En gang kanskje? Gravid på IVF#2 innsett #3 ❤️

La testen ligge litt lenger, gjerne 20-25 minutter så det rosa har trekt seg ordentlig opp :) Nå er det snart endelig Eggløsning :smiley-bounce012:love017
Åååh, men det står i bruksanvisning (makesure) at resultat skal leses av innen 5 min og at etter 5 min er det for sent å lese resultat? Jeg er helt ny på dette her :joyful:

CD17 - ikke EL helt enda :wacky:

Ingen utslag enda men aksjer ble lagt i går kveld uansett :hug003 selv om verdi T/C går ned på strips siden igår så tror jeg det er fordi det rosa er mer vekke, som Ametyst83 skrev over her :Heartpink Tror ikke EL har vært enda men lurer nok rett rundt hjørnet..! Jeg våknet i natt og kjente et stikk i nedre del av magen på venstre side, det var såpass vondt og litt overraskende at jeg ropte ut «au!» midt på natten, men jeg har egentlig aldri opplevd smerter ved EL før, kun mellomblødninger (som jeg ikke har nå/enda…). Tror heller ikke det var EL eller egget som slipper siden testene er negativ, men det er jo interessant å dokumentere sånn rare ting også i denne prosessen, hvis ikke så glemmer jeg jo det bare...! Veldig lurt å skrive dagbok, blir mer kjent med meg selv og lærer masse her inne :love7
IMG_3653.jpeg
IMG_3651.jpeg

Åååh, men det står i bruksanvisning (makesure) at resultat skal leses av innen 5 min og at etter 5 min er det for sent å lese resultat? Jeg er helt ny på dette her :joyful:
Ja, men ikke bry deg om det. Vi er flere som lar de ligge. De bruker så lang tid på å bli ferdig :) Kan la dem ligge i 20-30 min :laughing002

Happy humpings imorgen:talk017

CD18 - EL imorgen?

Ser ut til at det ligger ann til faktisk EL imorgen! Min mann er på jobb og kommer hjem inatt, så blir ikke aksjelegging før imorgen uansett :hug003
Vis vedlegget 459260Vis vedlegget 459261
Et tips når du skal tracke eggeløsning med Premom, er at du legger inn el-testene dine som «andre» tester. Nå står det at du bruker el-tester som heter «easy@Home» - det står i den lilla boksen øverst til venstre. Det blir feil i appen når du faktisk bruker andre tester, for eksempel babyplan eller makesure.

IMG_3967.jpeg

Du vil få mer riktig resultat hvis du velger den «andre»-kategorien. Ikke at det er så viktig, siden du kan se på selve testene at EL nærmer seg uansett!

Et tips når du skal tracke eggeløsning med Premom, er at du legger inn el-testene dine som «andre» tester. Nå står det at du bruker el-tester som heter «easy@Home» - det står i den lilla boksen øverst til venstre. Det blir feil i appen når du faktisk bruker andre tester, for eksempel babyplan eller makesure.

Vis vedlegget 459263
Du vil få mer riktig resultat hvis du velger den «andre»-kategorien. Ikke at det er så viktig, siden du kan se på selve testene at EL nærmer seg uansett!
Åh tusen takk for tips, jeg lurte på hva easy@home betydde, kanskje deg var ment som «enkle tester hjemme-metoden» :laughing001

Vis vedlegget 459263
Akkurat det tror jeg faktisk ikke har så mye å si. Bruker Makesure og har lagt inn samme test under begge fanene i flere sykluser og får alltid helt likt resultat :)

Men CD19 - EL idag: Nedgang i LH på strips men fremdeles negativ digital test :schocked028

Jeg er utrolig glad for at jeg kjøpte urinstrips i tillegg til den digitale siden den ikke slår ut, hadde jeg ikke hatt urinstrips hadde jeg blitt veldig usikker på meg selv med EL slim og ingen utslag på digital, og de usikkerheten trenger jeg ikke nå da det å komme tilbake i syklus og prøve videre har vært god hjelp på humøret:Heartpink Og veeeeldig glad for tips her inne med premom app, jeg hadde ikke sett forskjell på testene helt selv :joyful: Litt usikker på hva som gjør at den digitale ikke har slått ut enda, men urinstripsene er jo ganske tydelige…

Premom appen sier eggløsning IDAG :woot: og mannen sover nå (inntil videre) lykkelig uvitende etter nattesjobbing :laughing001 Så jeg skal ta meg en liten gåtur, dusje og stelle meg og lage ekstra goood frokost til han når han våkner og varme opp stemningen :hug003:Heartpink

IMG_3702.jpeg

IMG_3698.jpeg

Akkurat det tror jeg faktisk ikke har så mye å si. Bruker Makesure og har lagt inn samme test under begge fanene i flere sykluser og får alltid helt likt resultat :)
Oja, for jeg har kun registrert babyplan sine i appen, og da har det vært ganske stor forskjell i utslagene. Typ 0.4 i forskjell. De viste alltid kunstig høyt resultat hvis jeg registrert de under easy@Home☺️

Jeg har også lagt inn både makesure og bp inn i første som dukker opp (easy@home) og aldri gått veldig avvikende tall. De har vært relativt like, mulig 0,02 i forskjell liksom :)

Oja, for jeg har kun registrert babyplan sine i appen, og da har det vært ganske stor forskjell i utslagene. Typ 0.4 i forskjell. De viste alltid kunstig høyt resultat hvis jeg registrert de under easy@Home☺️
Så rart :confused004
Men @En_gang_kanskje kan jo prøve å legge inn begge steder ved neste test og se om det blir noen forskjell for henne :)

Så rart :confused004
Men @En_gang_kanskje kan jo prøve å legge inn begge steder ved neste test og se om det blir noen forskjell for henne :)
Jeg får ikke sjekket de gamle testene mine fordi jeg slettet appen rett før jeg ble gravid, og med det all dataen jeg hadde lagret! Men husker godt at det var mye mer en 0.02 i forskjell, som @AnneS sier for DET hadde jeg ikke brydd meg om :laughing002

Jeg får ikke sjekket de gamle testene mine fordi jeg slettet appen rett før jeg ble gravid, og med det all dataen jeg hadde lagret! Men husker godt at det var mye mer en 0.02 i forskjell, som @AnneS sier for DET hadde jeg ikke brydd meg om :laughing002
IMG_6940.jpegIMG_6939.jpeg
Her er mine fra en syklus da jeg logget mye dobbelt. Helt likt her i alle fall. Tok bildene samtidig, det er jo viktig selvsagt :)

1 DPO
Spurte chatgpt og her inne i IKM uke 20 gruppe om det var vits i ha samleie idag, og har kommet frem til at stakkars hubby skal få slippe etter lang arbeidsdag og ikke hjemme før kl 21 :joyful: Jeg er imponert over at chatgpt klarte å lese alt utifra bildet jeg sendte med EL tester og analysere det på null komma niks :notworthy
IMG_3711.png
IMG_3712.jpeg

Vedlegg

• IMG_3709.jpeg
    IMG_3709.jpeg
    685,8 KB · Visninger: 31
PP1 - 2 DPO

Da er det vel bare å la tiden gå da nå da? laughing6Tenkte å teste DPO 12, tror ikke psyken orker skyggestreker og sånt frem og tilbake nå, selv om jeg synes det er veeeeeeldig spennende å følge med på andre sine tester :joyful:

Jeg har kuttet ned på koffein (1 kopp om dagen) og tar omega 3 multi med 400 ug folat daglig, ingen nikotin/alkohol nå :Heartred Prøvde å se etter ananas i butikken igår (mest for gøy!) men de var råtne :depressed: Så det ble jordbær istedetfor :angelic:

PP1 - 3DPO

Bare 9 dager igjen til graviditetstest, det går fort! :nailbiting: Humøret er mye bedre nå etter SA, selv om det kommer triste øyeblikk fremdeles. Som når jeg tenker på at jeg egentlig skulle hatt en 1mnd gammel baby til jul :sorry: Men..! en god trøst kan være å være gravid igjen til jul, så får se fremover og riste det av meg ❤️

Før hørte jeg på «Gravid uke for uke» podcast på vei til jobb, nå er det «Fertilitetsrådet» det går i. Kan anbefales men må ha i bakhodet at Hausken har jo «selgerhatten» på seg for assistert befruktning :joyful: Men liker podcasten veldig godt og lærer mye, kjekt å høre på ❤️

IMG_3739.jpeg

Back
Topp