Gravid 12+6
Ja, for nå hoppet jeg plutselig fra akkurat 12 uker, til 13 uker i morgen
I dag har vi vært på tidlig ultralyd, det er jo nytt for vår del siden det ble innført etter vi bikket tolv uker sist. Men vi var som sagt på rikshospitalet den gang, og hadde full gjennomgang av fosteret der i uke 12 (og nipt blodprøven). Kvaliteten over det de har her på nærsykehuset kunne ikke måle seg med Rikshospitalet og spesialistlege, men vi så det viktigste, at det var armer, bein, hode og hjertet. Vi fikk ikke gjennomgang av hjertet og hjerne osv, det fikk vi på rikshospitalet. Men hun sa at ultralyden var 95 % "sikker" og nipt blodprøven sikret siste 5 %. Den er tatt i dag, så kommer det telefon eller brev om svaret. Men ingen indikasjon på at noe var galt eller feil, det ser det jo ofte på ultralyd. Bildet vi fikk var ikke det beste, nakken så rar ut synes jeg (man ser jo etter økt nakkefold ved noen kromosomavvik), men den så riktig ut på alle andre bilder vi så. Så bare litt uheldig med bildet vi fikk
Vis vedlegget 458864
Hun lurte på om vi ville vite kjønn, jeg var litt sånn ambivalent, for jeg vet ungene vil vi har en reveal - men mannen lurte, og hun sa hva hun trodde, som ikke var det samme som vi mente vi så, og mannen tror ikke det stemmer det hun sier - så jeg føler enda det er 50 / 50 på kjønn

Bearbeider gubben til å kunne dra på privat ultralyd med barna i uke 15, så kan vi alle finne det ut sammen
Terminen ble da flyttet litt, så ny termin er 1. November. Lengden tilsvarte en del lengre, men hun gikk ut fra hodeomkrets.
Men alt i alt en veldig fin opplevelse, jeg er helt utslitt her nå, tror jeg må legge meg litt