Bekymringstråden

I følge mensen er der 6+0 i dag.

Jeg var på ultralyd i dag (ble ringt i sta at timen måtte være i dag eller neste uke da den måtte avlyses denne torsdagen.

Skulle vært 6+0 vi så overhode ingenting. Han klarer ikke se noe som helst annet enn ett svart hull som hvertfall er starten på en graviditet.

Det eneste han kan evt gjøre mål av er det svarte hullet som han sier å det er størelse 5+0.

Det kan hende at dette er en missed abortion
Det vet vi ikke enda.

Hadde det sist å.

Har fra før 2 barn 10 år og 6 år, jeg er 30 år.
Uff den er tøff. Samme skjedde meg meg i mai. Skulle vært 6+0. Så ingenting annet enn en tom fostersekk. Tok blodprøver som viste synkende hcg og måtte ha medisinsk abort. Men trengte bare første pillen før fostersekk en kom ut.

Uff den er tøff. Samme skjedde meg meg i mai. Skulle vært 6+0. Så ingenting annet enn en tom fostersekk. Tok blodprøver som viste synkende hcg og måtte ha medisinsk abort. Men trengte bare første pillen før fostersekk en kom ut.
Hadde du mindre symptomer eller annen graviditet enn du har nå?

Hadde du mindre symptomer eller annen graviditet enn du har nå?
Ja. Da jeg hadde tom fostersekk så ble aldri symptomene sterkere. Hadde ømme bryster og en liiiiten kvalme, mens nå har jeg vonde pupper, middels kvalme, sliten og masse strekking i livmoren.

Ja. Da jeg hadde tom fostersekk så ble aldri symptomene sterkere. Hadde ømme bryster og en liiiiten kvalme, mens nå har jeg vonde pupper, middels kvalme, sliten og masse strekking i livmoren.
Takk for svar. Skal på ultralyd på torsdag, er 6+3 da. Har ikke så ømme pupper, men de er store. Veldig kvalm innimellom, sliten og har strekning i livmoren. Er så redd for MA. Hadde en SA i januar, så blir ekstra bekymret.

Takk for svar. Skal på ultralyd på torsdag, er 6+3 da. Har ikke så ømme pupper, men de er store. Veldig kvalm innimellom, sliten og har strekning i livmoren. Er så redd for MA. Hadde en SA i januar, så blir ekstra bekymret.
Skjønner jeg kjempegodt! Høres jo bra ut da.

Oppdatering her, blør fortsatt mye men mindre. Hadde sterke magesmerter men de slapp når jeg gikk på do. Ikke sett tegn til store koagler, mer ganske små. Så det det kan jo hende barnet stoppet å utvikle seg før, selv om blodprøvene sier noe annet?
Men snakket med jordmor. Hun sa de nylig hadde en situasjon med ei som hadde mensensmerter og blødde rikelig tidlig i svangerskapet men det gikk likevel fint. Det er jo veldig oppløftende å høre, likevel «frustrerende» med det lille håpet. Så hun vil jeg skal ta ny HCG i morgen for å se. Jeg har egentlig ikke tro på at det overlever denne blødningen.
Men, har noen opplevd rikelig med slimete blod der det gikk bra?

Oppdatering her, blør fortsatt mye men mindre. Hadde sterke magesmerter men de slapp når jeg gikk på do. Ikke sett tegn til store koagler, mer ganske små. Så det det kan jo hende barnet stoppet å utvikle seg før, selv om blodprøvene sier noe annet?
Men snakket med jordmor. Hun sa de nylig hadde en situasjon med ei som hadde mensensmerter og blødde rikelig tidlig i svangerskapet men det gikk likevel fint. Det er jo veldig oppløftende å høre, likevel «frustrerende» med det lille håpet. Så hun vil jeg skal ta ny HCG i morgen for å se. Jeg har egentlig ikke tro på at det overlever denne blødningen.
Men, har noen opplevd rikelig med slimete blod der det gikk bra?
Opplevd store koagler og masse frisk og gammelt blod over en periode på over 10 uker. Det var et hematom. Gikk heldigvis fint og hun ble født i uke 39 :Heartred

Opplevd store koagler og masse frisk og gammelt blod over en periode på over 10 uker. Det var et hematom. Gikk heldigvis fint og hun ble født i uke 39 :Heartred
Tusen takk for oppløftende svar, er overraskende mange som har opplevd dette, og det er jo helt fantastisk! Her gikk det litt som forventet/fryktet. Ble en SA rett før uke 11, et syn man ikke kommer til å glemme. Men kroppen ordner opp, jeg lever etter troen på at ting skjer for en grunn. Og i dag opplevde jeg noe rart- når jeg gikk for å hvile meg var det siste jeg såg dobbel regnbue på himmelen. Når jeg stod opp noen timer senere var det første jeg såg en dobbel regnbue. Vi har en regnbuebaby fra før, da såg jeg også påfallende regnbuer mellom SA og hun på 1 år, så ser på det som et tegn om håp til fremtiden :Heartbigred

Har fått påvist hematom etter tre brune blødninger, og samtidig satt en uke tilbake. Så nå venter jeg utålmodig på ny ultralyd, skulle få en etter 10-14 dager. Fikk beskjed om å ikke løfte tungt eller ha samleie, men glemte helt å snakke om det var mye større risiko for SA…
Så krysser fingrene utålmodig, og håper hematomet forsvinner. Avsluttet sist svangerskap med 2,5 mnd med pålagt hvile, og er særlig ikke motivert for at det skal bli en langvarig start på dette svangerskapet. (Må man så må man..)

Hva tenker dere er å løfte tungt? Skal spørre legen på mandag. Tenkte først sånn 30kg på trening, men har funnet ut jeg kan la vær å løfte eldste så mye (20kg).

Har fått påvist hematom etter tre brune blødninger, og samtidig satt en uke tilbake. Så nå venter jeg utålmodig på ny ultralyd, skulle få en etter 10-14 dager. Fikk beskjed om å ikke løfte tungt eller ha samleie, men glemte helt å snakke om det var mye større risiko for SA…
Så krysser fingrene utålmodig, og håper hematomet forsvinner. Avsluttet sist svangerskap med 2,5 mnd med pålagt hvile, og er særlig ikke motivert for at det skal bli en langvarig start på dette svangerskapet. (Må man så må man..)

Hva tenker dere er å løfte tungt? Skal spørre legen på mandag. Tenkte først sånn 30kg på trening, men har funnet ut jeg kan la vær å løfte eldste så mye (20kg).
Åh. Håper alt går bra og at du ikke må ha restriksjoner lenge. Godt alt ser bra ut med den lille :Heartred Ang løft fikk jeg beskjed av gyn å ikke løfte mer enn fem kg. Jeg syns det var ekstremt lite. Og aner egentlig ikke grunnen til at jeg ikke skulle løfte mer. Alt så bra ut hos meg da (var i uke 6, er i uke 10 nå), men hadde en sa i oktober.

Åh. Håper alt går bra og at du ikke må ha restriksjoner lenge. Godt alt ser bra ut med den lille :Heartred Ang løft fikk jeg beskjed av gyn å ikke løfte mer enn fem kg. Jeg syns det var ekstremt lite. Og aner egentlig ikke grunnen til at jeg ikke skulle løfte mer. Alt så bra ut hos meg da (var i uke 6, er i uke 10 nå), men hadde en sa i oktober.
Takk :Heartred
5kg er fryktelig lite :rolleyes:
Har en 2-åring som bare veier 12kg, så det hadde vært veldig kjipt ikke kunne løfte han.
Forstår ikke hvorfor jeg ikke spurte gyn når jeg var der, falt meg ikke inn å stille noen spørsmål. Ble litt satt ut av at det var et hematom (hadde det ironisk nok etter forrige ks-fødsel, men det er en helt annen type). Fikk litt sånn slag i fleisen på at dette svangerskapet skal starte like turbulent som forrige halvdel ble avsluttet på yngstemann.
Får høre med legen på mandag og forholde meg til hva han tenker.

At du ikke skal løfte og ha samleie, er pga at hematomet gjør at du har det som kalles truende abort. Så, du må være i ro så mye som mulig, ikke løfte noe som gjør at du må bruke kraft. Hadde det samme med datteren min, og fikk påvist dette i uke 15. Ble 100% sykemeldt, og satt på «bed rest» frem til fødsel.

Krysser fingrene for at hematomet forsvinner så raskt som mulig :Heartred

At du ikke skal løfte og ha samleie, er pga at hematomet gjør at du har det som kalles truende abort. Så, du må være i ro så mye som mulig, ikke løfte noe som gjør at du må bruke kraft. Hadde det samme med datteren min, og fikk påvist dette i uke 15. Ble 100% sykemeldt, og satt på «bed rest» frem til fødsel.

Krysser fingrene for at hematomet forsvinner så raskt som mulig :Heartred
Får ta det litt mer med ro frem til neste ul,og høre hva de sier da. Vil tro konsekvensene avhenger litt av hvor hematomet befinner seg, men er jo bedre å være mer forsiktig enn verste utfall. Satser virkelig på at det går bort av seg selv.

Hei dere, trenger bare å blåse ut litt. 6+0 idag. Dagen startet veldig dårlig med en stor styrtblødning som kom ut av ingenting, med noen koagler. Var overbevist om at det var en SA på gang. Fikk ved en tilfeldighet komme inn på ultralyd, og der så vi et fosteranlegg med hjerteslag! Men, vi så også mye blodoppsamling/hematom i livmor. Legen ga meg 50/50 odds, noe som føles ganske brutalt. Er også redd for plutselig begynne å blø mye på ugunstige tidspunkt. Dette er min tredje graviditet, ingen barn, skulle bare ønske det kunne være mer rett frem for en gangs skyld:happy8
Ny styrtblødning ut av ingenting i dag 7+5, etter to uker uten noe… Brunt/gammelt blod og ingen smerter heldigvis, men gir likevel en dårlig følelse. Har heldigvis en privat UL planlagt i morgen, men kjenner jeg gruer meg veldig og er redd det skal være dårlig nytt :(

Ny styrtblødning ut av ingenting i dag 7+5, etter to uker uten noe… Brunt/gammelt blod og ingen smerter heldigvis, men gir likevel en dårlig følelse. Har heldigvis en privat UL planlagt i morgen, men kjenner jeg gruer meg veldig og er redd det skal være dårlig nytt :(
Åh, skjønner du er redd. Men etter hva jeg har lest er det positivt at man ikke har smerter? :)Krysser alt jeg har for at det går bra med lille :Heartred Godt du har ultralyd allerede imorgen :Heartred masse lykke til! :Heartred

Lykke til imorgen krysser fingrene for deg! :Heartred

Åh, skjønner du er redd. Men etter hva jeg har lest er det positivt at man ikke har smerter? :)Krysser alt jeg har for at det går bra med lille :Heartred Godt du har ultralyd allerede imorgen :Heartred masse lykke til! :Heartred
Lykke til imorgen krysser fingrene for deg! :Heartred
Tusen takk dere <3 Ingen smerter og ikke noe særlig mer blod, var akkurat som sist hvor det var som det «sprakk en ballong» og blodet bare strømmet ut, før det roet seg igjen. Skal oppdatere etter UL i kveld!

Tusen takk dere <3 Ingen smerter og ikke noe særlig mer blod, var akkurat som sist hvor det var som det «sprakk en ballong» og blodet bare strømmet ut, før det roet seg igjen. Skal oppdatere etter UL i kveld!
Så ekkel opplevelse, men bra det har roet seg, håper det er uskyldig! Igjen; masse lykke til idag :Heartred

Masse masse lykke til på UL i dag! Krysser fingrene for at alt ser fint ut :Heartred

Heldigvis ikke altfor mange bekymringer her nå om dagen, nå som vi har sett hjertet som banker og symtpomene har meldt seg litt mer. Men jeg er jo litt bekymret for at alderen vår (jeg er 40 og han er 47) gir økt risiko for det meste som er negativt, men forsøker å støtte meg til statistikken som sier at det tross alt er ganske god sannsynlighet for at det går bra og at det blir en frisk baby ut av dette.

Back
Topp