert forsøk på å legge ned/legge, så ga opp å prøve). Amming i bæretøy er jo også veldig praktisk, spesielt når det er økedøgn og de skal ha pupp 24/7
Hehe er heldigvis et stykke igjen til 50k, men sånn halvparten ca? Elsker også Oscha! Har sjal og sele derfra, er så mye fine mønster og farger. Men det er de håndvevde som virkelig trekker opp pengebruken :p Er ikke plass til stort mer på stumtjeneren, så det er begrensningen her. Mannen sier jeg får ha så mange som jeg klarer å bruke... bruker alle jeg. Håndvevd str 4, håndvevd str 6 ish x2, håndvevd str 7, en oscha og en lovaloom bananblend. Og fem ringslynger, en håndvevd. Og nå elastisk på vei:happy090 Har ett av sjalene ute for salg da, må begrense meg litt;) Begynner å finne ut hva jeg liker da, så mulig beholdningen minker litt etterhvert.

Har kjøpt 2 dongeribukser, ett skjørt, truser, ammebh’er og en strømpebukse på H&M. Måtte på City Lade, da Solsiden hadde 0 gravid/amme tøy. Begge steder kunne de fortelle at de slutter å selge det i butikk, kun på nett..! Synd, for synes det er kjekt å kunne prøve plaggene.

Noen som vet hvordan bootcut jeansene for gravide er fra H&M? Bruker 30 i lengde på jeans, så regner egentlig med de er for lange i medium…

Jeg tenker å prøve meg på elastisk sjal denne gangen! Noen tips?

Ellers skal jeg få kjøpt meg noen fine bluser som ikke er stramme for å skjule magen i sommer, hvis det går, da: noen tips? Hvilke fasonger bør man gå for så det ikke ser ut som telt? Haha

Må nok opp i størrelse på bukser også, men har litt store bukser fra forrige graviditet, så kan begynne med det.

Gravidtights hadde jeg ikke sist, og vil også kjøpe!

Ellers har vi mye klær om det blir gutt igjen, men kommet til å kjøpe en del etter hvert hvis det blir jente. Blir ikke så mye innkjøp denne gangen siden vi har en del fra før: må finne ut av seng og kanskje heller en ny trille til mini, og litt sånt!

Jeg tenker å prøve meg på elastisk sjal denne gangen! Noen tips?

Ellers skal jeg få kjøpt meg noen fine bluser som ikke er stramme for å skjule magen i sommer, hvis det går, da: noen tips? Hvilke fasonger bør man gå for så det ikke ser ut som telt? Haha

Må nok opp i størrelse på bukser også, men har litt store bukser fra forrige graviditet, så kan begynne med det.

Gravidtights hadde jeg ikke sist, og vil også kjøpe!

Ellers har vi mye klær om det blir gutt igjen, men kommet til å kjøpe en del etter hvert hvis det blir jente. Blir ikke så mye innkjøp denne gangen siden vi har en del fra før: må finne ut av seng og kanskje heller en ny trille til mini, og litt sånt!
Kjøpte Coracor denne gangen, de er gode! Vet mange anbefaler dem i norsk bæregruppe på Facebook. Kjøpte brukt. Det gjorde jeg sist også, men der hadde nesten all elastisiteten forsvunnet.

Kjøpte Coracor denne gangen, de er gode! Vet mange anbefaler dem i norsk bæregruppe på Facebook. Kjøpte brukt. Det gjorde jeg sist også, men der hadde nesten all elastisiteten forsvunnet.
Leste om de, er det den som er litt fersigknytt men med stramming?

Leste også om at elastisiteten kan forsvinne, så lurer på å kjøpe et nytt et, og så heller et brukt vevd senere hvis jeg liker sjal. Har flere seler fra før av :p

Back
Topp