Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei! Her tror jeg du må være litt mer konkret på hvor i landet du kommer fra. Det kan variere ekstremt fra sted til sted. Kjenner flere som har fått plass før august, men hvis man bor i f.eks Oslo så kan det kanskje være mer problematisk.Hei! Er det noen som har erfaring med å få barnehageplass utenom august? Vi vil helst ikke pause prøvingen men vi har ikke økonomi til å gå ulønnet i flere måneder..![]()

Du har krav på bhg den mnd barnet fyller 1 år hvis det er august, september, oktober og november. Føder du i des-jul får dere ikke plass før i august.Hei! Er det noen som har erfaring med å få barnehageplass utenom august? Vi vil helst ikke pause prøvingen men vi har ikke økonomi til å gå ulønnet i flere måneder..![]()
Man kan vel få plass også på våren hvis det blir noen ledige? Her jeg bor kan man få plass når som helst på året, men du må ha flaks og må tåle å ikke få førstevalgetDu har krav på bhg den mnd barnet fyller 1 år hvis det er august, september, oktober og november. Føder du i des-jul får dere ikke plass før i august.

Ja, hvis man er heldig og noen slutter og man står øverst på ventelisten. I Oslo er det ikke vanlig å få.Man kan vel få plass også på våren hvis det blir noen ledige? Her jeg bor kan man få plass når som helst på året, men du må ha flaks og må tåle å ikke få førstevalget![]()
Forresten så er mitt inntrykk at det er større sannsynlighet for å få plass i desember/januar enn i mars/april.Ja, vi tenkte å ringe til noen forskjellige å høre. Håper det er mulig å løse det. Veldig kjedelig å måtte vente med prøving i flere måneder..
Takk for svar! Har ringt litt rundt og det har vært noen private barnehager med ledige plasser slik at de tar imot barn fra 1. desember, mot at man betaler fra denne datoen. Kan enten da krysse fingrene for plass eller så må vi utsette i 3-4mndForresten så er mitt inntrykk at det er større sannsynlighet for å få plass i desember/januar enn i mars/april.
På vinteren kan det være noen plasser igjen fra hovedopptaket. Vi fikk tips om at det var et par ledige plasser i en barnehage etter at siste fordeling av plasser i hovedopptaket var gjort i november. Endret søknaden vi hadde inne med en gang så den barnehagen var øverst på ønskelista og ringte styreren. Fikk en av to ledige plasser. Men hvis man ikke får plass er det jo veldig langt fra vinteren til august.
Hvis man trenger plass midt på våren er man nok avhengig av at noen flytter/slutter, og at man står først i køen for å få den plassen.
Som noen andre har foreslått, ville jeg ringt rundt til barnehagene som er aktuelle for dere, og spurt hvordan det pleier å være på vinteren/våren. Om det typisk er noe ledig kapasitet.
Joda man kan få plass før august om det er ledigDu har krav på bhg den mnd barnet fyller 1 år hvis det er august, september, oktober og november. Føder du i des-jul får dere ikke plass før i august.
Absolutt, men du har ikke krav på detJoda man kan få plass før august om det er ledig