Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ergo, man vil ikke ha positiv eggløsningstest mandag eller tirsdag. Da blir man dytta til neste syklus (learned the hard way)Ha i mente at jeg overstimuleres visstnok lett, så må alltid ha fryseforsøk.
Jeg har hatt 9 innsett i Porsgrunn og alltid satt inn 5-dagers. Tror kun det er de ukedagene hvor 5-dagers havner på helg i ferskforsøk at de setter inn 3-dagers![]()
Tuusen takk for detaljert step-by-step guideJeg tror antall dager med stimulering og slikt ofte varierer med hva de finner på ultralyden, men for meg var det slik:
- Fikk plan for stimulering, gjennomgang av hvordan sette sprøyter med sykepleier og resepter ble skrevet. Der fikk jeg også utskrift av stimuleringsplan frem til ultralyd.
- Sendte melding i Crypho når jeg fikk neste mens, og startet med stimulering på CD 1 (Menopur). (Da er CD 1 dagen med frisk rød blødning, brunlig spotting teller ikke)
- Startet med eggløsningshemmer (fyremadel) på CD 5 og tok begge sprøyter videre frem til UL.
- Når jeg meldte inn CD 1 i Crypho fikk jeg dato for ultralydkontroll, det ble på CD 8.
- På ultralyd så legen hvor mange follikler som var utviklet og når det var best med egguttak. I mitt tilfelle bestemte de egguttak på CD 12. Det tror jeg varierer mye avhengig av hva de finner på ultralyd. De bestemte samtidig at jeg skulle ha totalfrys grunnet risiko for overstimulering (OHSS), siden legen telte 25 eggposer som ble stimulert. Jeg fikk resterende stimuleringsplan og dato+klokkeslett for egguttak.
- Jeg stimulerte så videre med litt forskjellig sluttpunkt på sprøytene: Menopur til CD 9, Fyremadel til CD 10 (mener jeg å huske). CD 11 var min "hviledag" fra sprøyter før uttak CD12.
- Pga. risiko for overstimulering fikk jeg gonapeptyl x2 som eggmodningssprøyter, de skulle settes ganske nøyaktig 36 timer før egguttaket. De bremser hormonene litt mer for å roe kroppen litt. Tror de som skal ha innsett får andre sprøyter (men som settes samme tid), men tror også noen kan få innsett med gonapeptyl (?)
- Jeg hadde jo ikke innsett pga. risiko, men ble oppringt dag 5 etter egguttak med info om hvor mange blasto vi fikk på frys.
- Av de som har innsett tror jeg du får info om når du skal komme tilbake for innsett samme dag som du har uttak, ca. 3-5 dager etter uttak (?)

Ja, jeg synes også det har vært vanskelig å ikke ha hele forløpet klart for meg, får liksom bare litt og litt av gangen fra Porsgrunn. Men det har gått veldig fint uansett, da! Tror de fleste får ferskinnsett uten å bli overstimulert, selv om det nok er noen de følger litt ekstra med påTuusen takk for detaljert step-by-step guide![]()
Var akkurat det jeg trengte å vite! Jeg er svært lite glad i bare litt og litt info, så nå kan jeg mentalt forberede meg på flere forskjellige scenarioer. Syns nesten det virker som det er veldig mange som blir overstimulert, men det er sikkert vanskelig å beregne også. Blir spennende (og skunmelt) å sette igang![]()
Jeg starter om akkurat 2 uker, dersom mensen kommer når den skal. Plutselig gikk det veldig fort, og planen er å kjøpe medisiner imorgen i tilfelle vansker med å få tak iJa, jeg synes også det har vært vanskelig å ikke ha hele forløpet klart for meg, får liksom bare litt og litt av gangen fra Porsgrunn. Men det har gått veldig fint uansett, da! Tror de fleste får ferskinnsett uten å bli overstimulert, selv om det nok er noen de følger litt ekstra med på
Blir veldig spennende å komme i gang, vet du når du skal starte?![]()
Hvis alt går etter planen blir det innsett før påske. Hvor er du i løpet? Det står sikkert her et sted, men jeg startet ikke å lese igjennom alle 164 sidene 
Haha, det skjønner jeg godt, er mye tekst å gå gjennom hvis man skal lese alt!Jeg starter om akkurat 2 uker, dersom mensen kommer når den skal. Plutselig gikk det veldig fort, og planen er å kjøpe medisiner imorgen i tilfelle vansker med å få tak iHvis alt går etter planen blir det innsett før påske. Hvor er du i løpet? Det står sikkert her et sted, men jeg startet ikke å lese igjennom alle 164 sidene
![]()

Jeg ville tenkt dag 8. For å sikre seg. Og så blir det bestemt om du skal stimulere lenger og eventuelt ha ny ultralyd på dag 11Når på dagen har dere fått time til ultralyd og egguttak?
Er det mest sannsynlig å få ultralyd på dag 8 eller dag 11 når man får mensen på en fredag?
Jeg fikk mensen på en fredag og hadde da UL fredagen etter (dag 8) kl 8:30Når på dagen har dere fått time til ultralyd og egguttak?
Er det mest sannsynlig å få ultralyd på dag 8 eller dag 11 når man får mensen på en fredag?
Men har ved tidligere ultralyder (i forbindelse med bruk av letrozol, ikke IVF) hatt timene på mye forskjellige tidspunkter ila dagen. Uttaket var ganske tidlig, tror oppmøte kl 8 og uttak 8:45What?! Jeg får estimert mensen om underkant to uker også, men fikk beskjed om at de ikke rakk uttak før påskestengt klinikk på meg.Jeg starter om akkurat 2 uker, dersom mensen kommer når den skal. Plutselig gikk det veldig fort, og planen er å kjøpe medisiner imorgen i tilfelle vansker med å få tak iHvis alt går etter planen blir det innsett før påske. Hvor er du i løpet? Det står sikkert her et sted, men jeg startet ikke å lese igjennom alle 164 sidene
![]()
Jeg rekker heller ikke før påske, men jeg får ikke mensen før om ca. 3 uker heller, om appen stemmer (noe den aldri gjørWhat?! Jeg får estimert mensen om underkant to uker også, men fikk beskjed om at de ikke rakk uttak før påskestengt klinikk på meg.
). Sykt kjipt, for jeg hadde håpa å starte nå, men så fikk jeg mensen noen dager før timen..Så kjedeligWhat?! Jeg får estimert mensen om underkant to uker også, men fikk beskjed om at de ikke rakk uttak før påskestengt klinikk på meg.
Haha, det skjønner jeg godt, er mye tekst å gå gjennom hvis man skal lese alt!
Så spennende, det er ikke lenge til! Masse lykke til, det går nok kjempefint
Jeg venter på mensen (som så klart er den akkurat nå) så blir det fryseforsøk neste syklust
Tusen takkHaha, det skjønner jeg godt, er mye tekst å gå gjennom hvis man skal lese alt!
Så spennende, det er ikke lenge til! Masse lykke til, det går nok kjempefint
Jeg venter på mensen (som så klart er den akkurat nå) så blir det fryseforsøk neste syklus
![]()
og masse lykke til til deg også 

Regner med at de ville sagt det da. De sa ordrett at vi ikke rakk pga påskestengtSå kjedeligkanskje kapasiteten allerede er full? Jeg skulle egentlig ha mensen den 18/3, men den er nå estimert til 21/3, fordi jeg var noen dager forsinket sist. Dobbeltsjekket med dem i crypho og spurte om jeg fortsatt skal starte opp på medisiner dersom jeg får mensen til ny tid, og der fikk jeg iallefall tommel opp.
Kanskje du kan melde fra til klinikken ved neste mens og dobbeltsjekke om de ikke rekker det?Regner med at de ville sagt det da. De sa ordrett at vi ikke rakk pga påskestengt
Prøvde..Kanskje du kan melde fra til klinikken ved neste mens og dobbeltsjekke om de ikke rekker det?![]()
Hmm det var en kjipt svar. Veldig spesielt at de ikke sier til deg om det er plassen det går på. Skulle du ha uttak eller innsett? Eller hvis du skal melde mens, så er det kanskje uttak? Veldig rart at de har plass til noen og ikke andre, så lenge de ikke sier det går på plass.Prøvde..
Det er uttak. Hadde rukket stimulering og uttak for de stenger siden syklusen min blir 25 dager denne gang. Da hadde vi vært ferdig en uke og vel så det før de tar ferieHmm det var en kjipt svar. Veldig spesielt at de ikke sier til deg om det er plassen det går på. Skulle du ha uttak eller innsett? Eller hvis du skal melde mens, så er det kanskje uttak? Veldig rart at de har plass til noen og ikke andre, så lenge de ikke sier det går på plass.
Da ville jeg faktisk tatt en telefon til klinikken, forklart situasjonen og sagt at du har en venn eller noe sånt som har fått beskjed om at de rekker uttak på henne. Forklar at du syns dette er en vanskelig prosess fra før av og at hver mnd teller. Og hør om du kan få melde fra når du har mensen og så tar de avgjørelsen når de vet når du har mensen? Hvis du har en mann, så går det også an å be han om å ta denne samtalen. Så trenger ikke alt å være på deg.Det er uttak. Hadde rukket stimulering og uttak for de stenger siden syklusen min blir 25 dager denne gang. Da hadde vi vært ferdig en uke og vel så det før de tar ferie